Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-09, 13:52
  #1
Medlem
deadsets avatar
Kråkan Ernman och Foliehatts-Arnstad är ett par av alla godhetsapostlar som älskar att utmåla sverigedemokrater som ondskefulla terrorister som fysiskt attackerar romer och anlägger mordbränder på asylboenden. Trots total brist på bevis, så sitter ändå tiotusentals dumsvennar och delar dessa verklighetsfrånvända statusar, så de kan visa alla sina vänner hur fantastiskt goda de är, och hur mycket de hatar SD. "Titta, SD är dumma rasister som sätter eld på asylboenden, men det gör minsann inte jag för jag är god och tycker alla människor är lika mycket värda!", typ. Hur som helst. Nu har SÄPO gått ut offentligt och sagt att det inte finns några som helst bevis för att det rör sig om några rasistiska attacker, och att alla utredningar istället har visat att det är asylsökare själva som tuttar på.

Citat:
Säpo uppger för Ekot att de ännu inte vill dra några slutsatser, men att det inte finns något som just nu talar för att den så kallade vit makt-miljön eller brottsaktiva aktörer som Säpo följer ligger bakom attackerna.

Kommer Kråkan Ernman, Foliehatts-Arnstad, Calzone-Schyffert och "Jag är inte islamofob, men..."-Gardell att ta tillbaka sina anklagelser och be om ursäkt nu, eller kommer de fortsätta sprida lögner och myter medan deras fullkomligt hjärndöda följare sprider lögnerna och myterna vidare till sina hjärndöda Facebook-vänner? Vad tror ni?
Citera
2015-12-09, 13:55
  #2
Medlem
SilentVictorys avatar
Självklart kommer ingen att ta tillbaka sina anklagelse, det vore ju att ge motståndarna rätt. Något sådant finns inte i deras hjärnor. Fullkomligt otänkbart.

Samma sak skedde med den välkända moskébranden. Istället för att gå ut och medge att man hade fel så begravdes det och tystades ner.
Citera
2015-12-09, 14:07
  #3
Medlem
skuggplutonens avatar
Hörde precis detta på radion.
Jag är inte själv förvånad och förhoppningsvis vaknar kanske vanliga Svensson.
Lite som Judehatetet och trakasserier i Malmö UG tog upp för några år sedan.
Ingen hade blivit utsatt av svenska nazister, vit makt-grupp.
Citera
2015-12-09, 14:29
  #4
Medlem
Den så kallade vit-makt-miljön är bara ett enda stort spöke som omänniskan Ernman säger sig tro på för att legitimera sin löjliga lilla antirasism. På sin höjd består den av ett hundratal krakar som lever i samhällets utkant, isolerade och förtrampade, klamrande sig fast vid den nationella revolutionen som sista hopp.

Ernman, Nûjen, Staxx och de andra har varit med och skapat Anton Lundin och eventuella asylboendebrännare, på samma sätt som Jakobinerna skapade Charlotte Corday. Det är sant att Anton Lundin riktade sin vrede fel, men ett samhälle kan inte framhärda i lögn hur länge som helst utan att någon reser sig och revolterar mot eländet. Om ledarna inte är beredda att erkänna sina lögner och sitt landsförräderi borde de åtminstone föreslå att vi lägger ner landet, så att rättfärdiga svenskar inte lever kvar i illusionen om att de tillhör ett land och är bundna till det. Sverige idag är ett hotell, inte mer.
__________________
Senast redigerad av denskumme 2015-12-09 kl. 14:51.
Citera
2015-12-09, 14:33
  #5
Medlem
deadsets avatar
Givetvis kommer de inte kunna svälja sin stolthet och erkänna att de hade fel. Deras gravt indoktrinerade hjärnor är programmerade att beskylla SD för absolut all skit som händer i samhället. SD får skit för det växande judehatet i Malmö, SD får skit för moskébränder och SD får skit för asylbränder, trots att det är muslimer som trakasserar judar i Malmö, muslimer som sätter eld på och attackerar moskéer, samt muslimer som sätter eld på och attackerar asylboenden. Det är helt otroligt att dessa dumsvennar inte är förmögna att se verkligheten, ens när den utspelar sig mitt framför ögonen på dem.

Denna mångåriga systematiska grova hjärntvätt av svenska folket kommer att ta lång tid att återställa, är jag rädd. Det är som att peka på en triangel och säga att det är en triangel, och dessa människor ser en cirkel, trots att det ÄR en jävla triangel.

Jag är orolig att det här landet är bortom räddning, om sanningen ska fram.
Citera
2015-12-09, 15:32
  #6
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Jag var tvungen att söka upp tråden Hur känns det för pk eliten egenltigen. Varenda jävla gång går pk eliten händelserna i förväg och skyller på SD och dess väljare. I vintras tände vi på moskén i Eskilstuna eller har det en fritös. Nu går polisen ut och säger att en tredjedel av bränderna inte är rasistiskt motiverade. Inga SD:are i farten. Går inte ens att bli förbannad. Fascineras över pk elitens enfald. Intalar en sig att det är Jimmie Åkesson som satt eld på boendena blir det till slut sant i ens egen lilla värld. Var igår och surfade in på IRM. Någon anklagade sverigedemokrater för terrorism så sent som igår.
Citera
2015-12-09, 15:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Kommer Kråkan Ernman, Foliehatts-Arnstad, Calzone-Schyffert och "Jag är inte islamofob, men..."-Gardell att ta tillbaka sina anklagelser och be om ursäkt nu, eller kommer de fortsätta sprida lögner och myter medan deras fullkomligt hjärndöda följare sprider lögnerna och myterna vidare till sina hjärndöda Facebook-vänner? Vad tror ni?

