2016-07-22, 20:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Ännu värre skulle jag våga påstå bevakningen av Berlusconi i italien. Finns inte en svensk som vet vad han står för trotts att han vinner gång på gång. Märkligt med tanke på alla fel han har enligt svensk media som vet bättre än italienarna.
Citera
2016-07-22, 21:28
Medlem
Kanske är det bara tillfälligt eller så har SVT böjt sig för opinionen: Trump är populär och folk skiter i SVT:s eljest hävdvunna fördömanden och förklenande uttalanden om Trump och hans sympatisörer. SVT har intagit en något mer neutral hållning i sin ringaktning och förakt, det senaste dygnet eller två, när det uppenbart och fastslaget är så att Trump representerar republikanerna som deras presidentkandidat.
Citera
2016-07-23, 09:01
Medlem
Socialliberala DN och SvD är värst, som vanligt. Genomgående negativ rapportering om Trump, och de har en negativ vinkel på allt han gör och säger. Lär vara krigsrubriker i dessa tidningar när han vinner i november. All denna rapportering ger ju så klart utslag på medelsvenskens kunskaper och attityd mot Trump, eftersom de flesta blint tror på vad som står i de "fina" svenska tidningarna. Allt är med andra ord helt normalt i den svenska lilla ankdammen.
Citera
2016-07-24, 00:48
Medlem
Pansarhyenas avatar
På nyhetsplats i DN får ju Trump ändå en riktigt schyst behandling om man jämför med hur han kan bli behandlad på annat håll i tidningen.

Här antyder Wolodarskis nya knähund Björn af Kleen att Trump är incestuös:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/bjo...gs-first-lady/

Här kopplar Martin Gelin samman Trump med nazism:

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/m...ent-brunhoger/
Citera
2016-07-26, 05:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
På nyhetsplats i DN får ju Trump ändå en riktigt schyst behandling om man jämför med hur han kan bli behandlad på annat håll i tidningen.

Vilken absolut panik vänsterjournalisterna kommer känna när Trump väljs, de kommer fylla DN och Södermalms alla krogtoaletter och spy ikapp.
Citera
2016-07-26, 07:31
Avstängd
arbetets avatar
I dag när jag vaknade och slog på TV:n trodde jag nästan att det återigen hade skett ett fruktansvärt terrordåd. Stämningen i studion var minst sagt tryckt och programledarna lät verkligen sorgsna. Man intervjuade t.ex. Liberalernas Birgitta Ohlsson och hon var nästan gråtfärdig. Det tog en bra stund innan jag fattade att man rapporterade från det Demokratiska konventet där sanningen att det faktiskt kan gå åt helvete och att man förlorar detta presidentval sakta men säkert börjat sjunka in.
Citera
2016-07-26, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I dag när jag vaknade och slog på TV:n trodde jag nästan att det återigen hade skett ett fruktansvärt terrordåd. Stämningen i studion var minst sagt tryckt och programledarna lät verkligen sorgsna. Man intervjuade t.ex. Liberalernas Birgitta Ohlsson och hon var nästan gråtfärdig. Det tog en bra stund innan jag fattade att man rapporterade från det Demokratiska konventet där sanningen att det faktiskt kan gå åt helvete och att man förlorar detta presidentval sakta men säkert börjat sjunka in.

Ja, nu är de inte längre på vinnarens sida, det måste svida hårt som fan för MSM och alla liberaler. Annie Lööf reste väl till och med till USA för att vara med på demokraternas konvent, hon kan inte vara så glad just nu. Undrar om media kommer svänga när Trump får allt mer vind i seglen, eller om det blir konstant hat som med Bush. Jag tror på det senare.

Brexit, hårdare asyllagar och nu Trump, det är inte lätt att vara PK dessa dagar.
Citera
2016-07-26, 08:14
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Ja, nu är de inte längre på vinnarens sida, det måste svida hårt som fan för MSM och alla liberaler. Annie Lööf reste väl till och med till USA för att vara med på demokraternas konvent, hon kan inte vara så glad just nu. Undrar om media kommer svänga när Trump får allt mer vind i seglen, eller om det blir konstant hat som med Bush. Jag tror på det senare.

Brexit, hårdare asyllagar och nu Trump, det är inte lätt att vara PK dessa dagar.

Vilket konvent har du tittat på? Michelle Obama blåste ju hela RNC ur vattnet. Nu hör ju viss belåtenhet till för ett incumbent party, men Cory Booker, Michelle Obama och (i något mindre mån) Warren och Sanders spelade på ett i grunden positivt budskap som fick Trump att framstå som futtig och smutsig.
Citera
2016-07-26, 09:46
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Här diskuteras svensk media, för fortsatta diskussioner om demokraternas konvent eller andra politiska händelser hänvisas vänligen till Politik - Utrikes.

/Moderator
Citera
2016-07-26, 09:49
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena

Det är när jag läser sådant här som jag skäms för att vara Svensk.
Vad är det för jävla smörja våra Journalister sitter och skiter ur sig??
Citera
2016-07-26, 10:04
Medlem
Svenskars generella syn på Trump är allt annat än positiv, det gäller alla från SD- till V-sympatisörer. Jag finner det ytterst märkligt; få är de svenskar som har förtroende för MSM idag, alla vet att de vinklar, manipulerar och bedrar. Alla diskuterar det, framförallt då det gäller den svenska verkligheten. Men när det handlar om Trump sväljer de flesta verkligen allt, även de mest inbitna sverigedemokraterna. Skepticismen mot media är plötsligt som bortblåst.
Trump har i dagsläget 45-48% av den amerikanska väljarkåren, dvs han är 3 ggr större än SD, men konstigt nog verkar det inte få svensken att ifrågasätta svensk medias utlandsrapportering.

Älskade förövrigt när Trump frågade sin pubilk:
- Tycker vi om media?
- Nej, skanderade hela publiken.
- Hatar vi media?
- Ja, skanderade hela publiken.
https://www.youtube.com/watch?v=fUhBzxPioDc
Love it

Media är djävulens redskap.
Senast redigerad av censuria 2016-07-26 kl. 10:21.
Citera
2016-07-26, 10:17
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria

Media är djävulens redskap.

Således och fullt logiskt, djävulens kusin från landet, Donald Trumps redskap. Han har förvandlat en valrörelse i en av världens största demokratier till ett avsnitt av The Kardashians.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in