2016-05-10, 17:04
Medlem
Doctors avatar
Shell inför aviavgift på 15:- på pappersfaktura från 1/6. De gör även några fler ändringar av villkoren, bonusen ligger dock kvar oförändrat på 1%.

https://partner.ikanobank.se/web/sit...ar_villkor.pdf
Citera
2016-05-10, 21:34
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Preem får man en jävla bonuscheck hem och kan bara använda den på deras jävla mackar. Vilket skitkort. Med Remember är man inte bunden till affärer eller till att ränna runt med checkar. Bara att reducera sin faktura med sin intjänade bonus.
Fel, det går alldeles utmärkt att sätta in bonusen på sitt konto, man behöver bara maila eller ringa banken, Ikano har jag för mig.
Citera
2016-05-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Fel, det går alldeles utmärkt att sätta in bonusen på sitt konto, man behöver bara maila eller ringa banken, Ikano har jag för mig.

Ja om bonusen man får är 500 kr eller mer ja, annars får man en check hemskickad. Inte så stor chans att man kommer upp i 500 kr på 3 månader, då måste man handla rätt mycket.
Citera
2016-05-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Över 500kr så sätts de automatiskt in på kontot.
Citera
2016-05-21, 19:14
Medlem
sparkakamels avatar
Dom senaste månaderna har jag märkt att OKQ8 har börjat med aviseringsavgift, något dom inte hade tidigare. Dom har även börjat med ränta också om man delbetalar, det är också något nytt.
Vaför har man helt plötsligt börjat med något sånt? Kortinnehavare på OKQ8 har sen tidigare börjat säga upp sin kredit för att 1% inte längre finns och då bör OKQ8 komma med en ny affärside för att locka tillbaka kunderna man förlorat och inte med ränta och aviseringsavgift.

Säger upp mitt på måndag.
Citera
2016-05-21, 19:15
Medlem
sparkakamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Shell inför aviavgift på 15:- på pappersfaktura från 1/6. De gör även några fler ändringar av villkoren, bonusen ligger dock kvar oförändrat på 1%.

https://partner.ikanobank.se/web/sit...ar_villkor.pdf

OKQ8 tar 25 kr.
Citera
2016-05-21, 19:17
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Dom senaste månaderna har jag märkt att OKQ8 har börjat med aviseringsavgift, något dom inte hade tidigare. Dom har även börjat med ränta också om man delbetalar, det är också något nytt.
Vaför har man helt plötsligt börjat med något sånt? Kortinnehavare på OKQ8 har sen tidigare börjat säga upp sin kredit för att 1% inte längre finns och då bör OKQ8 komma med en ny affärside för att locka tillbaka kunderna man förlorat och inte med ränta och aviseringsavgift.

Säger upp mitt på måndag.

Börjat med ränta? Har du haft helt räntefritt förut?
Citera
2016-05-21, 19:24
Medlem
Doctors avatar
Citat:
OKQ8 tar 25 kr.

Om jag fattat det rätt så tar OKQ8 bara aviseringsavgift om du inte betalar hela månadsräkningen, Shell vill snart ha betalt för alla pappersfakturor.

Jag håller på att avsluta mitt OK just nu och har haft pengar innestående där hela tiden och har aldrig behövt betala nåt för att få fakturan.
Citera
2016-05-21, 19:33
Medlem
sparkakamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Börjat med ränta? Har du haft helt räntefritt förut?

Japp! Har haft kortet på OKQ8 i över 6 år och ibland betalde jag hela beloppet ibland halva ibland 1/3 men nu ca 3- 4 månader så har dom börjat införa ränta om du inte betalar hela beloppet.
Deras fina ord för ränta: Debit Interest Sökte vad du kunde vara och till min chock har många ställt vad det betyder på OKQ8 sida på facebook. Verkar som det är något nytt för många och inte bara för mig.Har alltid haft räntefritt.

Det är inte många kortgivare som tar ränta faktiskt, har andra kort där du får en räkning på minimum betalning utan ränta.
Citera
2016-05-21, 19:34
Medlem
sparkakamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Om jag fattat det rätt så tar OKQ8 bara aviseringsavgift om du inte betalar hela månadsräkningen, Shell vill snart ha betalt för alla pappersfakturor.

Jag håller på att avsluta mitt OK just nu och har haft pengar innestående där hela tiden och har aldrig behövt betala nåt för att få fakturan.

Som jag fattar under 6 år jag hafdt kort där har jag aldrig fått någon aviavgift tills nu. Sen så har jag autogiro och får inte pappersfaktura, fakturera 25kr för... vad, för att jag sparar dom papper?
Citera
2016-05-21, 20:52
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Som jag fattar under 6 år jag hafdt kort där har jag aldrig fått någon aviavgift tills nu. Sen så har jag autogiro och får inte pappersfaktura, fakturera 25kr för... vad, för att jag sparar dom papper?

De vill att, 1) du ska byta till e-faktura (inget papper) samt 2) säga upp ditt kort och skaffa ett från en bättre konkurrent med bättre bonus.
Citera
2016-05-21, 20:59
Medlem
sparkakamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
De vill att, 1) du ska byta till e-faktura (inget papper) samt 2) säga upp ditt kort och skaffa ett från en bättre konkurrent med bättre bonus.

Läste du mitt inlägg, du svarar på det inlägget men kommer med ett dumt svar. Läs om gör rätt svårare en så kan det inte vara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in