2019-05-13, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Är någon som vet om Qyburn lever, eller dog han av fallet som hans "frankenstein" gregor Clegane gav honom?
Vissa karaktärer dör väldigt lätt, medan vissa andra verkar tåla, och tappa blod hur mycket som helst. Men ja, det är på film...
han stendog, hans huvud krossades ju iprincip av stenen han landade på, i vilket fall så rasade hela jävla red keep efter det så även om han överlevde å låg där i koma så dog han sen.
Blev väldigt nöjd att hans egna skapelse hade ihjäl honom.
Citera
2019-05-13, 19:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Är någon som vet om Qyburn lever, eller dog han av fallet som hans "frankenstein" gregor Clegane gav honom?
Vissa karaktärer dör väldigt lätt, medan vissa andra verkar tåla, och tappa blod hur mycket som helst. Men ja, det är på film...
Hans kastades mot en stenmur och hans skalle spräcktes, såg du inte?

Däremot, inte för det är så viktigt, men Bronn-karaktären måste ju gå till thyrion nu för att få hans slott när både jamie och cersei är död
Citera
2019-05-13, 19:22
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
HAHA! Det är så sjukt dåligt detta att jag inte ens vet var jag ska börja - så jag skiter helt enkelt i det. Daenerys må ha blivit galen, men det är inget emot galenskapen manusförfattarna pysslar med.
Jag har inte hunnit se Inside the Episode än men jag förmodar att D&D förklarar Drogons förkrossande vinst mot Lannisters/Greyjoys ballister typ så här: "While they kind of forgot about Drogon, Drogon didn't forget about them."
Citera
2019-05-13, 19:29
Medlem
Stark-Fisklukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despat
Intressant, jag tyckte att själva striden var rätt så tam, standard svärdstrid som man kan se i vilken serie som helst, ingenting jämfört med t.ex Oberyn vs The Mountain men fortfarande helt okej. Däremot tycker jag inte det är ett passande slut för the Hounds character-arc. Hela poängen med honom är att han ska inse att våld och hämnd inte leder någonstans. Dom borde aldrig ha tagit med honom i showen igen, han borde ha stannat i den där kyrkan, det hade vart ett passande slut. Den mest mest bryska, cyniska och negativa personen i hela serien slutar upp som en fredlig munk!
På ett sätt ändå ett passande slut, att hans hat mot sin bror hjälper honom att besegra sin rädsla för eld, vilket möjliggör att han till slut lyckas döda honom genom att kasta sig mot lågorna.
Citera
2019-05-13, 19:39
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Stendöd. Skallen knäcktes som ett ägg.
Tack då vet jag. Men synd att min favoritkaraktär dog ... Det verkar som att alla tillhörande Lannisters klanen blev omintetgjorda.
Citera
2019-05-13, 19:42
Medlem
Amen vafan vad tråkigt sista avsnitt

Kunde de inte bara låta Jon vara kung?!?!?!?!?!?!?!?!?! Fan Jon är som en jävla oskuld ... "jag vill inte vara kung". Vadå VILL INTE
Citera
2019-05-13, 19:44
Medlem
Amadeusss avatar
HAHAHAHAHA. Såg en bild där man ser Jamies riktiga högerhand när han kramar Cersie. Fyfan.

Satans jävla horungar: https://pbs.twimg.com/media/D6bxP8YU...g&name=360x360
Citera
2019-05-13, 19:49
Medlem
Grittys avatar
Öh. Tur att Jorah är död så han slapp se det här debaclet?

@de som döpte sina döttrar till Khaleesi. Roflmao.
Citera
2019-05-13, 20:03
Medlem
nickoruts avatar
Jag är inget jättefan av serien och har aldrig varit. Exempelvis har jag bara sett alla avsnitt en gång och inte haft någon större lust att se den igen. Provade mån gång att kolla serien ett varv till men ledsnade efter ett par avsnitt. Så inte helt min kopp te helt enkelt.

Men oavsett mitt personliga tycke och smak så var det en intressant serie som var oförutsägbar och realistisk (i sin egen värld) och det fanns en väldigt påtaglig känsla av att finnas en gigantisk värld bortom just de karaktärerna vi fick följa.

Men de senaste säsongerna är ju helt oförlåtliga. Det stora, stora felet är ju förstås hur de hanterade Night king. Liksom bygga, bygga, bygga i 10 år och sen bara skita o det. Hela ”winter is coming” var ju det som låg som en skugga över allt som hände i hela serien så skiter man bara i det. Och sättet man skiter i det på är ju ofattbart. Vad var syftet? Målet? Konsekvenserna? Vilka var dem? Vad är egentligen three eyed raven? Vad är kopplingen? Vad är lord of the light? Vad är kopplingen mellan gudarna och WW? Och CotF?

Nä, nä, skit i det bara. Nu kör vi action.

Och karaktärernas ark? Som Jamies nu senast. Vad var liksom poängen med nåt han gjorde? Danys ark är ju ungefär vad man trodde från början men resten av karaktärernas utveckling är ju helt utan koppling till tidigare händelser.

Jag tycker det är liiite övertaggade reaktioner på vad som händer i serien. Men det går ju inte att bortse från att även som relativt likgiltig så måste det hör ju vara att betrakta som en av de största haverierna i tv-historien.
Citera
2019-05-13, 20:15
Medlem
Steinarrs avatar
Här har ni det riktiga slutet för denna fantastiska story https://m.youtube.com/watch?v=GHbaSEkD-4o

Se och lär, Dum och Dummare. Dessa judar kommer att få löpa gatlopp för detta jävla spektakel nu.

Det enda positiva är att alla Dany-runkande feminister är helt förstörda nu.

Jag är vansinnig, men inte på grund det som feministerna är vansinniga över.
Citera
2019-05-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Men de senaste säsongerna är ju helt oförlåtliga. Det stora, stora felet är ju förstås hur de hanterade Night king. Liksom bygga, bygga, bygga i 10 år och sen bara skita o det. Hela ”winter is coming” var ju det som låg som en skugga över allt som hände i hela serien så skiter man bara i det. Och sättet man skiter i det på är ju ofattbart. Vad var syftet? Målet? Konsekvenserna? Vilka var dem?
Och tänk hur framtida generationer västeråsare kommer berätta om Night King.

- En gång var det en zombiearmé som knappt någon ens visste existerade ett par veckor innan de pajade muren och invaderade södra Västerås.
- Nämen oj vad spännande! Berätta mer!
- Jo ser du, de utplånades totalt redan i första slaget söder om muren eftersom zombiekungen visade sig vara ett enormt klantarsel. Men det var superläskigt de 2-3 veckorna det varade, sägs det.
Citera
2019-05-13, 20:42
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Och tänk hur framtida generationer västeråsare kommer berätta om Night King.

- En gång var det en zombiearmé som knappt någon ens visste existerade ett par veckor innan de pajade muren och invaderade södra Västerås.
- Nämen oj vad spännande! Berätta mer!
- Jo ser du, de utplånades totalt redan i första slaget söder om muren eftersom zombiekungen visade sig vara ett enormt klantarsel. Men det var superläskigt de 2-3 veckorna det varade, sägs det.
Exakt min tanke.. Varför i hela fridens namn låta White walkers ligga som en mörk skugga genom hela berättelsen och sedan bara sopa bort dem på en timme utan så mkt som en förklaring till deras motiv, existens..
Min känsla är att de som gjort serien inte grejar att fixa storyn utan böckerna och mest bara vill avsluta skiten på ett snabbt sätt så de kan få göra något annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in