2018-01-04, 19:17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vad twittrar Trump själv om den politik han för som du tycker att svensk media skulle skriva om?

Samma gäller vad är det Sara HS pressekreteraren berättar om Trumps politik som svensk media borde rapportera om?

Förväntar mig en uppräkning på cirka tjugofem hjärtefrågor och vad president Trump har gjort specifikt för dessa hjärtefrågor under det senaste året som svensk media fatalt har missat?

De ska inte skriva om vad fan han twittrar om. Till och med jag inser att Twitter inte är hans starka sida. Men på exempelvis Vita Husets webbsajt finns info om vad han gör. Där kunde de ju starta.
Citera
2018-01-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De ska inte skriva om vad fan han twittrar om. Till och med jag inser att Twitter inte är hans starka sida. Men på exempelvis Vita Husets webbsajt finns info om vad han gör. Där kunde de ju starta.

Du vet inte alls vad det är själv då eftersom du inte kan ta upp EN enda sak? För att sajten inte har något av substans heller då antar jag. Inte konstigt att svensk media inte tar upp något då det bara är en ihopställd lista som varken presidenten själv eller hans pressekreterare tar upp egentligen inte bryr sig i. Varför skulle svensk media hitta på någon politik och påstå att Trum för den?
Citera
2018-01-05, 12:20
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Problemet med DN och andra tidningar (men mest DN) är att man inte rapporterar om den politik Trump för, utan om andra, perifera saker. Det är sjukt uppenbart att det enbart är för att misskreditera honom.

DN fortsätter sin policy att varje dag publicera ett antal artiklar som samtliga är extremt negativa till den amerikanske presidenten.

Jag har ett antal bekanta som sagt upp prenumerationen på tidningen p.g.a. detta. Man behöver inte vara Trump-anhängare för att inse att DN blivit totalt oseriös i sin 'rapportering' om amerikansk politik.
Citera
2018-01-05, 15:45
Medlem
selannes avatar
Varför denna besatthet av Donald Trump i svensk media? Det är inte bara Dagens Nyheter, SVT och Atonbladet, även utan sidor som Dagens Industri klarar ju inte gå en dag utan att skriva om Trump.
Citera
2018-01-05, 15:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selanne
Varför denna besatthet av Donald Trump i svensk media? Det är inte bara Dagens Nyheter, SVT och Atonbladet, även utan sidor som Dagens Industri klarar ju inte gå en dag utan att skriva om Trump.

Svensk media kopierar CNN rakt av och eftersom de är besatta av Trump och anti honom så blir det direkta översättningar därifrån i svensk media.
Citera
2018-01-06, 01:44
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Såg någonstans en utvärdering av denna helt bisarra besatthet av Trump som mediakucku.... Var elfte minut produceras det tydligen något publicistiskt om en president svenska folket aldrig ens haft skuggan av en chans att välja eller inte välja och vi har inte ens några möjligheter att avsätta honom om så DN i sitt agendasättande utnämner The Donald till Hitler Mk.2.

Varför läser vi inte lika mycket om andra lätt bisarra statschefer? Eller har vi inte nog av clowner, dilletanter och pajasar inrikes? Fridolin torde ex locka till skratt eller vämjelse i lika grad? Eller Överstesvetsministern själv, The Löfvet... Han är ju både ganska osmakligt ful, har besvärande stamtavla, pratar engelska roligt och är jättelattjo att beskåda när han gör bort sig offentligt i officiella sammanhang! Han är väl både mer relevant och roligare än El Donaldo?

Nä, självklart är det så att El Donaldo är någonsorts SD-vätte man kraftsamlar på nu eftersom Reichsführer Åkesson helt enkelt aldrig gör bort sig.... Man ska se Trump med svenska mediaglasögon, kantstötta sedan kårhusockupationen 68 och tonade i revolutionsrött! Genom att framhäva POTUS som livsfarlig dödsnazist, populist, antietablissemang (obs ny betydelse för detta ord numera!) och nationellt sinnad man, så hoppas man få "igång" ett mindset hos svenska valmanskåren och där tillgriper man Trump som just vätte och ställföreträdande sverigedemokrat!
Citera
2018-01-06, 20:43
Medlem
Normalt intelligenta svenskar fortsätter balla ur totalt när Trump kommer på tal:

https://www.expressen.se/nyheter/agn...-sent-stadium/

Agnes Wold, professor i klinisk bakterologi, en person man trodde kunde hålla huvudet kallt, tappar helt omdömet:

Citat:
Ursprungligen postat av Agnes Wold
"Kan vi gissa på syfilis i sent stadium?" skämtar den folkkäre bakteriologiprofessorn Agnes Wold på Twitter.