Nej Alla de här människorna lider av en så djup indoktrinering i att all ondska kommer ifrån den vita människan. De är förmodligen också helt omedvetna om att så är fallet. Större delen av kultureliten lider av konfirmeringsbias, där deras egna åsikter förvandlats till fakta.

Förövrigt är det inte bättre att svenska institutioner och lärosäten har börjat påverkats i samma riktning. Det har blivit en tankevurpa helt enkelt, istället för att sträva efter falsifiering av sin egen teori så har det börjat att vara "godkänt" att istället sträva för att bekräfta dem. Ungefär som den där tankesmedjan på Arena etc. Bäkreftelsebias är inte ovanligt även inom högskolor och universitet, många kan få godkända betyg genom att gå den vägen.

Nu må inte majoriteten av de här människorna vara forskare. Men de är inflytelserika individer vars åsikter värderas högt inom vissa kretsar. Den forskning som de tar del av är populärskrifter, där rapporterna mer eller mindre kan klassificeras sponsored content.

Speciellt Arnstad är en konstant användare av sponsored content, han säljer böcker som anses av vissa vara seriös forskning... hela hans twitter, hans föreläsningar och hans journalistiska reportage bygger på att sponsra en försäljning av hans egna böcker. Väldigt bra försäljningstrick, speciellt angående svåra frågor som får folk upprivna eller intresserade.

Lite rolig Arnstad kritik:
http://www.svd.se/arnstads-bok-ar-inte-serios
Citera
2015-12-09, 17:34
  #8
Medlem
Salamiss avatar
Jag antar att polisen klumpar ihop både de fall av BLIVANDE boende med de där det faktiskt finns asylanter boende. I så fall bekräftar det vad jag trott hela tiden, dvs:

De flesta av årets bränder har gällt blivande boende. Kan mycket väl vara två tredjedelar. I dessa fall tror jag det är ortsbor som är rejält oroliga för framtiden (trygghet, personlig ekonomi eller landets väl o ve), i vissa fall kanske lite alkohol inblandat. I vissa fall mer beräknande protesthandling.

I de övriga fallen, när det faktiskt finns risk att ha ihjäl nån tror jag det antingen beror på slarv/oförmåga att vistas i möblerade rum... etc. Eller på rent djävulsskap i enstaka fall. Många av våra nya vänner röker ju tex...

I min bok är det en jävla skillnad på att tutta på en byggnad om den är bebodd eller öde.

När det gäller media och kändiselitens reaktion på dessa nya (ej förvånande) rön... tja, jag kan bara referera till den mytiska strutsen. Eller jo, en parallell till kan man dra: slå vatten på en gås.

De kommer att twittra o facebooka vidare om sina etablerade sanningar, oavsett vad som kommer fram.
Citera
2015-12-09, 19:12
  #9
Medlem
Tråden handlar om bränderna på asylboenden, så mitt inpass är lite off topic, men här i Malmö har det pratats mycket om trakasserierna mot de romska lägren och mot den romska manifestationen utanför Stadshuset. Då har det hetat att det var rasister, underförstått SD, högerextrema eller annan inhemsk rasism. Sanningen är att trakasserierna utförts av arabiska ungdomsgäng. Men det har tystats ner.
Citera
2015-12-09, 19:16
  #10
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Tråden handlar om bränderna på asylboenden, så mitt inpass är lite off topic, men här i Malmö har det pratats mycket om trakasserierna mot de romska lägren och mot den romska manifestationen utanför Stadshuset. Då har det hetat att det var rasister, underförstått SD, högerextrema eller annan inhemsk rasism. Sanningen är att trakasserierna utförts av arabiska ungdomsgäng. Men det har tystats ner.

Snubben som körde över en tiggare med sin moped var ju sverigedemokrat, enligt Özz Nûjen som är kurd, tills det visade sig att det var en kurd, precis som Özz Nûjen.

Då var det plötsligt ingen rasistattack längre, utan bara något man sopade under mattan.
Citera
2015-12-09, 20:05
  #11
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Politiskt korrekt men sakligt inkorrekt som vanligt. Huvudsaken man har hjärtat på rätt ställe och man inte är en sån där rasist. Då kan man få ljuga och överdriva. Det är ju för den goda sakens skull ju.
Citera
2015-12-09, 20:08
  #12
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Att blattar gillar att bränna har vi erfarit i 30 år nu. Ju fler av dem, desto fler bränder blir det. Alla vet att det inte är Klas, Niklas eller Magnus som drar ut och bränner bilar en Tisdagskväll.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback