2015-12-15, 22:38
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Problemet är att han inte kan utvisas eftersom han är statslös!

Kalifatet i syrien kan det vara ett alternativ rättrogen DAESH muslim.
Citera
2015-12-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
http://nyheteridag.se/domd-kvinnomis...-i-oskarshamn/
Det står i domen att hon inte ville att han skulle utvisas eftersom hon väntade hans barn.
Det vägde nog in när rätten tog beslutet.
Citera
2015-12-15, 23:09
Medlem
Maulcas avatar
Kommer sannolikt att bli ett uppmärksammat fall i media, då GM återfaller i samma brott i dom efter dom.

http://www.exponerat.net/syrian-miss...#disqus_thread
Citera
2015-12-16, 13:12
Medlem
HGs avatar
Vad ska man säga egentligen? Killen har ju tidigare vid två tillfällen blivit dömd till fängelse för brott har begått mot en fd flickvän i Oskarshamn. Nu är han anhållen för mord och vi märker hur Löfvens kompetensregnet fortsätter att dagligen regna över Sverige.
Jag ser att den misstänkte Omar uppger till tingsrätten att han är statslös. Han försöker nu föregå all typ av utvisning från Sverige efter en fällande dom. Så kompetensen finns där för hur man lurar det svenska systemet.
I övrigt vill jag skicka en varm tanke till offrets familj som idag kunde ha fått ha kvar sin dotter om Sverige hade kastat ut Omar vid den första domen.
Citera
2015-12-16, 19:31
Medlem
Man får se vad dem 'tunga' pojkar gör på kåken. En sån här svin borde inte ens i svenska fängelse överleva.
Citera
2015-12-16, 19:34
Medlem
spoilers avatar
"Tingsrätten häktade mannen på den högre misstankegraden sannolika skäl misstänkt för mord. Han ska även genomgå en liten sinnesundersökning. Häktningsförhandlingen genomfördes bakom stängda dörrar.

Hittills har en av de två anhöriga till 24-åringen som är misstänkta för skyddande av brottsling häktats, den andra häktningsförhandlingen pågår fortfarande."

http://www.barometern.se/oskarshamn/...gars-haktad-2/
Citera
2015-12-16, 19:39
Medlem
Maulcas avatar
Vad skönt att veta att GM är häktad. Då kan utredningsarbetet börja, Vanlig §.7:a borde inte vara tillräckligt, uppenbart behövs en RPU...
Citera
2015-12-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vad ska man säga egentligen? Killen har ju tidigare vid två tillfällen blivit dömd till fängelse för brott har begått mot en fd flickvän i Oskarshamn. Nu är han anhållen för mord och vi märker hur Löfvens kompetensregnet fortsätter att dagligen regna över Sverige.
Jag ser att den misstänkte Omar uppger till tingsrätten att han är statslös. Han försöker nu föregå all typ av utvisning från Sverige efter en fällande dom. Så kompetensen finns där för hur man lurar det svenska systemet.
I övrigt vill jag skicka en varm tanke till offrets familj som idag kunde ha fått ha kvar sin dotter om Sverige hade kastat ut Omar vid den första domen.

Det spelar ingen roll, vem som hade suttit vid regeringsmakten. Resultatet hade varit detsamma, om man inte räknar in SD förstås.

När det gäller Omar, så spelar det ingen roll att han själv uppger sig vara statslös.

Det finns säkert papper på honom från Syrien. Sen håller jag med att, han skulle ha utvisas vid det tidigare straffet.

Dessutom är det svenska straffsystemet helt utan proportion, när det gäller många olika brott.

Tex kan du få upp till 14 års fängelse för att ha odlat 10 kg cannabis.

Men om du våldtar och misshandlar en 14-årig flicka, så får du kanske 4 år.
Senast redigerad av Ali3nPredator 2015-12-16 kl. 19:55.
Citera
2015-12-16, 20:50
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Det spelar ingen roll, vem som hade suttit vid regeringsmakten. Resultatet hade varit detsamma, om man inte räknar in SD förstås.

När det gäller Omar, så spelar det ingen roll att han själv uppger sig vara statslös.

Det finns säkert papper på honom från Syrien. Sen håller jag med att, han skulle ha utvisas vid det tidigare straffet.

Dessutom är det svenska straffsystemet helt utan proportion
, när det gäller många olika brott.

Tex kan du få upp till 14 års fängelse för att ha odlat 10 kg cannabis.

Men om du våldtar och misshandlar en 14-årig flicka, så får du kanske 4 år.

Ja så är det.I vårt östliga grannland blev nyligen en 15-årig flicka dömd till 9-års fängelse för ett mord hon begått mot en jämnårig pga svartsjuka.
Citera
2015-12-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Tittar man en flik längre ner på skötsamhet kan man se att han inte lär komma ifråga för svenskt medborgarskap på flera år. Tidigast 2023 skulle jag tippa.

Om han inte redan är svensk så kan han aldrig bli det efter ett mord. Gällande utvisningen är det nog mer diskutabelt. Han kanske får sitta tillräckligt länge för att mycket av dagens lagstiftning har ändrats med andra politiker vid makten.

Naturligtvis ska fanskapet utvisas!
Citera
2015-12-16, 22:35
Medlem
Evildoriss avatar
24-åringen misstänks ha strypt sin flickvän

http://www.barometern.se/oskarshamn/...-sin-flickvan/
Citera
2015-12-16, 23:33
Medlem
Hans ex som han nästan mördade vem är hon, svensk eller? Undrar också om hennes barn klarade sig då han högg henne i magen med kniv, lästs jag? Födde hon barnet?

Undrar sedan om detta syriska monster även kommer stå till svars,f(å en dom) för att ha mördat sitt ofödda barn som var i magen på den mördade kvinnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in