2015-12-15, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nej, men nu snackar vi Oskarshamn! I en sån liten håla känner såklart alla till vem det är som försökt skära halsen av en tjej. Dessutom lärde den nya tjejen känna honom via hans kusiner - givetvis visste hon vad han gjort - men det gjorde henne kanske bara mer kåt. Med tanke på de omständigheterna har hon sig själv att skylla.
VET HUT! Att skriva så om en människa som är död! Har du ingen respekt i dig! Det hela är mycket tragiskt!
Citera
2015-12-15, 09:34
Medlem
Jag hoppas att Domare och nämndemän , ser hur deras händer är besudlade med blod, när dom inte hade kraft att döma efter lagboken och utvisa den där idioten,
Vore bra om nån av Er i rätten trädde fram och gav Er syn på domen, för läser här det gör NI..
Troligen så kommer rättvisan att skipas om han hamnar på rätt anstalt, och det är min förhoppning med
Citera
2015-12-15, 09:42
Medlem
Har någon någonsin hört, att man talar illa om någon som är död ???
Mig veterligt så talas det bara om hur bra , hur snäll, hur omtänksam mmm den döde är, oavsett vilka illgärningar eller leverne som finns i bakgrunden...
Varför skall vi vara så oherliga att vi inte talar klarspråk...????
Citera
2015-12-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Ok, hur mycket måste hon ha provocerat för att det ska vara åtminstone delvis hennes fel (sorterat ut sig själv) att hon dog?
Därför att ni kvinnor tycks dras till dessa "spännande" typer som av en magnetisk kraft och ni tycks aldrig ta lärdom av andras misstag. Listan på exempel kan göras minst en mil lång !
Citera
2015-12-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Därför att ni kvinnor tycks dras till dessa "spännande" typer som av en magnetisk kraft och ni tycks aldrig ta lärdom av andras misstag. Listan på exempel kan göras minst en mil lång !

Håller med Dig om dessa rader, genom mitt arbete, så har jag sett så mycket att det bara kan vidimeras...det är synnerligen ofta, som samma kvinna återkommer i fall av misshandel etc.
Tror tyvärr att dessa kvinnor tror dom kan bota och få idiotiska män till bättring... i familjen har vi en väninna, som lyckats med att finna 5 alkisar och misshandlare till män, detta trots hon religiös och nykterist...'Det bästa botetmedlet är att kvinnor slutar vara naiva
Citera
2015-12-15, 11:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappgubben
Jag hoppas att Domare och nämndemän , ser hur deras händer är besudlade med blod, när dom inte hade kraft att döma efter lagboken och utvisa den där idioten,
Vore bra om nån av Er i rätten trädde fram och gav Er syn på domen, för läser här det gör NI..
Troligen så kommer rättvisan att skipas om han hamnar på rätt anstalt, och det är min förhoppning med

Tror mer att det kommer att framhållas att detta är resultatet av att han inte fick en chans att integreras i samhället och att han naturligtvis ska få en ny chans.

Citat:
LappgubbenHar någon någonsin hört, att man talar illa om någon som är död ???
Mig veterligt så talas det bara om hur bra , hur snäll, hur omtänksam mmm den döde är, oavsett vilka illgärningar eller leverne som finns i bakgrunden...
Varför skall vi vara så oherliga att vi inte talar klarspråk...????

Även om hon var att klassa som en picksnurra så är det skit att hon ska bli dräpt på grund av att det mjäkas så jävla mycket med invandrare som begår brott i Sverige.
Men håller med dej om att de som dör inte blir några helgon, och det var väl inte den här bruden heller om man kikar på de länkar som finns i tråden
Han borde ha kastats ut vid tidigare dom, men tror vi får vänja oss vid att muslimer kommer att ha gräddfil även när det gäller rättssystemet

