2015-12-28, 12:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Alla inslag som r verenskomna fre de grs r sklart "riggade", vad har det fr betydelse?
En familj bestmmer sig fr att fira jul med flyktingar. SVT fr reda p det p nt stt, sprolla roll hur, inslag grs: voila, julemys! Tror faktiskt inte det r underligare n s.
Mrkligt att SVT aldrig fr reda p mina festplaner?
Citera
2015-12-28, 12:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Vet jag inte? Beror p var du bor och vilka kretsar du umgs i. Gr lite skningar julfirande flyktingar osv, man fr trffar lite varstans i landet.
Sen vet du kanske inte ifall media vet om ditt firande, gjorde du nt extra snllt i r som borde uppmrksammas?
Citera
2015-12-28, 12:59
Medlem
Jag r inte kunnig vad gller tecknade filmer, men om vi kan identifiera vilket tecknad serie som visas ett kort gonblick s kan vi sedan titta i tv-tablerna om/nr denna sndes p TV.

Sedan ser det ut att vara en klocka p mikrovgsugnen, men det r vldigt suddigt och svrt att tyda vilken tid det str.
Citera
2015-12-28, 13:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet jag inte? Beror p var du bor och vilka kretsar du umgs i. Gr lite skningar julfirande flyktingar osv, man fr trffar lite varstans i landet.
Sen vet du kanske inte ifall media vet om ditt firande, gjorde du nt extra snllt i r som borde uppmrksammas?
Sjlvklart fr du trffar, fr sjlva syftet med dessa tillstllningar r ju att visa upp sig i media som "god". Drfr arrangeras dessa spektakel alltid s att det syns i media. Ofta verkar det dock vara ngra batikhxor med ngon hjlpverksamhet i direkt anslutning till flyktingfrlggningar p smorter.

Den hr familjen kan varken svenska eller engelska, man ser ju hur komplicerat det mste tolkas via sonen & en app fr att det verhuvudtaget skall g att kommunicera. S det r ju stllt utom allt tvivel att detta inte r en spontan grej dr man rkat springa p varandra p stan. Man kan ju frestlla sig skrcken hos den afghanska barnfamiljen nr dom vandrar runt dr i Gteborgs finaste kvarter & det pltsligt kommer fram tv Halal-Hippies & vrlar "God Jul" & frsker dra in dom i en portuppgng.

Hr har uppenbarligen funnits mellanhnder inom asylindustrin som deltagit i planering, tolkning, logistik & genomfrande. Dessutom har man lyckats synka ihop det hela med ett team frn SVT.

Det r s uppenbart riggat att man sekundrskms nr idioter har mage att frneka det.

-------------

Om jag sjlv gjort ngot extra snllt i r... nja, bara det vanliga snlla fr organisationer inom djurskydd, std till ldringar, hjlp t missbrukare osv. Men inte fan ringer jag SVT fr att visa hur jvla god jag r. Fr jag ju ingen jvla cklig godhetsposr
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2015-12-28 kl. 13:11.
Citera
2015-12-28, 13:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Sjlvklart fr du trffar, fr sjlva syftet med dessa tillstllningar r ju att visa upp sig i media som "god". Drfr arrangeras dessa spektakel alltid s att det syns i media. Ofta verkar det dock vara ngra batikhxor med ngon hjlpverksamhet i direkt anslutning till flyktingfrlggningar p smorter.

Den hr familjen kan varken svenska eller engelska, man ser ju hur komplicerat det mste tolkas via sonen & en app fr att det verhuvudtaget skall g att kommunicera. S det r ju stllt utom allt tvivel att detta inte r en spontan grej dr man rkat springa p varandra p stan. Man kan ju frestlla sig skrcken hos den afghanska barnfamiljen nr dom vandrar runt dr i Gteborgs finaste kvarter & det pltsligt kommer fram tv Halal-Hippies & vrlar "God Jul" & frsker dra in dom i en portuppgng.

Hr har uppenbarligen funnits mellanhnder inom asylindustrin som deltagit i planering, tolkning, logistik & genomfrande. Dessutom har man lyckats synka ihop det hela med ett team frn SVT.

Det r s uppenbart riggat att man sekundrskms nr idioter har mage att frneka det.

