Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Vad ska man säga egentligen? Killen har ju tidigare vid två tillfällen blivit dömd till fängelse för brott har begått mot en fd flickvän i Oskarshamn. Nu är han anhållen för mord och vi märker hur Löfvens kompetensregnet fortsätter att dagligen regna över Sverige.
Jag ser att den misstänkte Omar uppger till tingsrätten att han är statslös. Han försöker nu föregå all typ av utvisning från Sverige efter en fällande dom. Så kompetensen finns där för hur man lurar det svenska systemet.
I övrigt vill jag skicka en varm tanke till offrets familj som idag kunde ha fått ha kvar sin dotter om Sverige hade kastat ut Omar vid den första domen.
Det spelar ingen roll, vem som hade suttit vid regeringsmakten. Resultatet hade varit detsamma, om man inte räknar in SD förstås.
När det gäller Omar, så spelar det ingen roll att han själv uppger sig vara statslös.
Det finns säkert papper på honom från Syrien. Sen håller jag med att, han skulle ha utvisas vid det tidigare straffet.
Dessutom är det svenska straffsystemet helt utan proportion, när det gäller många olika brott.
Tex kan du få upp till 14 års fängelse för att ha odlat 10 kg cannabis.
Men om du våldtar och misshandlar en 14-årig flicka, så får du kanske 4 år.