2015-12-28, 23:23
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag får det inte att gå ihop:

Sara Narin:

– Han var verkligen killen som fick oss alla att må bra.

Mustafa Qabli:

- Det var inte så att han sökte bråk, men problem sökte honom.

Hur kan en person som fick alla att må bra ständigt hamna i bråk?

Notera att det står ...OSS alla...
Dvs sina kompisar...alltså inte alla...
Citera
2015-12-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Notera att det står ...OSS alla...
Dvs sina kompisar...alltså inte alla...

Sorgligt att en kille som har "hundratals" vänner och som alla känner sig som "brorsor" till honom ändå saknar riktiga vänner som skulle ställa upp som vittnen när det väl är dags..

Jag fattar inte heller varför han skulle slåss ensam mot GM om det nu handlade om en fotbollsmatch. Gick han dit helt själv utan några kompisar?

Det är nog bättre att ha ett par riktigt bra och pålitliga kompisar än hundratals ryggdunkande som sviker en direkt när det börjar kosta att visa sin vänskap..
Citera
2015-12-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sorgligt att en kille som har "hundratals" vänner och som alla känner sig som "brorsor" till honom ändå saknar riktiga vänner som skulle ställa upp som vittnen när det väl är dags..

Jag fattar inte heller varför han skulle slåss ensam mot GM om det nu handlade om en fotbollsmatch. Gick han dit helt själv utan några kompisar?

Det är nog bättre att ha ett par riktigt bra och pålitliga kompisar än hundratals ryggdunkande som sviker en direkt när det börjar kosta att visa sin vänskap..

Ja nog är det märkligt, när brodern enligt egen utsago hellre ville se GM i fängelse än något annat. Polisen verkar uppenbarligen förstå att det finns flera vittnen osv.

Kanske ska man se detta som en del av parallell-samhället eller så finns det en viss hedersproblematik iom att BO troligen var homosexuell.

Gissar att det inte rimmar väldigt bra med de ideologier vissa människor lever efter tyvärr.
Citera
2015-12-29, 00:01
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kanske ska man se detta som en del av parallell-samhället eller så finns det en viss hedersproblematik iom att BO troligen var homosexuell.

"Rykten" har på bara några timmar förvandlats till att han "troligen" var homosexuell.
Citera
2015-12-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
"Rykten" har på bara några timmar förvandlats till att han "troligen" var homosexuell.

Tja, låt oss säga det mest troliga motivet vi har öht då?

Kan ju handla om ett vansinnesdåd eller en ny laserman såklart men vad vi vet så var iaf BO en ängel som knappast kan ha haft några ovänner.

Dessutom så var han en högst respekterad musiker som alla i hooden älskade och det finns inga vittnen trots att många var på plats.

Jag skulle nog påstå att hatbrotts-motivet är fullt troligt.
Citera
2015-12-29, 01:36
Medlem
Tror många tänker att GM får det bättre än vad han förtjänar om man går ut med vem det är. Därför väntar man hellre med att stormen har lugnat sig och löser det på egen hand.

För GM är det nog värre att han är kvar ute.
Citera
2015-12-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Tja, låt oss säga det mest troliga motivet vi har öht då?

Kan ju handla om ett vansinnesdåd eller en ny laserman såklart men vad vi vet så var iaf BO en ängel som knappast kan ha haft några ovänner.

Dessutom så var han en högst respekterad musiker som alla i hooden älskade och det finns inga vittnen trots att många var på plats.

Jag skulle nog påstå att hatbrotts-motivet är fullt troligt.

Respekterad musiker? Tror uppriktigt att ingen ens vet vem det är! Och man kan inte ha flera hundra vänner. Det är ingen som kan umgås med flera hundra. Varför kan man inte säga som det är istället. Att området är fullt av skit med missanpassade människor som begår våldsdåd och råkar man befinna sig i dessa områden så är det här något som kan hända. Det är en del av vår multikultur som inte fungerar.

Är det så svårt att säga som det är? Vad är det med folk egentligen?
Citera
2015-12-29, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanningen
Respekterad musiker? Tror uppriktigt att ingen ens vet vem det är! Och man kan inte ha flera hundra vänner. Det är ingen som kan umgås med flera hundra. Varför kan man inte säga som det är istället. Att området är fullt av skit med missanpassade människor som begår våldsdåd och råkar man befinna sig i dessa områden så är det här något som kan hända. Det är en del av vår multikultur som inte fungerar.

Är det så svårt att säga som det är? Vad är det med folk egentligen?

Det är såklart svårare att komma ut som gay i vissa kulturer.

Respekterad musiker har jag läst i aftonpress.

Man kan nog anta att de "vänner" som var på plats vid dödsmisshandeln knappast kan anses som goda vänner med tanke på den tystnad som följt.

Kanske vill dom straffa GM själv men troligen sitter dom nog rätt nöjda som det är. Dessutom har alla som vill redan fått tända ett ljus eller lämna blommor på platsen, även mördaren, så alla kanske är till freds med det?

Verkligheten är inte riktigt som i CSI, många gånger behövs vittnesmål.
Sen kanske de flesta i samma bransch hellre tittar på Scarface.. om och om igen..
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-12-29 kl. 02:15.
Citera
2015-12-29, 11:01
Medlem
DuranDurans avatar
Turneringen som vissa nämner är den här. Det borde inte vara svårt att få namn på alla deltagare eller andra personer som var närvarande.
Jag själv känner mig rätt övertygad om att det finns en kopppling då tiden på mordet och tiden turneringen slutade stämmer, även viktigt att påpeka att entrén till tunnelbanan är åt samma håll som idrottshalllen då Alby har två entrén.

https://m.facebook.com/story.php?sto...73702772660622
Citera
2015-12-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insider007
Tror många tänker att GM får det bättre än vad han förtjänar om man går ut med vem det är. Därför väntar man hellre med att stormen har lugnat sig och löser det på egen hand.

För GM är det nog värre att han är kvar ute.

Ja det diskuterades likadant när fotbollsproffset Romario från Husby mördades för några år sen. Ingen skulle gola etc. När mördarna sedan friades pga bristande bevis blev man ändå förbannade på rasistiska rättväsendet och fick lov att elda lite papperskorgar och kasta sten på brandsoldater.
Gärningsmännen hände det mig veterligen jackshit med trots allt "inget gol-snack", inte lätt att riskera livstid för mord även man är en "hårding" från orten....
Citera
2015-12-29, 14:41
Medlem
AdamBombs avatar
Jag tror inte mordet hade ett dugg att göra med de rykten som funnits om Aiman. En kompis som känner några av Aimans närmaste musikervänner säger att de inte hade några direkta problem med att de misstänkte att han var homosexuell. Det var helt enkelt ingen stor grej då han inte var öppen med det och därmed inget man hade anledning att prata om utåt, musiken var det viktiga och enligt min kompis bekanta så kunde Aiman leverera, han var tydligen duktig.
Senast redigerad av AdamBomb 2015-12-29 kl. 14:43.
Citera
2015-12-30, 01:23
Avstängd
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porcellus
Stämmer ryktet om ett homosexuellt förhållande med en afrikan? Svartsjukemotiv?

Islamistiskt hat brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in