2016-05-25, 11:14
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag förstår inte vad Aryas syfte är egentligen, annars än att hämnas. Även om hon lyckas ha ihjäl alla Boltons och Freys, Cersei med flera. Vad händer sen då? Vad ska hon ta vägen då?
The lone wolf dies but the pack survives. Om du skulle applicera detta citat på Arya och hennes familj, vad tror du då att hon har för syfte?
Citera
2016-05-25, 22:09
Medlem
jugbandbluess avatar
bara jag som zonar ut så fort white walkers, zombies eller trädkvinnor som kastar eldbollar dyker upp?
Citera
2016-05-25, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
bara jag som zonar ut så fort white walkers, zombies eller trädkvinnor som kastar eldbollar dyker upp?
Nej, det är nog fler som gör det. Men det är ju i den riktningen serien kommer att gå framöver eftersom i det stora perspektivet kommer striden stå mellan mänskligheten och White Walkers/The Others och inte vem som får sitta på Järntronen. Eller ja... det kommer i alla fall inte bli fler trädkvinnor som kastar eldbollar.
Citera
2016-05-26, 09:17
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Nu när de döda svärmar som insekter är det inget bra. I de första säsongerna när man bara såg en och annan ww var det riktigt bra.
Citera
2016-05-26, 09:39
Medlem
lilladinyas avatar
Tycker dom skulle ha gjort weights helt annorlunda. Stryk all CGI, ta in en MASSA statister, vitsminka dom, klä dom i för stora kappor, rockar, lite typ fallen napoleonsoldat i Ryssland eller karolinare som fryser ihjäl osv. Zombielooken gör inget för mig, den är gjord till fördärvelse.
Citera
2016-05-26, 10:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
På det hela ett helt ok avsnitt.

Enda jag stör mig på som fan är Euron Greyjoy. Hade förväntat mig en Mads Mikkelsen-typ, istället fick jag en halvfull semikorpulent bartender...
Tycker han verkligen såg ut som en släkting till Theon. Väldigt lika utseendemässigt på nåt sätt.

Att han kom tillbaka från ingenstans, erkände att han dödat Balon och vips blev kung av Iron islands framför Yara kändes väldigt "billigt" dock. Visst köper att många inte vill ha en kvinna som ledare, men kändes ologiskt med just Euron.
Citera
2016-05-26, 18:48
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tycker han verkligen såg ut som en släkting till Theon. Väldigt lika utseendemässigt på nåt sätt.

Att han kom tillbaka från ingenstans, erkände att han dödat Balon och vips blev kung av Iron islands framför Yara kändes väldigt "billigt" dock. Visst köper att många inte vill ha en kvinna som ledare, men kändes ologiskt med just Euron.
Ja, och vad hände med allt om "kinslayer" eller gäller det bara på fastlandet?
Citera
2016-05-26, 20:17
Medlem
jugbandbluess avatar
har gubben som skrivit böckerna fått nån skit för arab-analogin?

Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Nej, det är nog fler som gör det. Men det är ju i den riktningen serien kommer att gå framöver eftersom i det stora perspektivet kommer striden stå mellan mänskligheten och White Walkers/The Others och inte vem som får sitta på Järntronen. Eller ja... det kommer i alla fall inte bli fler trädkvinnor som kastar eldbollar.

synd. det finns ju redan walking dead och tusen andra produktioner för dom som gillar zombies, och sagan om ringen / harry potter för de som gillar drakar och magi. jag förstår att det perspektivet är inskränkt för fantasypubliken, och jag tillhör säkert mainstreampubliken, men faktum är att om folk skulle lista de mest minnesvärda och bästa scenerna i serien så skulle förmodligen varken CGI-zombiesarnas korridorjakt eller drakräddningen vid gladiatorarenan vara med. skönt att slippa trädkvinnorna iaf.
Citera
2016-05-29, 01:46
Medlem
BWV639s avatar
Jag tycker att Hodors död var en av de bästa scenerna hittills i serien.
Citera
2016-05-29, 03:05
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ja, och vad hände med allt om "kinslayer" eller gäller det bara på fastlandet?
Snarare gäller det bara för tidigare säsonger när det fanns en tillstymmelse till logik som värnades om. Frändedråp är starkt tabubelagt i hela Westeros men den här säsongen har det inträffat i både Norden, Dorne och på Järnöarna, varav ingen verkar bry sig i de två sistnämnda fallen.

Citat:
jag förstår att det perspektivet är inskränkt för fantasypubliken, och jag tillhör säkert mainstreampubliken, men faktum är att om folk skulle lista de mest minnesvärda och bästa scenerna i serien så skulle förmodligen varken CGI-zombiesarnas korridorjakt eller drakräddningen vid gladiatorarenan vara med. skönt att slippa trädkvinnorna iaf.
Avsnittet "Hardhome" från förra säsongen, där striden mot vålnaderna inträffade, är dock det avsnitt som har högst betyg på IMDb tillsammans med "The Rains of Castamere" från säsong 3.
Citera
2016-05-29, 05:47
Medlem
Korders avatar
Iron Islands är såhär långt, i fråga om manusförfattande, lika uselt som Dorne.

Skådespelarna är dock inte lika usla som Sand Snakes-kvinnorna, så det är inte fullt lika plågsamt att titta på.
Citera
2016-05-30, 15:25
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Iron Islands är såhär långt, i fråga om manusförfattande, lika uselt som Dorne.

Skådespelarna är dock inte lika usla som Sand Snakes-kvinnorna, så det är inte fullt lika plågsamt att titta på.
Det är en storyline ganska långt utanför periferin som manusförfattarna kämpar på olika sätt att göra relevant. Något som de inte lyckats med. Kingsmoot var en besvikelse vilket jag tycker är tråkigt, ja förväntade mig mer. Det är en grym scen i böckerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in