2015-12-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fast det har inget med invandrare att göra utan hur de ekonomiska förutsättningarna ser ut för familjen. Det finns nog lika många vita fattiga i Sverige som icke vita. Ditt uttalande låter mer om rika i djursholm snarare än vanligt folk

Jamen det är väl lika illa när bortskämda medelklassungar sitter och sprider sitt förakt mot det dom är snabba att kalla wt.

Tanken den stora massan, med den tidens knegare (eller om du vill 1920-talets wt) i spetsen hade med kravet på rätten till utbildning åt alla osv var nog inte att deras avkommor skulle skörda frukten genom att vältra sig i sin egen förträfflighet och ägna sitt samhällsengagemang helhjärtat åt att se ner på folk.

Jag tror det är mångas farmor och farfar som skulle bli ganska besvikna om dom såg vad resultatet blev av kämpandet och vad deras barnbarn sitter här inne och skriver.

I Djursholm får man i regel lära sig att veta hut, att man ska vara tacksam för sin lott och visa respekt för mindre bemedlade.

Det är medelklassen /övre medelklassen och då i synnerhet akademikerna i medelåldern som svikit den svenska modellen, glömt var dom kom i från och trots att dom själva fått det väldigt bra dom senaste åren skiter fullständigt i att bjuda tillbaka utan i stället lägger all kraft enbart på sin egen avkomma.

Resultatet blir att dom får massa ungar som inte har en aning om hur livet fungerar som bara sitter tex här inne och idisslar sitt mantra om att "wt" och killen tråden handlar om hade kunnat göra lika kloka val som dom själva gjort.

Dom förstår inte att det dom tror var egna val i själva verket var en bana som pappa snittslat åt dom och att banan från akalla ofta måste trampas upp av ungarna själva och dessutom innehåller betydligt fler hinder på vägen.

Jag är själv ingen multikultifanatiker men att inte se verkligheten och bara skuldbelägga offren blir bara löjligt.
Citera
2015-12-25, 18:29
Medlem
Floxxers avatar
Har så svårt att förstå hur hans mamma och broscha resonerar.
De kanske kommer med tiden och även de inser att "respekt" inte är allt och ibland kan de vara ok att backa...

Men vad vet jag, de lever säkert i samma bubbla
Citera
2015-12-25, 18:32
Medlem
ppp333s avatar
Så sorgligt! Hoppas dom får tag i gärningsmannen.
Och hoppas att de som flirtar med våldsromantiken i musik och attityd tänker efter lite i framtiden.
Citera
2015-12-25, 18:46
Medlem
Allt verkar ju ordna upp sig till det bästa för samtliga parter.
Aiman hann bekänna sig till Allah på dödsbädden. Hans mor och bror verkar vara stolta och tillfreds. Skötsamma svenska arbetare kommer inte att belastas ekonomiskt i framtiden. Hiphop hatare slipper ännu en stjärna i etern.
4 x win.
Senast redigerad av Slocum 2015-12-25 kl. 19:04.
Citera
2015-12-25, 19:18
Medlem
EDL1885s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Om han var kriminell borde han ju ha dykt upp i Lexbase men han verkar inte ha några domar på sig. Fanns inget på Lexbase.

Att man är dömd garanterar inte att man finns med på lexbase då det inte är något belastningsregister. Sen så finns det ingenting som säger att han måste vara dömd heller.
Citera
2015-12-25, 19:44
Medlem
Trist med att en ung människa slocknar, men av hans brors emininta intervju att han aldrig backa å blablabla är jag föga förvånad att han släcks vid den platsen och tidpunkten.
Trosbekännelsen kanske man borde lära sig då det verkar så att man hamnar i Paradiset genom att dra den i sista stund. Fram tills dess kan man leva rövare....
Citera
2015-12-25, 19:59
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Var det några vittnen till brottet tro? Det kan ju bli svårt att lösa brottet för polisen om det skedde mitt i natten utan några vittnen. Det enda skulle väl vara då om han har varit inblandat i konflikter sedan tidigare och polisen kan nysta i det, om det nu skulle vara så att det är en gammal konflikt som fick sin kulmen.

