Citat:
Ursprungligen postat av
BlurryFace69
En dum fråga kanske eftersom allla jag frågat om syns på drogtest?
Om de inte är klassade, varför syns de?
Inte finns det en sim påminner om Affe,
men likt förbannat syns om man blir haffad ju?
Kort och gott:
Exempelvis amfetaminanaloger bryts ned och efterlämnar samma metaboliter (rest-/nedbrytningsprodukter) som vanlig amfetamin. Därför ger 2-FA, 3-FA, 3-FMA, 4-FMA, 3-FEA, 4-FEA och så vidare utslag på amfetamin, just därför att de
är amfetaminer. Amfetaminer är nämligen en hel droggrupp som rymmer långt fler substanser än vara det som i dagligt tal kallas för 'tjack'.
Pyrrolidiner (PV-droger) delar till stor del den uppbyggnad som återfinns hos MDPV, och kan därför ge utslag på just MDPV.
3-HO-PCP, 3-MeO-PCP med flera delar släktdrag med fencyklidin (PCP), och kan därför ge utslag på just fencyklidin.
Bensodiazepinanalogerna är ofta mycket närbesläktade med de bensodiazepiner som används inom sjukvården, och lämnar i regel alltid likartade metaboliter efter sig som de traditionella bensodiazepinerna gör.
Det här gäller för väldigt många nätdroger. Majoriteten av nätdroger är nämligen ytterst närbesläktade med traditionell narkotika. Följaktligen fungerar de på ett likartat vis i kroppen, metaboliseras på ett likartat vis och lämnar i många fall samma metaboliter efter sig.
För att besvara dels din frågeställning, dels trådens huvudsakliga diskussionsämne så säger jag:
Jag tycker om 3-FEA. Trots att den har förhållandevis framträdande bieffekter (muntorrhet, spänningshuvudvärk efter ett kort tag, käkspänningar, hallucinationer med flera - läs mer i dess tråd) finner jag den mysig och lagom balanserad. Den är inte alls vad de äldre katinonerna är (metylon, mefedron, 3-MMC och så vidare) och inte heller som de äldre bensofuranerna (till exempel 6-APB). Även de tidigare amfetaminanalogerna är bättre än 3-FEA, men de är ju försvunna sedan lång tid tillbaka.
Av de nu tillgängliga centralstimulantia som finns att tillgå på inrikesmarknaden håller jag 3-FEA högst. 3-PVP har jag inte provat ännu måste dock nämnas - jag är däremot nästintill övertygad om att jag inte kommer att tycka om 3-PVP lika mycket som 3-FEA, av den enkla anledningen att jag föredrar vanliga katinoner och amfetaminer framför pyrrolidiner. Ändock ska man aldrig dra förhastade slutsatser, för skenet kan ju bedra. Vi får se vad jag tycker om 3-PVP när jag testar den framöver.
4-Me-NEP ser jag åtminstone inte som någon höjdare efter mitt initiala försök med den. Kanske kommer jag även att testa 4-FEA och 5-OH-PVP i sinom tid. Framtiden är oviss.