Fascinerande...
Citera
2018-01-06, 21:04
Medlem
InflatableBoppos avatar
Jag vill så gärna att Trump blir omvald bara för att fucka upp svensk msm än mer och denna gång ta hem popular vote utöver electoral. Nu tror jag Trump varken vill eller har möjlighet att gå ta ett omval. Han har själv erkänt att det var svårare att vara president än väntat, är 74år 2020.

Agnes Wold är så bränd Trump och syfilis var så 2017 snott rakt av från amerikansk media och kändisar. Om jag inte minns fel var det Harvey Weinstein vän komikern Chelsea Handler som lyfte upp att Trump har syfilis.

Min teori är att vi skattebetalare verkligen donerade miljarder till Clintons kampanj nu har svensk msm order ifrån den svenska staten att ta varje tillfälle att smutskasta Trump.
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-06 kl. 21:07.
Citera
2018-01-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Jag vill så gärna att Trump blir omvald bara för att fucka upp svensk msm än mer och denna gång ta hem popular vote utöver electoral. Nu tror jag Trump varken vill eller har möjlighet att gå ta ett omval. Han har själv erkänt att det var svårare att vara president än väntat, är 74år 2020.

Agnes Wold är så bränd Trump och syfilis var så 2017 snott rakt av från amerikansk media och kändisar. Om jag inte minns fel var det Harvey Weinstein vän komikern Chelsea Handler som lyfte upp att Trump har syfilis.

Min teori är att vi skattebetalare verkligen donerade miljarder till Clintons kampanj nu har svensk msm order ifrån den svenska staten att ta varje tillfälle att smutskasta Trump.
Är det inte en global order, och i Sverige är vi ovanligt globalistiska, så det får större genomslag här?
Citera
2018-01-13, 15:29
Medlem
Citat:

De försöker väl bara pussla ihop sin egen verklighet och få det hela att ”make sense”, som det heter på Trumps egna modersmål. Förstå att det här är människor (svenska mainstream-journalister) som fått hela sina världsbild (hela sin illusion) totalt och komplett söndergrusad genom Trumps valseger och Brexit. Ungefär som om de suttit och stickat gulliga yllemössor i en hönsgård och plötsligt blivit träffade av en brinnande skenande oljetanker.

Trump Derangement Syndrome är nog rätt väl utbrett hos den svenska journalistkåren. Björn Wiman ett ypperligt exempel.

Scott Adams pratar om TDS här.
Citera
2018-01-14, 17:53
Medlem
RogerRogers avatar
I morse flinade Tilde de Paula att Trump ju är "gaaaalen", då hon uttryckte förvåning över någon inbjuden Twitter-spanerskas val att ta upp just honom av alla som representant för fenomenet. Märkligt nog valde spanerskan att stå för sitt val och sade rentav att han också får många att sluta upp kring sig med sin raka stil. Jag misstänker att hon därmed bränt sina broar med TV4.

Härom dagen i något morgonprogram kom det obligatoriska ämnet "mörka tider" upp. Det var någon skådis, kanske Af Sandeberg, som helt a propos tyckte att Trump representerade detta. Följdfrågor på hennes dramatiska påstående uteblev. Stackars, ytliga tös.
Citera
2018-01-19, 07:36
Medlem
Kors i taket! En nästan helt saklig krönika från en svensk journalist: https://www.expressen.se/kronikorer/...-alskar-honom/

Frida Stranne vågar erkänna att de konservativa amerikanska väljarna älskar Trump. Hon kan dock inte helt slita sig från ämnet om riksrätt, men detta är nog den första journalisten som inte bara hånat Trump utan skrivit om vad han verkligen åstadkommit hittills. Men att Trump bara sitter 3 år till, där har hon fel. Trump kommer sitta 8 år och vinna nästa val med en jordskredsseger.

Citat:
I nuläget verkar dock medierna inte ha tagit så värst mycket lärdom av den eget formulerade självkritiken efter kampanjåret 2016. Man fortsätter i stället att springa på varje boll som Donald Trump slänger ut i form av nya tweet eller häpnadsväckande utspel. I mediernas iver att spegla alla tokigheter försvinner de stora penseldragen och utvecklingstrenderna.

Donald Trump manövrerar på så sätt ut oss alla genom att rikta vår uppmärksamhet mot diverse galna utspel samtidigt som han och partiet i lugn och ro kan vrida samhällsutvecklingen i den riktning de vill.

Just så. Svensk media, där aktivisten från DN, Martin Gelin, är mest högljudd, kan skrika sig hur hesa hur mycket de vill. Trump bara kör på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in