2015-12-13, 09:31
Medlem
skummade igenom nyheterna o hittade i Aftonbladet en notis om att en kvinnan tagits till sjukhuset i Kalmar och där avlidit. GM är en hon har relation med.
någon som vet vilka ljushuvuden det är och var de är hemmahörande?
kan inte länka till artikeln m mobilen men är väl att häda om den tidningen länkas hit iaf; )

---------------------

Länk till tingsrättsdom: (FB) Oskarshamn: 29-åriga Claudia Quiroz mördad 2015-12-13

Länk till FUP samt tidigare domar: (FB) Oskarshamn: 29-åriga Claudia Quiroz misstänks mördad 2015-12-13

/Mod
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2016-05-24 kl. 13:08.
Citera
2015-12-13, 09:35
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat samt länk:

Citat:
En kvinna misstänks ha blivit mördad i Kalmar län.
Kvinnan kommer in på sjukhus under natten, men avlider sedan av sina skador, skriver polisen på sin hemsida.
En man har gripits misstänkt för mord.
Det var natten till söndag som en kvinna kommer in på sjukhuset i Kalmar län tillsammans med en man. Enligt polisen har kvinnan och mannen någon form av relation till varandra.
– Båda är skadade när de kommer in till sjukhuset, mannen har också vissa skador men det verkar inte vara jätteallvarligt. Kvinnan har svåra skador vilket gör att hon sedan avlider på sjukhuset, säger Mia Sandgren, presstalesman på polisen region syd.
Kort efter att kvinnan avlidit grips mannen misstänkt för mord. Enligt polisen har kvinnan skador som gör att man kan misstänka att brott ligger bakom dödsfallet.

Citat:
Tidigt på morgonen grips ytterligare två personer misstänkta för skyddande av brottsling. Enligt polisen ska personerna vara släkt med den gripne mannen.
Det är i nuläget oklart var brottet ska ha skett och hur det ska ha gått till.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21932169.ab
Citera
2015-12-13, 09:39
Moderator
blomvattnares avatar
Ur lokalmedia:

Citat:
Under natten kom en man och en kvinna in till sjukhuset i Oskarshamn, båda med skador.

Kvinnan avled senare på grund av skadorna. Mannen har gripits misstänkt för mord och förhörs just nu av polisen.

http://www.barometern.se/oskarshamn/...-i-oskarshamn/

Rubrikändring: "kvinnan mördad i Kalmar län 13/12" -► "Oskarshamn: kvinna misstänks mördad 2015-12-13"

/Mod
Citera
2015-12-13, 10:17
Medlem
Gaffelpärms avatar
Stadsparken i Oskarshamn avspärrat ungefär vid kyrkan.
Troligt ställe?
Citera
2015-12-13, 10:19
Medlem
Valsus avatar
En svartskalle i farten ?
Citera
2015-12-13, 10:29
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
En svartskalle i farten ?
Nja. Förvisso knapphändig information än så länge men jag satsar min veckopeng på ett missbrukspar som gått loss på varandra och där mannen slutligen stått som "segrare".

Etnicitet gissar jag på skandinavisk.
Citera
2015-12-13, 10:41
Medlem
Gaffelpärms avatar
Själva avspärrningen är ifrån centrum och bort mot kyrkan i Stadsparken vid dammen. Inget ovanligt tillhåll för missbrukare. De flesta missbrukare i Oskarshamn är dock skickade till Högsby och det står att GM och BO är släkt med varandra vilket minskar chansen att det är missbrukare ifarten. Senast imon lär det komma ut vem det är såvida det inte är nån från nått utav alla flyktingboenderna. Dessutom är flickans anhöriga ej underrättade.
Senast redigerad av Gaffelpärm 2015-12-13 kl. 10:45.
Citera
2015-12-13, 10:43
Medlem
röstar för nysvensk man o ev kvinnan med de övriga inblandade är släkten...
få svenskar som dödar sin kvinna på kyrkogården...
Citera
2015-12-13, 10:44
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Själva avspärrningen är ifrån centrum och bort mot kyrkan i Stadsparken vid dammen. Inget ovanligt tillhåll för missbrukare. De flesta missbrukare i Oskarshamn är dock skickade till Högsby och det står att de GM och BO är släkt med varandra vilket minskar chansen att det är missbrukare ifarten. Senast imon lär det komma ut vem det är såvida det inte är nån från nått utav alla flyktingboenderna.
"Någon form av relation" läser jag.
Citera
2015-12-13, 10:48
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

AB skrev släkt med varandra men det verkar vara mycket som är oklart.
Det kom ut 4poliser med svarta väskor från sjukhuset runt kl09:00, vad kan de ha gjort där? Säkrat bevis?
Citera
2015-12-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
"Kvinnans anhöriga är inte underrättade" läser jag. Vad kan det betyda? Att kvinnans anhöriga inte bor i Sverige? Kvinnan kan vara en postorderbrud eller en utländsk prostituerad.
Senast redigerad av nantale 2015-12-13 kl. 10:54.
Citera
2015-12-13, 10:53
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
AB skrev släkt med varandra men det verkar vara mycket som är oklart.
Det kom ut 4poliser med svarta väskor från sjukhuset runt kl09:00, vad kan de ha gjort där? Säkrat bevis?
Ok. Läste bara Barometern. Är de släkt (av blod) minskar sannolikheten för min teori.

Troligen tagit prover på både BO och GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in