2015-12-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Det r bara att glmma att inslaget r inspelat p julafton. Golonka och vriga har redan motiverat det orimliga i det hela.
Var det inte ett av hysterikerns argument, att reportageteamet ftt 200 000 procents lnepslag fr att det var storhelg?
Citera
2015-12-26, 20:16
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slotterbank
Kom in i matchen att SVT inte gillar Sverigedemokrater r ingen nyhet sluta vara s lttkrnkt. Du ger SVT oerhrt reklam som andra Sverigedemokrater med liknande trdar.
Om man nu r av uppfattningen att bralldragning r "reklam" s m du frvisso ha rtt. Men med din logik s var ju ocks avsljandet om kttfrsfusket p ICA fr en del r sedan ocks god reklam som genererade massor med nya kunder till ktt och charkdiskarna p ICA landet runt, vilket vi nog kan vara verens om inte var fallet. Istllet tvingades handlarna och ICA centralt till tskilliga pudlar och en ganska dyr kampanj fr att terstlla frtroendet.

Samma sak med frskringsbolaget Scandia, som blev pkomna med bgge nvarna armbgsdjupt fistandes kakburken till den milda grad att styrelsen tvingades g och ett jkla kampanjande ocks dr, med flera frtroendeskapande tgrder, blev ndvndiga.

Media i Sverige granskas inte och stlls s gott som aldrig till ansvar fr sina vergrepp. Det r knappt ett par mnader sedan man lt en uppenbarligen helt oskyldig asylturist shavottera med namn och bild i rikstckande media som terrorist, medans SPO utredde ett tips man ftt i svallet av den vg av paranoia som fljde p terroraktionerna i Paris. Detta var helt och hllet medias ansvar och tidningarna som p eget bevg publicerade bilden mot SPOs inrdan. Trots det frskte man, efter blamaget, att skjuta skulden p SPO och ta sig ur det ansvar man egentligen borde ftt st fr s in i helvete!

Massmedierna i Sverige r ett genomkorrupt kotteri bestende av ryggradslsa kretiner -med ett ftal undantag- och de utstts aldrig fr ngon som helst kritisk granskning bortom en liten krets bloggare och den radiosnda motsvarigheten till polisens Internal Affairs i programmet Medierna, vars verksamhet p sistone kraftigt kringskurits. Det r i stort sett endast Granskning Sverige som nr ut lite halvbrett bland redan frlsta via sin youtubekanal...
Nu ser vi att inslaget sannolikt spelats in fr ver en mnad sedan nr det fanns sn i Gteborg. Att vi ser sn p trden, r tmligen klart. S ngon har riggat en kalkonjulafton med en type-castad afghanfamilj hemma hos ett par vrdegrundskolportrer och SVT ligger sedan och ruvar p inslaget en mnad fr att kunna sprida lite mngkulturell julstmning bland lnnrasisterna i svenska folket i uppfostrande syfte! Tvi satan s ckligt!
Citera
2015-12-26, 20:16
Medlem
tlcswes avatar
Ngon som vgar sig p att ringa ngon granne p adressen fr mer info? Ring hela trappuppgngen
Citera
2015-12-26, 20:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
En annan intressant sak att g vidare med r den tecknade film som rullar i bakgrunden nr inslaget avslutas. Mina dttrar r s gott som helt skra p att klippet r frn "Atlantis - The Lost Empire". Ngon med tillgng till en tv-tabl kan vl kolla upp om ngon kanal visade den filmen p julafton innan klockan 15, alt. nr ngon kanal senast visade den filmen. Det kan frsts vara en inspelning/dvd som de sitter och tittar p, men knns lngskt, betydligt lttare att bara dra p tv:n och stoppa ungarna i soffan framfr tv:n s det ska se lite hemtrevligt ut.

I TV tabln str:

Citat:
Det r ter dags fr Kalle Anka och hans vnner att nska tittarna en riktigt God Jul. Som vanligt blir det inslag frn Tomtens verkstad, en tur med Kalle till djungeln, Snvit och de sju dvrgarna, Ferdinand och Musse Pigg med vnner p camping. Frutom alla de gamla bekanta filmerna blir det som vanligt tv nya filmer. (min fetstil)

Ngon som sg - eller har ngon i familjen - som sg Kalle Anka p julafton? Det vi ser, kan ju vara frn ngon av dessa tv nya filmer.
Citera
2015-12-26, 20:45
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endways
Kameramannen ville vl bildligt demonstrera att de skulle se tecknat, tnkte mest om det var ngon ny disneyfilm som visades, det hade ju kunna bevisat dess kthet.
Jag tror inte att Disney gr tecknade filmer lngre utan de verkar ha gtt ver till att endast gra datoranimerade filmer (i alla fall nr det kommer till barnfilmer). Av vad jag kan bedma s ser det snarare ut som ngon animefilm, men jag har inte tittat speciellt mycket p anime, s jag kan inte avgra vilken animerulle det skulle kunna handla om.

