2019-04-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Jag hoppas någonstans att John Snow dör en brutal död alldeles snart, det skulle vara en sådan chock och bra för GOT, kanske slaktas Daenerys och John tillsammans? skulle inte det vara chockerande men härligt brutalt? och på något sätt otippat.

Håller med, Davos har gjort sitt och jag hoppas han dör en ädel död i strid.

Jon Snow och Danerys är så viktiga de inte kommer dö på ett tag. Speciellt inte eftersom Jon's hemlighet gör honom så spännande för handlingen.
Citera
2019-04-15, 14:14
Medlem
Citat:
Börjar tycka detta zombie koncept börjar bli tråkigt, hade hellre sett mer intriger och konflikter kanske mellan öarna, lite mer svart magi osv.

Nu har de tjatat om dessa zombies i flera säsonger speciellt John Snow (kan inte killen dö nångång), de håller på att bygga och bygga på denna zombieapokalyps, själva spänningen och mystiken kring detta är liksom borta nu.

Finns det någon trevlig kvar ens, Sam? Jag menar kanske borde de alla bara dö, de lever i en sådan misär ändå.

Daenerys ser bara ut som en liten bitchslyna som närmaste man skulle örfila upp på momangen.

Har du sett en annan serie? De har kul, flyger på drakar och har romantiska scener. Misär?
Citera
2019-04-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Har du sett en annan serie? De har kul, flyger på drakar och har romantiska scener. Misär?

Jag hoppas dock på kraftiga förluster på alla sidor under slutstriden, det skall kännas och vara redigt chockerande.

Minst 2-3 twists, chockmord ´,svek och kanske lite triumf.
Citera
2019-04-15, 14:33
Medlem
Citat:
Jag hoppas dock på kraftiga förluster på alla sidor under slutstriden, det skall kännas och vara redigt chockerande.

Det ska ju inte behöva göra det i en fantasy-film eller serie men GoT är känt för excesser i detta avseende. Möjligen kommer alla dö utom en karaktär?
Senast redigerad av Snobird 2019-04-15 kl. 14:36.
Citera
2019-04-15, 14:35
Medlem
Citat:

Minst 2-3 twists, chockmord ´,svek och kanske lite triumf.

Detta behöver ingen spoiler då det är ren spekulation... Daenerys blir så sur pga Jon Snows hemlighet att hon allierar sig med Cersei?
Citera
2019-04-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det ska ju inte behöva göra det i en fantasy-film eller serie men GoT är känt för excesser i detta avseende. Möjligen kommer alla dö utom en karaktär?

Jag tror Tyrion eventuellt överlever alternativt offrar sig mot slutet, ska bli intressant att se vad som kommer ske mellan Tyrion och Bronn nu.
Citera
2019-04-15, 14:43
Medlem
Citat:
Jag tror Tyrion eventuellt överlever alternativt offrar sig mot slutet, ska bli intressant att se vad som kommer ske mellan Tyrion och Bronn nu.

Jo, men Tyrion är en karaktär som främst drivs av egenintresse och byter sidor lite som det passar honom. Att offra sig verkar inte riktigt vara hans grej... Förutom att han hela livet lidit pga han är dvärg och är inte helt nöjd med sin tillvaro.
Citera
2019-04-15, 15:03
Medlem
I sista avsnittet blir troligen en episk fight mellan Jon Snow vs Night King. Vem skulle annars kunna besegra den sistnämnde?

Därför anar jag Jon Snow överlever åtminstone till sista episoden.

Ytterligare en tolkning är att Jon Snow redan har dött men återuppväckts. Det kan indikera att han lever endast för att utföra ett uppdrag. Det innebär i så fall att han inte kommer sitta på järntronen till slut...
Senast redigerad av Snobird 2019-04-15 kl. 15:12.
Citera
2019-04-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Det skulle verkligen inte förvåna mig om Cersei sitter där i slutet av allt, känns som denna författare är sådan. Att det goda inte alltid segrar och rollerna är twisted, vem vet man kanske får reda på något som ändrar synsättet.
Haha, sanning. Nu vet jag inte särskilt mycket om böckerna, men hur mycket kommer från böckerna sedan tidigare? Jag menar, om allt är enligt böckerna borde det ju redan stå klart vad som ska hända...?
Citera
2019-04-15, 15:36
Medlem
Citat:
Börjar tycka detta zombie koncept börjar bli tråkigt, hade hellre sett mer intriger och konflikter kanske mellan öarna, lite mer svart magi osv.

Nu har de tjatat om dessa zombies i flera säsonger speciellt John Snow (kan inte killen dö nångång), de håller på att bygga och bygga på denna zombieapokalyps, själva spänningen och mystiken kring detta är liksom borta nu.

Finns det någon trevlig kvar ens, Sam? Jag menar kanske borde de alla bara dö, de lever i en sådan misär ändå.

Daenerys ser bara ut som en liten bitchslyna som närmaste man skulle örfila upp på momangen.

Nu har ju Snow redan dött en gång...
Poängen med Daenarys är väl att hon ska se ut så, annars hade ju folk tagit henne på allvar utan drakarna.

Förstår inte hur du kan tycka att de drar ut på det när de döda i sista avsnittet rev muren? Det var ju galen jävla klipphängare!
Citera
2019-04-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Nu har ju Snow redan dött en gång...
Poängen med Daenarys är väl att hon ska se ut så, annars hade ju folk tagit henne på allvar utan drakarna.

Förstår inte hur du kan tycka att de drar ut på det när de döda i sista avsnittet rev muren? Det var ju galen jävla klipphängare!

Mest för jag stör mig på att dessa "zombies" låter som de klassiska, samma ljud, samma läte.
Jag är okej med konceptet med att liken kanske är kontrollerade av någon sorts magi, de gör dom ju inte till zombies i den meningen.

Men för effekt skulle jag gärna sett dom vara helt tysta, inga läten alls, det skulle varit mer kusligt och unikt.

Lite som denna klassiska scen från Jason and the Argonauts: https://www.youtube.com/watch?v=vUK3VCW2LH0
Senast redigerad av sampanl 2019-04-15 kl. 16:08.
Citera
2019-04-15, 17:15
Medlem
jay.simpsons avatar
Benioff sa i någon intervju att första avsnittet av säsong åtta ska kopplas samman med första avsnittet av säsong ett. Det var rätt långsökta kopplingar och inget man tänker på om man inte sett serien mer än en gång. Pojken i första scenen som springer för att se Dany med följe komma till Winterfell ska ge en tillbakablick till Arya och hennes entusiasm när Lannisters kom till Winterfell. Hon flyttar på sig när pojken kommer för att han ska komma fram. Hade jag inte ens läst förklaringen av Benioff har jag inte ens tänkt på det. Jag tycker inte ens att Danys inträdde påminde om Lannisters inträdde i säsong ett. Det som ska vara dramatiska kändes som att det jäktades igenom för att det är obligatorisk att ta med. Inga lösa trådar.

Jag tycker att vi kunde förvänta oss mer av första avsnittets sista säsongen av världens populäraste serie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in