2019-04-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Jag hoppas ngonstans att John Snow dr en brutal dd alldeles snart, det skulle vara en sdan chock och bra fr GOT, kanske slaktas Daenerys och John tillsammans? skulle inte det vara chockerande men hrligt brutalt? och p ngot stt otippat.

Hller med, Davos har gjort sitt och jag hoppas han dr en del dd i strid.

Jon Snow och Danerys r s viktiga de inte kommer d p ett tag. Speciellt inte eftersom Jon's hemlighet gr honom s spnnande fr handlingen.
Citera
2019-04-15, 14:14
Medlem
Citat:
Brjar tycka detta zombie koncept brjar bli trkigt, hade hellre sett mer intriger och konflikter kanske mellan arna, lite mer svart magi osv.

Nu har de tjatat om dessa zombies i flera ssonger speciellt John Snow (kan inte killen d nngng), de hller p att bygga och bygga p denna zombieapokalyps, sjlva spnningen och mystiken kring detta r liksom borta nu.

Finns det ngon trevlig kvar ens, Sam? Jag menar kanske borde de alla bara d, de lever i en sdan misr nd.

Daenerys ser bara ut som en liten bitchslyna som nrmaste man skulle rfila upp p momangen.

Har du sett en annan serie? De har kul, flyger p drakar och har romantiska scener. Misr?
Citera
2019-04-15, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Har du sett en annan serie? De har kul, flyger p drakar och har romantiska scener. Misr?

Jag hoppas dock p kraftiga frluster p alla sidor under slutstriden, det skall knnas och vara redigt chockerande.

Minst 2-3 twists, chockmord ,svek och kanske lite triumf.
Citera
2019-04-15, 14:33
Medlem
Citat:
Jag hoppas dock p kraftiga frluster p alla sidor under slutstriden, det skall knnas och vara redigt chockerande.

Det ska ju inte behva gra det i en fantasy-film eller serie men GoT r knt fr excesser i detta avseende. Mjligen kommer alla d utom en karaktr?
Senast redigerad av Snobird 2019-04-15 kl. 14:36.
Citera
2019-04-15, 14:35
Medlem
Citat:

Minst 2-3 twists, chockmord ,svek och kanske lite triumf.

Detta behver ingen spoiler d det r ren spekulation... Daenerys blir s sur pga Jon Snows hemlighet att hon allierar sig med Cersei?
Citera
2019-04-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det ska ju inte behva gra det i en fantasy-film eller serie men GoT r knt fr excesser i detta avseende. Mjligen kommer alla d utom en karaktr?

Jag tror Tyrion eventuellt verlever alternativt offrar sig mot slutet, ska bli intressant att se vad som kommer ske mellan Tyrion och Bronn nu.
Citera
2019-04-15, 14:43
Medlem
Citat:
Jag tror Tyrion eventuellt verlever alternativt offrar sig mot slutet, ska bli intressant att se vad som kommer ske mellan Tyrion och Bronn nu.

Jo, men Tyrion r en karaktr som frmst drivs av egenintresse och byter sidor lite som det passar honom. Att offra sig verkar inte riktigt vara hans grej... Frutom att han hela livet lidit pga han r dvrg och r inte helt njd med sin tillvaro.
Citera
2019-04-15, 15:03
Medlem
I sista avsnittet blir troligen en episk fight mellan Jon Snow vs Night King. Vem skulle annars kunna besegra den sistnmnde?

Drfr anar jag Jon Snow verlever tminstone till sista episoden.

Ytterligare en tolkning r att Jon Snow redan har dtt men teruppvckts. Det kan indikera att han lever endast fr att utfra ett uppdrag. Det innebr i s fall att han inte kommer sitta p jrntronen till slut...
Senast redigerad av Snobird 2019-04-15 kl. 15:12.
Citera
2019-04-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Det skulle verkligen inte frvna mig om Cersei sitter dr i slutet av allt, knns som denna frfattare r sdan. Att det goda inte alltid segrar och rollerna r twisted, vem vet man kanske fr reda p ngot som ndrar synsttet.
Haha, sanning. Nu vet jag inte srskilt mycket om bckerna, men hur mycket kommer frn bckerna sedan tidigare? Jag menar, om allt r enligt bckerna borde det ju redan st klart vad som ska hnda...?
Citera
2019-04-15, 15:36
Medlem
Citat:
Brjar tycka detta zombie koncept brjar bli trkigt, hade hellre sett mer intriger och konflikter kanske mellan arna, lite mer svart magi osv.

Nu har de tjatat om dessa zombies i flera ssonger speciellt John Snow (kan inte killen d nngng), de hller p att bygga och bygga p denna zombieapokalyps, sjlva spnningen och mystiken kring detta r liksom borta nu.

Finns det ngon trevlig kvar ens, Sam? Jag menar kanske borde de alla bara d, de lever i en sdan misr nd.

Daenerys ser bara ut som en liten bitchslyna som nrmaste man skulle rfila upp p momangen.

Nu har ju Snow redan dtt en gng...
Pongen med Daenarys r vl att hon ska se ut s, annars hade ju folk tagit henne p allvar utan drakarna.

Frstr inte hur du kan tycka att de drar ut p det nr de dda i sista avsnittet rev muren? Det var ju galen jvla klipphngare!
Citera
2019-04-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Nu har ju Snow redan dtt en gng...
Pongen med Daenarys r vl att hon ska se ut s, annars hade ju folk tagit henne p allvar utan drakarna.

Frstr inte hur du kan tycka att de drar ut p det nr de dda i sista avsnittet rev muren? Det var ju galen jvla klipphngare!

Mest fr jag str mig p att dessa "zombies" lter som de klassiska, samma ljud, samma lte.
Jag r okej med konceptet med att liken kanske r kontrollerade av ngon sorts magi, de gr dom ju inte till zombies i den meningen.

Men fr effekt skulle jag grna sett dom vara helt tysta, inga lten alls, det skulle varit mer kusligt och unikt.

Lite som denna klassiska scen frn Jason and the Argonauts: https://www.youtube.com/watch?v=vUK3VCW2LH0
Senast redigerad av sampanl 2019-04-15 kl. 16:08.
Citera
2019-04-15, 17:15
Medlem
jay.simpsons avatar
Benioff sa i ngon intervju att frsta avsnittet av ssong tta ska kopplas samman med frsta avsnittet av ssong ett. Det var rtt lngskta kopplingar och inget man tnker p om man inte sett serien mer n en gng. Pojken i frsta scenen som springer fr att se Dany med flje komma till Winterfell ska ge en tillbakablick till Arya och hennes entusiasm nr Lannisters kom till Winterfell. Hon flyttar p sig nr pojken kommer fr att han ska komma fram. Hade jag inte ens lst frklaringen av Benioff har jag inte ens tnkt p det. Jag tycker inte ens att Danys intrdde pminde om Lannisters intrdde i ssong ett. Det som ska vara dramatiska kndes som att det jktades igenom fr att det r obligatorisk att ta med. Inga lsa trdar.

Jag tycker att vi kunde frvnta oss mer av frsta avsnittets sista ssongen av vrldens populraste serie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in