Citat:
Frvrigt frstr jag inte varfr tanten skulle klmma in "Kalle Anka" mitt i en engelsk mening.
Hon visste nog inte att Kalle Anka heter Donald Duck p engelska.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I TV tabln str:

Ngon som sg - eller har ngon i familjen - som sg Kalle Anka p julafton? Det vi ser, kan ju vara frn ngon av dessa tv nya filmer.
De visade tv scener frn tv stycken nya datoranimerade filmer: En om dinosaurier och en dr en kanin och en rv gick in till vad jag tror var den amerikanska motsvarigheten till vgverket dr alla arbetande byrkrater utgjordes av riktigt sega sengngare.

Detta var vad afghanerna tittade p:

Rapport - Vad afghanerna tittade p
https://nup.pw/VAT1rx.mp4

Citat:
Det r bara att glmma att inslaget r inspelat p julafton. Golonka och vriga har redan motiverat det orimliga i det hela. Dessutom r det bara att ta en titt utanfr fnstret. Kritvitt och sn i trden samtidigt som det bara var norra Sverige som hade sn p sjlva julafton.

En annan intressant sak att g vidare med r den tecknade film som rullar i bakgrunden nr inslaget avslutas. Mina dttrar r s gott som helt skra p att klippet r frn "Atlantis - The Lost Empire". Ngon med tillgng till en tv-tabl kan vl kolla upp om ngon kanal visade den filmen p julafton innan klockan 15, alt. nr ngon kanal senast visade den filmen. Det kan frsts vara en inspelning/dvd som de sitter och tittar p, men knns lngskt, betydligt lttare att bara dra p tv:n och stoppa ungarna i soffan framfr tv:n s det ska se lite hemtrevligt ut.
Det verkar stmma:

Atlantis: The Lost Empire - Intro
https://www.youtube.com/watch?v=BuX_80L95UQ

Atlantis: The Lost Empire (2001) Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=DeOo19iAJ1E

Rapport - Afghanerna tittade p Atlantis - The Lost Empire
https://nup.pw/Vhqs3R.mp4
Senast redigerad av NixYO 2015-12-26 kl. 21:21.
Citera
2015-12-26, 21:13
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO

Det dr r inget inslag i "Kalle Anka med vnner nskar God Jul"! Jag sg frvisso inte hela showen, men det dr ser mer ut som japansk anime, n Disneys pluttenutthumor.

Kan vi identifiera programmet afghanerna tittar p, s har vi en tid p dygnet och kanske rent av en dag -med ett sntckt Gteborg- som inslaget spelades in p. Drmed faller inslaget som uppvisande av annorlunda julfirande i humanitetens tecken, eftersom qvist i s fall sannolikt firade julen precis som vanligt, utan att besvras av frvirrade och svrpratade afghaner som inte ter griljerade grisftter och lksill mellan suparna!
Citera
2015-12-26, 21:21
Medlem
Frst. En mycket intressant och inte minst relevant trd.

Andra. Jag r ingen hejare p film - speciellt inte i tecknat format - men kan "julfirarna", dagen till ra, ha tittat p Kejsarens nya klder?

Det hade ju varit alldeles utomordentligt festligt , om inte annat..
Citera
2015-12-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Drmed faller inslaget som uppvisande av annorlunda julfirande i humanitetens tecken, eftersom qvist i s fall sannolikt firade julen precis som vanligt, utan att besvras av frvirrade och svrpratade afghaner som inte ter griljerade grisftter och lksill mellan suparna!
Man kan vl visa hur man firar jul i Sverige utan att det intrffar p julafton?
Tramserier frn trdens hysteriska gnllkrring.
Dremot r det med all sannolikhet ett frinspelat inslag.
Citera
2015-12-26, 21:26
Medlem
Provokatrs avatar
Nu ska vi kncka den hr nten.