Lite luddigt hur tillvida anhöriga som har skyddat brottsling kommer att åtalas. Kommer det i så fall upp i samma mål, eller blir det ett helt nytt åtal ?
Citera
2015-12-15, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nej, men nu snackar vi Oskarshamn! I en sån liten håla känner såklart alla till vem det är som försökt skära halsen av en tjej. Dessutom lärde den nya tjejen känna honom via hans kusiner - givetvis visste hon vad han gjort - men det gjorde henne kanske bara mer kåt. Med tanke på de omständigheterna har hon sig själv att skylla.
Jag minns inte de andra händelserna och då läser jag tidningen varje dag.
Den killen är inte uppvuxen här i stan, jag känner inte igen honom varken till utseende eller namn.
Jag är i 30 årsåldern och känner faktiskt inte till så många under 25 år om vi inte jobbat ihop eller att jag känner någon i deras familj etc.
Tycker inte alls att det måste stämma att hon måste vetat vad han gjort.
Hans kusiner är nog av samma sort som honom och såg inget fel i det han gjort eftersom dem tipsade om honom.
Citera
2015-12-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benhard
Jag minns inte de andra händelserna och då läser jag tidningen varje dag.
Den killen är inte uppvuxen här i stan, jag känner inte igen honom varken till utseende eller namn.
Jag är i 30 årsåldern och känner faktiskt inte till så många under 25 år om vi inte jobbat ihop eller att jag känner någon i deras familj etc.
Tycker inte alls att det måste stämma att hon måste vetat vad han gjort.
Hans kusiner är nog av samma sort som honom och såg inget fel i det han gjort eftersom dem tipsade om honom.

Kan hålla med dig i vissa saker, men om man träffar någon brukar man väl undra vad personen arbetar med och vad personen sysslat med sista åren...i det här fallet verkar dom träffats dagen efter han muckade från sitt än så länge sista fängelsestraff....

Är det någon som vet om han arbetat i Sverige överhuvudtaget eller har han bara levt på socialen och på kåkens pengar? Någon skrev i början att han hade en vw passat reggad på sig, körkort kan han knappast inneha något och det stod väl något i någon av domarna att han var sur för att polisen stoppat honom när han körde bil?

Dessa jävla blattar....och värre lär det väl bli nu efter översvämmningen av dessa

Vad vet ni om pappan förresten? Den misstänkte mördaren verkar ha tre bröder som bor hemma hos sin pappa, varav den ena ser ut att vara tvilling med den misstänkte mördaren, bröderna är 27, 25 respektive 19 år, vilken av sophögarna är det som är anhållen?
Senast redigerad av tjalle99 2015-12-15 kl. 17:32.
Citera
2015-12-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubbul
Belägg för detta? Känt killen länge och det är inte så jag skulle definiera honom.

alla vet det är en liten bråkig jävel på fyllan, nu fick han sina 15 minuter som "hjälte" hoppas han håller sig lugn fortsättningsvis så han slipper bli knivad flera gånger på grund av sin egen dumhet och framför allt feghet eftersom han inte vågar säga vem som gjorde det vilket han är 100 % klar över, så den lilla "hjälten" ger jag inte mycket för
Citera
2015-12-15, 18:46
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21944046.ab

Den som såg till att han inte lämnade Sverige ställer sig i rampljuset.
Citera
2015-12-15, 19:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benhard
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21944046.ab

Den som såg till att han inte lämnade Sverige ställer sig i rampljuset.

Citat:
När den nu 24-årige mannen åtalades i november 2011 krävde kammaråklagare Wilhelm Storck att mannen skulle utvisas. Han “skall utvisas ur riket”, skrev han i sin stämningsansökan. Migrationsverket gav klartecken för utvisning eftersom det då inte ansågs finnas verkställighetshinder för utvisning.

Men domstolen tyckte att mannen kunde få stanna i Sverige. Dels eftersom han väntade barn med den kvinna han utsatt för en grov misshandel, men även för att han hade sina föräldrar och syskon, som även de flytt från Syrien, här i Sverige. Domstolen ansåg att 24-åringen hade “anknytning till det svenska samhället” och ogillade åklagarens utvisningskrav.

http://nyheteridag.se/domd-kvinnomis...-i-oskarshamn/
Citera
2015-12-15, 20:43
Medlem
Maulcas avatar
Då väntar häktningsförhandling någon som har info om när?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in