Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-12, 11:57
  #1141
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja då är det min browser Safari helt enkelt. Den blockar alla annonser här ser jag nu också.. Det är en hel del saker jag stör mig på med Safari så det kanske är dags att byta browser.

Tack för hjälpen! lol ser inte ens emojisar!

Safari är den bästa webbläsaren för Mac. Säkrast och mest strömsnål. Då kan man stå ut med att Flashback buggar ur någon gång ibland.
Citera
2021-09-17, 15:38
  #1142
Medlem
Pecka-s avatar
Verkar finnas en bugg i citeringsfunktionen. Har hänt att jag inte fått någon notifikation när den som svarar multiciterar flera användare.
Citera
2021-09-18, 18:32
  #1143
Medlem
Pecka-s avatar
Noterat idag att i Hockey: Matchprat går det inte att skriva flera versaler i följd i inlägg, så t.ex. FHC blir Fhc. Hjälper inte att försöka redigera inläggen.

Använder Safari 15 på macOS Monterey beta.
__________________
Senast redigerad av Pecka- 2021-09-18 kl. 18:38.
Citera
2021-09-19, 21:33
  #1144
Avstängd
Kan inte få notifikationer än har jag förstått, men när jag manuellt klickar till citerade inlägg får jag

"ogiltigt ämne"

Är detta en bugg eller för att ingen faktiskt citerat mig än?
Citera
2021-09-19, 21:37
  #1145
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Kan inte få notifikationer än har jag förstått, men när jag manuellt klickar till citerade inlägg får jag

"ogiltigt ämne"

Är detta en bugg eller för att ingen faktiskt citerat mig än?
Så har jag också fått någon gång, har trott att det varit ett inlägg som blivit raderat.
Citera
2021-09-19, 21:48
  #1146
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Så har jag också fått någon gång, har trott att det varit ett inlägg som blivit raderat.

Nu fungerar det!
Citera
2021-09-20, 10:06
  #1147
Medlem
massuppfittarens avatar
När man klickar på alarmklockan tas man längst upp på sidan, det är störande. Dessutom försvinner den delen av sidan och dyker inte alltid upp vid scrollning.
Citera
2021-09-20, 10:11
  #1148
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
När jag har mobilen (iPhone) ståendes och vill lägga in en smiley, så hamnar det där pop up-fönstret utanför (till vänster) skärmen.

Då måste jag vrida telefonen (pust! stånk! stön! jag dör! pust!!!) till liggande läge för att kunna markera den smiley som jag vill ha i mitt inlägg.

Är jag ensam om att ha det så? Kan inte fönstret poppa up åt höger istället?
Jag har samma
Citera
2021-09-20, 10:58
  #1149
Medlem
Blev precis skickad till följande sida:

https://emea-acerforbusiness.acer.co...SAAEgKc1_D_BwE

När jag tryckte på "pilen" under Aktuella ämnen för tråden "Uranaktier - Årtusendets investering".

Utan varningen "du lämnar Flashback".
Detta är tredje gången liknande händer.

Använder Windows 10, PC, senaste Firefox, Duckduckgo, Adblock Plus, Decentraleyes och Cookie AutoDelete, samtliga inaktiverade för Flashback.
Citera
2021-09-20, 20:15
  #1150
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Blev precis skickad till följande sida:

https://emea-acerforbusiness.acer.co...SAAEgKc1_D_BwE

När jag tryckte på "pilen" under Aktuella ämnen för tråden "Uranaktier - Årtusendets investering".

Utan varningen "du lämnar Flashback".
Detta är tredje gången liknande händer.

Använder Windows 10, PC, senaste Firefox, Duckduckgo, Adblock Plus, Decentraleyes och Cookie AutoDelete, samtliga inaktiverade för Flashback.
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions
Gå till fjärde rubriken nedifrån som heter länkvarning, är den i- eller urbockad?
Citat:
Länkvarning
Jag är införstådd med risken och vill inte se varningen i framtiden.

När man klickar på en länk i forumet förs man till en varningssida med rubriken "Du lämnar nu Flashback Forum". Flashback tar inte ansvar för material på länkade adresser. Här kan du välja att avstå från varningen, på egen risk
Citera
2021-09-20, 20:29
  #1151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions
Gå till fjärde rubriken nedifrån som heter länkvarning, är den i- eller urbockad?

Urbockad. Jag har aldrig bockat i den, alltså aldrig stängt av varningen.
Länkvarningen har heller aldrig felat; klickar jag på en extern länk, får jag varningen.

Detta är något helt annat, som skett tre gånger nu, vid vad som tycks vara slumpmässiga klick på siten; direkt länkas du då till någon sida, utan varning. Det är som att det ligger en osynlig ad/banner du plötsligt klickar på.
Citera
2021-09-28, 09:58
  #1152
Medlem
Kan inte söka på något, står att det inte finns några sökresultat, har testat att söka på massa supervanliga saker
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback