2019-04-15, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Haha, sanning. Nu vet jag inte srskilt mycket om bckerna, men hur mycket kommer frn bckerna sedan tidigare? Jag menar, om allt r enligt bckerna borde det ju redan st klart vad som ska hnda...?

Fast, problemet r ju att serien har gott om bckerna i form av hndelser. Frfattaren har inte kunnat hlla tempot och det finns bcker som inte har slppts nnu, allts r allt inte frdigskrivet. ven fast han har ider om hur det kommer utveckla sig, vilket serieskaparna ocks r i linje med. Sedan skiljer ju vissa grejer mellan bok och serie
Citera
2019-04-15, 21:58
Medlem
Towans avatar
Vad var det fr ngot Arya ville att Gendry skulle smida?
Citera
2019-04-15, 22:45
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan

Uppenbarligen en Valyrian steele-dildo d hon aldrig verkar f smaka n riktig vara.
N, men det sg ju ut som nn form av projektilvapen. Typ harpun-pistolaktigt

Mste sga jag r som vanligt grymt besviken p detta avsnitt. Producenterna/regisrrerna kr p i samma trtta anda, ingenting hnder, inget gr p djupet utan man verkar mest vara intresserad av att dda tid s man kan brnna alla stlar p dataanimerade drakar och kanske ett slag som vara i en tredjedel av ett avsnitt.

Scenerna kndes krysstade p ngot stt. De var ju s smst nr Sam berttade om Jons ursprung nere i katakomberna. Samma nr Dany berttade fr Sam att hon grillat hans far och bror. Vilka Sam borde ddshatat och skrattat av gldje. Hur fan lyckades Theon kapa tre skepp ut Eurons flotta och sno Silence, jag antar det var flaggskeppet dem stal. Det r ju fan som en 5-ring har skrivit manus.

Vi kan vl frutstta att vi minst har 10 - 15 minuter i nsta avsnitt nr king slayer ska trffa Brienne och resten av haranget och de ska g p tomgng d.

Skulle inte avsnitten vara ca 80 - 90 minuter nr det var s f avsnitt denna sista ssong. De hr avsnittet kan man ju sga att de skrotade ett.

Fan, man ska vl bara f gnlla igenom alla avsnitt den hr ssongen ocks d man frvntar sig underverk, att man ska sitta som p nlar hela tiden.
Senast redigerad av bax88 2019-04-15 kl. 22:51.
Citera
2019-04-15, 22:58
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Uppenbarligen en Valyrian steele-dildo d hon aldrig verkar f smaka n riktig vara.
N, men det sg ju ut som nn form av projektilvapen. Typ harpun-pistolaktigt

Mste sga jag r som vanligt grymt besviken p detta avsnitt. Producenterna/regisrrerna kr p i samma trtta anda, ingenting hnder, inget gr p djupet utan man verkar mest vara intresserad av att dda tid s man kan brnna alla stlar p dataanimerade drakar och kanske ett slag som vara i en tredjedel av ett avsnitt.

Scenerna kndes krysstade p ngot stt. De var ju s smst nr Sam berttade om Jons ursprung nere i katakomberna. Samma nr Dany berttade fr Sam att hon grillat hans far och bror. Vilka Sam borde ddshatat och skrattat av gldje. Hur fan lyckades Theon kapa tre skepp ut Eurons flotta och sno Silence, jag antar det var flaggskeppet dem stal. Det r ju fan som en 5-ring har skrivit manus.

Vi kan vl frutstta att vi minst har 10 - 15 minuter i nsta avsnitt nr king slayer ska trffa Brienne och resten av haranget och de ska g p tomgng d.

Skulle inte avsnitten vara ca 80 - 90 minuter nr det var s f avsnitt denna sista ssong. De hr avsnittet kan man ju sga att de skrotade ett.

Fan, man ska vl bara f gnlla igenom alla avsnitt den hr ssongen ocks d man frvntar sig underverk, att man ska sitta som p nlar hela tiden.

Hller helt med dig i din beskrivning. Humorn kndes ocks tvingad. Inte som tidigare avsnitt nr skmt kom spontant och faktiskt fungerade i sammanhanget.

Enligt imdb
2: 58 minuter
3: 1 timmer och 22 minuter
4: 1 timme och 18 minuter
5: 1 timme och 20 minuter
6: 1 timme och 20 minuter

Jag kan frst Sam's reaktion. Hans farsa r en skit men nd hans farsa. Jag tror att han blev mer upprrd ver att brorsan dog. Vad jag strde mig p. Det ska vara en dramatisk scen som sjabblades bort. Inget gr p djupet som du skriver.
Senast redigerad av jay.simpson 2019-04-15 kl. 23:05.
Citera
2019-04-15, 23:13
Medlem
Min gissning r att Cersei sitter kvar p tronen medan resten av vrlden dr utanfr en efter en. Sen ppnar Night King porten och det slutar med att han besitter tronen och alla r zombies.

Alt typ Sam, som r den enda goda, och s r det ngra f kvar, Theon och hans syster, Jorah och Gendry, som ska teruppliva det sista som r kvar...
Citera
2019-04-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Benioff sa i ngon intervju att frsta avsnittet av ssong tta ska kopplas samman med frsta avsnittet av ssong ett. Det var rtt lngskta kopplingar och inget man tnker p om man inte sett serien mer n en gng. Pojken i frsta scenen som springer fr att se Dany med flje komma till Winterfell ska ge en tillbakablick till Arya och hennes entusiasm nr Lannisters kom till Winterfell. Hon flyttar p sig nr pojken kommer fr att han ska komma fram. Hade jag inte ens lst frklaringen av Benioff har jag inte ens tnkt p det. Jag tycker inte ens att Danys intrdde pminde om Lannisters intrdde i ssong ett. Det som ska vara dramatiska kndes som att det jktades igenom fr att det r obligatorisk att ta med. Inga lsa trdar.

Jag tycker att vi kunde frvnta oss mer av frsta avsnittets sista ssongen av vrldens populraste serie

Jag hade inte lst ngot om det p frhand. Men tvrtemot din uppfattning s tyckte jag att det var helt omjligt att missa likheten med S01E01. Det var ju hur likt som helst. Samma musik dessutom. Knslan var exakt densamma.
Citera
2019-04-15, 23:22
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Min gissning r att Cersei sitter kvar p tronen medan resten av vrlden dr utanfr en efter en. Sen ppnar Night King porten och det slutar med att han besitter tronen och alla r zombies.

Alt typ Sam, som r den enda goda, och s r det ngra f kvar, Theon och hans syster, Jorah och Gendry, som ska teruppliva det sista som r kvar...

Du vet att det finns t.ex en kontinent till ster som heter Essos som r markant strre n Westeros, dr det bor rtt mycket folk fortfarande?
Citera
2019-04-16, 00:08
Medlem
Browndawgs avatar
Med risk fr att verka dum, men Jon r allts egentligen Daenerys syster, och han har doppat i henne?

Mycket systerknull/incest i denna serien mste jag sga.
Citera
2019-04-16, 00:21
Medlem
GubbenmedGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Med risk fr att verka dum, men Jon r allts egentligen Daenerys syster, och han har doppat i henne?

Nej, hon r hans faster.
Citera
2019-04-16, 00:24
Medlem
GubbenmedGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan

Kanske ett vapen som kan dda drakar?
Citera
2019-04-16, 00:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenmedG
Nej, hon r hans faster.

fan. Porrigt.
Citera
2019-04-16, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Du verkar inte bara dum, du r det ocks. Aaa precis han r hennes syster, han r transsexuell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in