Var det inte en annan yngling som vart mördad i Rinkeby för några dagar sedan? Har dom gripit en GM i det fallet? Annars kan det ju vara en seriebrottsling som är i farten.

Citat från artikel:

"– Under samtalets gång kom det fram att mannen var knivhuggen i bröstet, säger Peter Asp, befäl vid Stockholmspolisens ledningscentral.

Minst en person har förhörts, uppger Peter Asp, men ingen misstänkt är gripen."

Källa: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...nivmord-i-alby
Citera
2015-12-25, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Var det några vittnen till brottet tro? Det kan ju bli svårt att lösa brottet för polisen om det skedde mitt i natten utan några vittnen. Det enda skulle väl vara då om han har varit inblandat i konflikter sedan tidigare och polisen kan nysta i det, om det nu skulle vara så att det är en gammal konflikt som fick sin kulmen.

Var det inte en annan yngling som vart mördad i Rinkeby för några dagar sedan? Har dom gripit en GM i det fallet? Annars kan det ju vara en seriebrottsling som är i farten.

Citat från artikel:

"– Under samtalets gång kom det fram att mannen var knivhuggen i bröstet, säger Peter Asp, befäl vid Stockholmspolisens ledningscentral.

Minst en person har förhörts, uppger Peter Asp, men ingen misstänkt är gripen."

Källa: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...nivmord-i-alby
En vän till honom var med när han blev mördad, så aa vittnen fanns. Dem skulle spela fotboll och sen så blir han dödad, ironiskt hur livet är ibland.
Tvivlar på att det var något bråk från tidigare, utan det jag hört var bara att de gick in i varandra och börja jiddra och sen blev det som det blev.
Citera
2015-12-25, 20:09
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
En vän till honom var med när han blev mördad, så aa vittnen fanns. Dem skulle spela fotboll och sen så blir han dödad, ironiskt hur livet är ibland.
Spela fotboll mitt i natten? På vintern?

Då har vännen kunnat ge ett bra signalement på GM till polisen antar jag. Var kompisen också inblandat i bråket?

Man blir faktiskt ledsen när man läser om sådant här. Stackars människor!
Citera
2015-12-25, 20:23
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Spela fotboll mitt i natten? På vintern?

Då har vännen kunnat ge ett bra signalement på GM till polisen antar jag. Var kompisen också inblandat i bråket?

Man blir faktiskt ledsen när man läser om sådant här. Stackars människor!
Dessa parasiter vänder ju på dygnet och lever rövare på nätterna. Ofta stör de dumme svensson som försöker sova för han ska upp och knega och betala skatt tidigt nästa morgon
Citera
2015-12-25, 20:27
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Jag kom ihåg att han sa till mig att han bad alltså på det muslimska sättet, så jag skojade med honom och sa ungefär såhär: aha så du har ändan uppe i luften fem gånger om dagen, det var precis efter Paris attacken så det var lite försiktigt skratt som kom fram där.
Citera
2015-12-25, 20:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
Tvivlar på att det var något bråk från tidigare, utan det jag hört var bara att de gick in i varandra och börja jiddra och sen blev det som det blev.
Vårda ditt språk, för tusan! Det heter "De skulle spela fotboll" eller i värsta fall "Dom skulle spela fotboll" Det heter ALDRIG " Dem skulle spela fotboll"!!!!

OT: Det finns alltså anledning att tro att BO:s "tuffa gangster-rappar attityd" spelade roll för det tragiska utfallet av ett banalt bråk? En vanlig Svensson hade inte dödats i motsvarande situation??

En parallell: ibland pratas det om att unga flickor har rätt att gå i kort kort och tight linne utan BH ensamma mitt i natten i skumma statsdelar utan att bli våldtagna. Det har de naturligtvis - liksom en ung man har rätt att ha en gansterrapparattityd (sålänge han inte bråkar med någon annan). MEN - det är varken klokt av gansterrapparen eller den unga damen att bete sig på det sättet om man vi hålla sig borta från problem. SÅ är det! Och kunde folk vara klokare skulle mycket våld undvikas. Detta sagt måste naturligtvis polisen bli bättre på att hålla efter buset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in