2015-12-26, 18:41
Medlem
Endwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydalir
Jag är för min del tveksam om det är snö, kan nog vara en synvilla.

Det som talar för att du har rätt, är att vi nog kan vara säkra på att det är inspelat på Carlandersplatsen 5 en trappa upp, med kameran mot söderläge (sjukhuset).
Kan vi få någon göteborgare att minnas om det varit någon dag denna vinter med snö som lagt sig vit på backen och grenar,
så misstänker jag fortfarande att det är snö.

Ett väldigt ljuskänsligt objektiv?
Citera
2015-12-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Så här har vi en till som inte tycker att det är speciellt olustigt eller märkvärdigt att vi har en statskontrollerad public service-mediaapparat som riggar ett nyhetsinslag i Riks-TV syftande åt att promota ett mångkulturellt event som får sätta ansikte på Reinfeldts "Öppna era hjärtan"-deklaration och påföljande flyktingpolitikhaveri! Du hade nog trivts i Nordkorea, min vän!

Kom in i matchen att SVT inte gillar Sverigedemokrater är ingen nyhet sluta vara så lättkränkt. Du ger SVT oerhört reklam som andra Sverigedemokrater med liknande trådar.
Citera
2015-12-26, 19:10
Medlem
Endwayss avatar
Här har ni två bilder att analysera angående snö utanför fönster.

http://imgur.com/jNaf90n

http://imgur.com/eoGQuqW
Citera
2015-12-26, 19:27
Medlem
Provokatörs avatar
Visst är det snö eller frost på grenarna, och att det är Calanderplatsen 5 i centrala Göteborg är ställt utom allt rimligt tvivel.

Collage.

Facebookprofiler som det går att rota runt i för att hitta kopplingar:

Mamma godhetsknarkare Är den som har ett bolagsengagemang i Prata på riktigt AB (ingen vänlista)
Pappa godhetsknarkare Saknar bolagsengagemang finns på LinkedIn
Sonen Mest bilder på pappan
Martin Nilsson Reporter

Det stör mig att namnet i reportaget på familjen (Hirzadeh) skiljer sig från Facebook där dom verkar bära efternamnet Mirzadeh och inte Hirzadeh som inte står att finna på Facebook/Google.

/Provokatör
Citera
2015-12-26, 19:29
Medlem
Pirre77s avatar
Det är bara att glömma att inslaget är inspelat på julafton. Golonka och övriga har redan motiverat det orimliga i det hela. Dessutom är det bara att ta en titt utanför fönstret. Kritvitt och snö i träden samtidigt som det bara var norra Sverige som hade snö på själva julafton.

En annan intressant sak att gå vidare med är den tecknade film som rullar i bakgrunden när inslaget avslutas. Mina döttrar är så gott som helt säkra på att klippet är från "Atlantis - The Lost Empire". Någon med tillgång till en tv-tablå kan väl kolla upp om någon kanal visade den filmen på julafton innan klockan 15, alt. när någon kanal senast visade den filmen. Det kan förstås vara en inspelning/dvd som de sitter och tittar på, men känns långsökt, betydligt lättare att bara dra på tv:n och stoppa ungarna i soffan framför tv:n så det ska se lite hemtrevligt ut.
Citera
2015-12-26, 19:43
Medlem
Tuschpennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
En annan intressant sak att gå vidare med är den tecknade film som rullar i bakgrunden när inslaget avslutas. Mina döttrar är så gott som helt säkra på att klippet är från "Atlantis - The Lost Empire". Någon med tillgång till en tv-tablå kan väl kolla upp om någon kanal visade den filmen på julafton innan klockan 15, alt. när någon kanal senast visade den filmen. Det kan förstås vara en inspelning/dvd som de sitter och tittar på, men känns långsökt, betydligt lättare att bara dra på tv:n och stoppa ungarna i soffan framför tv:n så det ska se lite hemtrevligt ut.

Söndag 20/12 kl 19:10 sändes det på Disney Channel. Enligt TV.nu
Citera
2015-12-26, 19:46
Medlem
Superlistigs avatar
Vad står det på mikrovågsugnen? jag tycker det står 14:51, men det är oklart. Ifall det står så, är det ju mycket märkligt att de inte filmar Kalle Anka eller Gina Dirawi på TV när de ändå är där.

Det kan dock stå något annat, typ 12:51. Svårt att se på mobilen.

På mobilen.
Citera
2015-12-26, 19:55
Medlem
Ydalirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Det är bara att glömma att inslaget är inspelat på julafton. Golonka och övriga har redan motiverat det orimliga i det hela. Dessutom är det bara att ta en titt utanför fönstret. Kritvitt och snö i träden samtidigt som det bara var norra Sverige som hade snö på själva julafton.

Jag tror inte längre att det är snö. Sannolikt ljus bakgrund. Att inslaget är riggat på något sätt är ju givet och det vore en höjdare att avslöja av vem och hur. Sannolikt skulle det vara en svårsmält knäck för ett agendasättande SVT.

Jag har självfallet inget emot att någon bjuder hem annan vare sig på julaftonen eller annorstädes. Det jag ser som för jävligt är riggade nyhetsinslag för att påverka. Man känner vibbar av forna DDR! Därför skulle det sitta fint med ett klargörande.

Kommentar till slotterbanks inlägg ovan. Det är inte det trådens inlägg handlar om!
Citera
2015-12-26, 19:56
Medlem
tlcswes avatar
Nån som har Disney channel och vet om Disney har sin logga i något hörn när de sänder sina filmer? För jag kan inte se någon logga.

Sedan verkar det vara relativt ljust ute då SVT är på plats. Och om det nu verkligen är Atlantis som syns i slutet, och just denna film sändes 20/12 runt 19.00. Då har jag väldigt svårt att tänka mig att SVT skulle vara hos familjen i 6-8 timmar.
Citera
2015-12-26, 19:59
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan

Sedär, tackar. Fast sådär ljust är det väl inte i Göteborg runt åtta på kvällen den 20:e december? Ser iofs skumt ut i lägenheten, men det förklarar inte snön utanför fönstret.

Disney Channel brukar väl dessutom visa sina filmer under en längre tid på olika tider, så den 20:e december skulle kanske i så fall utgöra den senast möjliga dagen att spela in inslaget för SVT.
Citera
2015-12-26, 20:01
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Nån som har Disney channel och vet om Disney har sin logga i något hörn när de sänder sina filmer? För jag kan inte se någon logga.

Är lite olika, ibland är där en jättelogga i övre vänstra hörnet (som nu t.ex.), ibland syns ingenting.
Citera
2015-12-26, 20:05
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan

För sent, det är ljust ute dessutom finns det ingen logotyp i hörnet på skärmen, det är förmodligen en DVD/Stream. Eftersom det är dagtid och många barn är närvarande så får man anta att dom är lediga från skolan alltså:
  • Göteborg
  • Minusgrader
  • Helg

Är det bara jag som tycker att den där kalkonen är misstänkt lik en julskinka?

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2015-12-26 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in