2016-05-23, 22:30
Medlem
Torps avatar
Wow, i det här avsnittet hände det grejer iaf! Jorah kommer att åka på korståg nu för att efterfinna botemedelet för stoneskin, antingen gör de det enkelt eller en episk resa utav det också.

Slutscenen inklusive Hodor's flashback gjorde mig nästan tårögd, oj vad emotionellt det blev och så förtvivlat förtvinnat att det är Brans återblickar som faktiskt skapar "Hodor" från början, mästerligt påfunnet!

Euron verkade bra mycket mer "galen/puckad" än vad jag förutstälde mig honom i böckerna, jag blev lite suspekt om hur den här serien kommer att behandla Järnöarna nu, ingen mera Dorne-fadäs tack!

Lustigt avsnitt också där de två "iskalla spindlarna" Varys och Littlefinger blev ordentligt tagna på sängen och omskakade, intressanta scener att se!

Arya, var börjar man? Kommer hon att bryta med the faceless men nu eller? Hon verkade hitta tillbaka till sig själv vid den där vanföreställningen, och listade antagligen ut bakgrunden till beställningsmordet och inser kanske att the faceless men mer är rena legoknektar än någon sorts rättviseskipare. Jag är megakonfunderad över vart det här tar vägen nu
Citera
2016-05-23, 23:00
Medlem
BlodigDelfins avatar
Tyckte att avsnittet var bra och det börjar närma sig riktigt smaskiga scener!
Det som var störande är att de där trädtjejerna som skapade white walkerserna inte var starkare. blev te.x irriterad på att hon inte bara kastade granaten och sedan sprang, kändes onödigt att hon skulle dö på kuppen. Kan förstå varför de dog, tänker att de inte vill att magi ska bli en för stor del av storyn.

Annars tycker jag det är roligt att sansa tar mycket plats och ska försöka sig på att sammanföra en arme, det lär gå sådär men ändå roligt med hennes karaktärsbyggnad samt att Stark får en chans att få revansch.
Citera
2016-05-23, 23:10
Medlem
Torps avatar
Btw, fick vi se de första riktiga likheterna mellan bok och serie nu gällande Denaerys känslor för Jorah? Det här var första gången jag kunde höra "My old bear..." i hennes tankar, det har alltid känts så "strictly professional" mellan dem, men nu blev det äntligen lite känslor inblandade också.
Citera
2016-05-23, 23:10
Medlem
BWV639s avatar
På det hela ett helt ok avsnitt.

Enda jag stör mig på som fan är Euron Greyjoy. Hade förväntat mig en Mads Mikkelsen-typ, istället fick jag en halvfull semikorpulent bartender...
Citera
2016-05-23, 23:14
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639

Enda jag stör mig på som fan är Euron Greyjoy. Hade förväntat mig en Mads Mikkelsen-typ, istället fick jag en halvfull semikorpulent bartender...
Håller med fullständigt, (se mitt inlägg). Måtte inte Iron Islands bli det nya TV-Dorne Euron var så långt ifrån den castade snubben man kan komma i mina böcker!
Citera
2016-05-24, 00:10
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639

Mads Mikkelsen som Euron Greyjoy och Ray Stevenson som Victarion. Det hade varit något det!
Citera
2016-05-24, 00:48
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Arya, var börjar man? Kommer hon att bryta med the faceless men nu eller? Hon verkade hitta tillbaka till sig själv vid den där vanföreställningen, och listade antagligen ut bakgrunden till beställningsmordet och inser kanske att the faceless men mer är rena legoknektar än någon sorts rättviseskipare. Jag är megakonfunderad över vart det här tar vägen nu

Men vet hon inte om det redan? Att de sysslar med lönnmord, de tar vilken beställning som helst. Men priset blir därefter.

Jaqen sa väl i princip att antingen dör madamen eller så dör du, den ansiktslöse guden skulle vilket fall få ett ansikte till i sin samling.
Citera
2016-05-24, 16:46
Medlem
BWV639s avatar
Citat:
Håller med fullständigt, (se mitt inlägg). Måtte inte Iron Islands bli det nya TV-Dorne Euron var så långt ifrån den castade snubben man kan komma i mina böcker!

Kom på vem jag tänkte på när jag såg castade Euron: barliman fucking butterbur (bartendern i lotr):

http://tolkiengateway.net/w/images/4..._Butterbur.jpg
Citera
2016-05-24, 16:55
Medlem
BWV639s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Hur fan kunde white walkers anlända så snabbt dit Bran & Co befann sig? Haha

Bran är ju tidsresenär. Finns inget som säger att hans möte med nights king var i nutid.
Citera
2016-05-24, 17:00
Medlem
Giggsys avatar
Några fler som hoppas Jorah dör av sin Greyscale så fort som möjligt? Aldrig gillat den karaktären.
Citera
2016-05-24, 21:04
Medlem
Citat:
Wow, i det här avsnittet hände det grejer iaf! Jorah kommer att åka på korståg nu för att efterfinna botemedelet för stoneskin, antingen gör de det enkelt eller en episk resa utav det också.

Slutscenen inklusive Hodor's flashback gjorde mig nästan tårögd, oj vad emotionellt det blev och så förtvivlat förtvinnat att det är Brans återblickar som faktiskt skapar "Hodor" från början, mästerligt påfunnet!

Euron verkade bra mycket mer "galen/puckad" än vad jag förutstälde mig honom i böckerna, jag blev lite suspekt om hur den här serien kommer att behandla Järnöarna nu, ingen mera Dorne-fadäs tack!

Lustigt avsnitt också där de två "iskalla spindlarna" Varys och Littlefinger blev ordentligt tagna på sängen och omskakade, intressanta scener att se!

Jag förstår inte vad Aryas syfte är egentligen, annars än att hämnas. Även om hon lyckas ha ihjäl alla Boltons och Freys, Cersei med flera. Vad händer sen då? Vad ska hon ta vägen då?
Citera
2016-05-25, 00:26
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag förstår inte vad Aryas syfte är egentligen, annars än att hämnas. Även om hon lyckas ha ihjäl alla Boltons och Freys, Cersei med flera. Vad händer sen då? Vad ska hon ta vägen då?

Så kan man väl säga med alla karaktärer som eventuellt uppnår sina mål? Min chansning är att hon kommer få uppdrag att döda Jon eller Sansa och därmed ge upp Faceless Men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in