-------------

Om jag sjlv gjort ngot extra snllt i r... nja, bara det vanliga snlla fr organisationer inom djurskydd, std till ldringar, hjlp t missbrukare osv. Men inte fan ringer jag SVT fr att visa hur jvla god jag r. Fr jag ju ingen jvla cklig godhetsposr

De flesta som gr sna hr grejer hamnar frsts inte i varken tv eller tidningar. Finns frmedlingar som hjlper till att eteblera kontakt mellan svenskar och flyktingar, r inte s krngligt och frmodligen vanligare n du tror. Godhetsapostlar finns det gott om.
Citera
2015-12-28, 13:50
Medlem
Stakeholders avatar
Vi r nog mnga som undrar ifall det klickade till ordentligt mellan familjerna. Kanske familjen qvist fr uppleva en underbar nyrsbal p Asylslottet?

Ngon slags kritisk granskning eller uppfljning vore verkligen p sin plats. Annars r det ju liksom ingen mening med det hela. Det r ju bara rent hyckleri och gratisreklam fr familjens fretag.
Citera
2015-12-28, 13:53
Medlem
Det hr lter som ett pefekt uppslag fr Granskning Sverige att gra ngot av.
Citera
2015-12-28, 14:11
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Vi kan skratta t den hr sortens siktsmanipulation s gott vi vill p internet, men svt har genom denna rapportering fortfarande kvar en viss makt ver folkets tankar.
S sent som fr ngon vecka sen trffade jag en ldre man, 77 kanske, som utbrast i sin frtvivlan ver denna fruktansvrda flyktingkatastrof.

Den vlmenande men klart godtrogne herren hade axlat det tunga ansvaret att g upp klockan halv fem varje morgon, fr att som nytta & nje cykla runt i grannskapet med en bunte gratis Metro tidningar till dom som var fr trtta fr att sjlva g p promenad, fr att sprida informationen om detta hemska elnde och kanske mntro ett tips om hur en och annan kan sttta sjlv...

Den hr makten krymper dag fr dag fr vra eminenta kommissarier, deras subjekt dr eller kommer i kontakt med verkligheten, surfplattor blir s enkla att pensionrer kan anvnda dom. Makten ver informationsfldet fldar som sand mellan fingrarna. Man kan bara ana irritationen och desperationen.

Men dom mnar inte slppa den makt som finns kvar bara fr att vi kan dra av byxorna p dom.

Det r ett nje med den hr sortens granskande Flashback-reportage. Ett stort tack till er som tar er tiden.
Citera
2015-12-28, 14:17
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slotterbank
Haha har nu sett repotaget, vad skulle vara fake? Tv teamet r ju dr innan Kalle Anka, klart som fan att de inte kan se p Kalle Anka innan. Vad tror ni!?

Vad r ens problemet? Flyktingfrgan r stor och hr r en familj som tipsat ngon p tv att gra ett repotage. Mycket att bli krnkt ver?! Haha

IQn hos Sverigedemokrater r vl runt 80?

Urskta men oavsett vad man tycker om detta tilltag frn SVT s r det du som uppvisar srbegvning, du frstr ju inte ens frgestllningen/problematiken.
Citera
2015-12-28, 14:25
Medlem
longbow4ys avatar
Verkar vara en jultradition fr sa att synas i juletid.
2013 nr hon fortfarande hette Mullback i efternamn:

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1...ohanneskyrkan?

Fram trder bilden av en kvinna som vill gra gott, och lyfts fram i medierna fr politiska syften.
Citera
2015-12-28, 15:04
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Verkar vara en jultradition fr sa att synas i juletid.
2013 nr hon fortfarande hette Mullback i efternamn:

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1...ohanneskyrkan?

Fram trder bilden av en kvinna som vill gra gott, och lyfts fram i medierna fr politiska syften.

Har inga problem med att hon vill hjlpa utsatta mnniskor, men vrre r att hon blir SVT's ansikte fr en helt vanlig familj som stller upp fr de svaga i samhllet.

Det knns verkligen inte som en balanserad och nyanserad verklighetsbeskrivning.

Dessutom tyckte jag nog att julfirandet verkade vldigt spnt och ptvingat. Det kan ju knappast ha varit en upplyftande tillstllning fr nn av dom. Men det hr kanske inte till mnet fr dagen.
Citera
2015-12-28, 15:35
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:

Du kan ju alltid testa att maila dem dina planer varje gng du ska p asylfika eller nr du bjuder in asylskande p pizza och Premier League?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in