Reportern sger att dom kom till Sverige fr 3 mnader sedan frn Afghanistan och att dom bor p en flyktingfrlggning i Vstsverige.

Sonen som uppges vara 12 r har en Facebookprofil som verkar anvndas av fadern, p den finns det ngra bilder:

Profilbild p pappan frn en frja frmodligen i Tallinn d man kan urskilja TV tornet dr!? Dom har ven 'gillat' Tallink/Silja som inte trafikerar Gteborg eller Tyskland.

Profilbild p pappan framfr en affr som heter TCi, denna affrskedja finns bara i Tyskland, sterrike, Slovakien, Slovenien & Holland.

Vilken vg kom dom kan man undra, eller har dom tagit en semester till Tallinn efter ankomst till Sverige?

Maten som qvist dukat fram ser rtt torftig ut om man nu skulle vilja stlla till med en svensk/afghansk julafton, man ser endast en kalkon som skulle kunna vara en skinka och halvtaskig jansson. Sen sger sa att dom ska f kttbullar av nt, allt ser misstnkt riggat ut.

/Provokatr
Citera
2015-12-26, 21:29
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det dr r inget inslag i "Kalle Anka med vnner nskar God Jul"! Jag sg frvisso inte hela showen, men det dr ser mer ut som japansk anime, n Disneys pluttenutthumor.

Kan vi identifiera programmet afghanerna tittar p, s har vi en tid p dygnet och kanske rent av en dag -med ett sntckt Gteborg- som inslaget spelades in p. Drmed faller inslaget som uppvisande av annorlunda julfirande i humanitetens tecken, eftersom qvist i s fall sannolikt firade julen precis som vanligt, utan att besvras av frvirrade och svrpratade afghaner som inte ter griljerade grisftter och lksill mellan suparna!
Pirre77:s dttrar kom fram till att det handlade om disneyfilmen Atlantis: The Lost Empire:

Citat:
Det r bara att glmma att inslaget r inspelat p julafton. Golonka och vriga har redan motiverat det orimliga i det hela. Dessutom r det bara att ta en titt utanfr fnstret. Kritvitt och sn i trden samtidigt som det bara var norra Sverige som hade sn p sjlva julafton.

Enligt Tuschpennan s sndes filmen p Disney Channel den 20 december klockan 19:10:

Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan
Sndag 20/12 kl 19:10 sndes det p Disney Channel. Enligt TV.nu
http://www.tv.nu/p/1AaIXd-24-qc3

Provokatr anmrker att det inte finns ngon logotyp och att det alltjmt r ljust ute varfr han tror det kan handla om DVD eller internetstrmning:

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Fr sent, det r ljust ute dessutom finns det ingen logotyp i hrnet p skrmen, det r frmodligen en DVD/Stream. Eftersom det r dagtid och mnga barn r nrvarande s fr man anta att dom r lediga frn skolan allts:
  • Gteborg
  • Minusgrader
  • Helg

r det bara jag som tycker att den dr kalkonen r misstnkt lik en julskinka?

/Provokatr
Senast redigerad av NixYO 2015-12-26 kl. 22:14.
Citera
2015-12-26, 21:31
Medlem
BorgeHs avatar
Nr de intervjuade frun i kket tycker jag klockan p mikron str p kl. 12.20.

Det kanske stmmer d ngot barn frgade nr de skall ta.

Kalle Anka brjade kl 15. D r det mrkare n i deras inslag.
Citera
2015-12-26, 21:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
De visade tv scener frn tv stycken nya datoranimerade filmer: En om dinosaurier och en dr en kanin och en rv gick in till vad jag tror var den amerikanska motsvarigheten till vgverket dr alla arbetande byrkrater utgjordes av riktigt sega sengngare.

Detta var vad afghanerna tittade p:

Det verkar stmma:

Jaha... tveklst FEJK av SVT. Det som visas i SVTs inslag r inte ngra dinosaurier eller en kanin och en rv. Reportaget torde allts inte vara inspelat p julafton.

Det r vl f.. inte skert, att de ser p ngon TV-kanal. "Atlantis - The Lost Empire" finns tydligen att kpa som DVD.

-----

EDIT

Det finns ju en mjlighet, att det r inspelat tidigt p julafton och att man ser p en DVD med "Atlantis - The Lost Empire"... men det verkar lngskt och dyrt fr SVT. Det r rimligen inspelat ngn annan dag.
Senast redigerad av Meiji 2015-12-26 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in