Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 14:09
  #541
Medlem
LuluBrooksies avatar
Senaste 40 minuterna: blinker, blinker ikke, blinker, blinker ikke.

Andra, tunga sajter fungerar utmärkt. Fulla pinnar på wifi. Alla sajter utom Flashback fungerar.

Fram och tillbaka.

This site can’t be reached
www.flashback.org took too long to respond.
Try:

Checking the connection
ERR_TIMED_OUT
Citera
2018-04-21, 19:48
  #542
Medlem
Joomlas avatar
När jag besöker forumet som utloggad så får jag upp en ruta med "Därför försvarar vi yttrandefriheten". Fint och gärna något ni kunnat få skriva om att ni infört, bara för ställningstagandets skull.

Buggen är att rutan har två knappar längst ner: "Jag förstår" och "Avbryt". Den första laddar bara om samma sida. Avbryter man så kommer man till forumindexet.

Verkar inte vara bundet till webbläsare eller OS. Har hänt på Firefox i OS X (senaste version av båda) och med okänd version av IE på Windows 7.
Citera
2018-04-21, 19:51
  #543
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
När jag besöker forumet som utloggad så får jag upp en ruta med "Därför försvarar vi yttrandefriheten". Fint och gärna något ni kunnat få skriva om att ni infört, bara för ställningstagandets skull.

Buggen är att rutan har två knappar längst ner: "Jag förstår" och "Avbryt". Den första laddar bara om samma sida. Avbryter man så kommer man till forumindexet.

Verkar inte vara bundet till webbläsare eller OS. Har hänt på Firefox i OS X (senaste version av båda) och med okänd version av IE på Windows 7.
Var ser du denna rutan? Provar jag att besöka forumet som utloggad i webbläsaren Microsoft Edge ser jag ingen som helst sån ruta.
Citera
2018-04-21, 19:53
  #544
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Var ser du denna rutan? Provar jag att besöka forumet som utloggad i webbläsaren Microsoft Edge ser jag ingen som helst sån ruta.

Det är en tråd i ett arkiverat forum jag försöker besöka, om det spelar någon roll. (FB) Knäcka kodlås?

Bild: https://i.imgur.com/MOWIict.png

Jag kommer åt den utan problem nu när jag är inloggad, men när jag ursprungligen hittade den var jag på en offentlig dator, oinloggad, med IE och Windows.
Citera
2018-04-21, 20:10
  #545
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Det är en tråd i ett arkiverat forum jag försöker besöka, om det spelar någon roll. (FB) Knäcka kodlås?

Bild: https://i.imgur.com/MOWIict.png

Jag kommer åt den utan problem nu när jag är inloggad, men när jag ursprungligen hittade den var jag på en offentlig dator, oinloggad, med IE och Windows.
Där fick jag också upp den.
Vad anser du vara en bugg där, hur skulle du vilja ha knapparna istället?
Citera
2018-04-21, 20:14
  #546
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad anser du vara en bugg där, hur skulle du vilja ha knapparna istället?
När jag skrev att knappen "Jag förstår" laddar om sidan så menade jag att rutan dyker upp igen. Och igen. Och igen. Och den tillåter dig inte att klicka runt den. Så forumet blir oanvändbart.
Citera
2018-04-21, 20:16
  #547
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
När jag skrev att knappen "Jag förstår" laddar om sidan så menade jag att rutan dyker upp igen. Och igen. Och igen. Och den tillåter dig inte att klicka runt den. Så forumet blir oanvändbart.
Då förstår jag! Tryckte aldrig på nån knapp, så.
Du har helt rätt i vad du skriver, rutan poppar upp om igen i en evig cirkel. Lite klantigt gjort.
Citera
2018-05-21, 22:43
  #548
Medlem
RadikalFails avatar
Jag skriver i denna tråden igen.

Fortfarande efter över ett år så försvinner texten från en viss användare i pm.

Det funkar ett tag (kanske ca 3-4 svar) och sen erhåller jag bara det som är citerat och resten är tomt.
Citera
2018-06-16, 19:15
  #549
Medlem
gato12s avatar
Bara för mig som "Nya inlägg" inte uppdateras längre? Det som ligger överst ligger på 15 min istället för några sekunder...
De här inlägget dyker inte upp alls, inte i "mina inlägg" heller

Kör med Chrome (uppdateras inte i Explorer heller)
__________________
Senast redigerad av gato12 2018-06-16 kl. 19:28.
Citera
2018-06-16, 19:36
  #550
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bara för mig som "Nya inlägg" inte uppdateras längre? Det som ligger överst ligger på 15 min istället för några sekunder...
De här inlägget dyker inte upp alls, inte i "mina inlägg" heller

Kör med Chrome (uppdateras inte i Explorer heller)

Samma för mig, börjar närma sig 40 minuter.
Citera
2018-06-16, 19:40
  #551
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Samma för mig, börjar närma sig 40 minuter.
Fick en notis att du hade citerat mig iaf...märkligt
Citera
2018-06-16, 19:46
  #552
Medlem
gato12s avatar
Nu funkar det igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback