2015-12-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Jag tror att du har missförstått. 0,3% gäller för alla kreditkortstransaktioner oavsett hur/var de sker. För bankkort så finns det en liten parentes vad gäller inrikesköp. Avgiften får där högst vara 0,2% men varje land kan godkänna ett extra tillägg på 5 eurocent (50 öre)/transaktion för dessa.

Du har nog rätt, när EU domen kom förra året sen skulle det bara gälla gränsöverskridande handel i första skredet. http://www.di.se/artiklar/2014/9/11/...-kortavgifter/

Men tydligen verkar det som gränserna börjar gälla för alla transaktioner på en gång. Happy times . Blir att förhandla om kortavgifterna med banken efter nyår
Senast redigerad av Investeramera 2015-12-25 kl. 23:44.
Citera
2016-04-21, 21:39
Medlem
The_Aces avatar
Nu dubblar OKQ8 bonusen (om du handlar på OKQ8).
Dock blir fortfarande 0.3 * 2 = 0.6 < 1% bonus.

Detta visar på att dom upplever ett stort uttåg av kunder.
Citera
2016-04-21, 22:03
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace

Ja lycka till med det. De kan ta och trycka upp sina kort i sin bakre kortläsare.
Tills de inför mer än 1% i bonus så hoppas jag ingen är dum nog att skaffa OK-kort av något slag.
Citera
2016-04-24, 14:16
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur
Ja lycka till med det. De kan ta och trycka upp sina kort i sin bakre kortläsare.
Tills de inför mer än 1% i bonus så hoppas jag ingen är dum nog att skaffa OK-kort av något slag.

Precis, byt till Preem Mastercard så erhåller ni 1% cashback. I stora drag likadant som det gamla OKQ8-kortet.
Citera
2016-04-24, 14:41
Medlem
GeneralPoops avatar
Har precis bytt från OK till Preem och är nöjd.

1%-bonusen är bra.
Det är synd att man inte får bonus på drivmedel utan att det är 10öre på Obemannad och 25öre på bemannade i rabatt.
Men har man lite koll på vad priserna ligger på drivmedlet runt omkring så kan man göra ganska bra klipp.
Har tex en bemannad station där jag jobbar som har väldigt lågt pris (lägre än en del obemannade) så där är 25ören helt ok.

Och appen är okay också där man kan kolla sitt saldo å så.
Citera
2016-04-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace

Nu? Det du skriver stå redan på trådens första inlägg! Dubbla bonusen på OK har alltid gällt sen de sänkte bonusen.
Citera
2016-04-25, 23:20
Medlem
Pengar_s avatar
Jag begriper inte varför ni har OKQ8 kortet vilket jävla skitkort. Jag har Remember More där får man 1% tillbaka. Jävligt bra kort dessutom och kan man är inte låst till att handla i en viss affär eller så.
Citera
2016-04-25, 23:36
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Jag begriper inte varför ni har OKQ8 kortet vilket jävla skitkort. Jag har Remember More där får man 1% tillbaka. Jävligt bra kort dessutom och kan man är inte låst till att handla i en viss affär eller så.

Remember More har ju årsavgift på 295 kr (gratis första året). Så bara för att täcka den kostnaden måste man handla för 29500...

Preem är bäst.
Citera
2016-04-25, 23:43
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Remember More har ju årsavgift på 295 kr (gratis första året). Så bara för att täcka den kostnaden måste man handla för 29500...

Preem är bäst.

Jag har förhandlat bort den avgiften. Hur lätt som helst bara ringa eller maila dom så tar dom bort den. Fast det är klart jag använder ju kortet till alla mina inköp.
Citera
2016-04-26, 00:22
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:

Preem är bäst.

Preem får man en jävla bonuscheck hem och kan bara använda den på deras jävla mackar. Vilket skitkort. Med Remember är man inte bunden till affärer eller till att ränna runt med checkar. Bara att reducera sin faktura med sin intjänade bonus.
Citera
2016-04-26, 11:49
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Jag har förhandlat bort den avgiften. Hur lätt som helst bara ringa eller maila dom så tar dom bort den. Fast det är klart jag använder ju kortet till alla mina inköp.

Bra jobbat 😀
Citera
2016-04-26, 12:42
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Bra jobbat 😀

Tackar

Det är ju stenhård konkurrens när det gäller kreditkort. Flygbolag, banker, mataffärer, fackförbund, hotell ja utgivare av kreditkort saknas då inte. Så är man en regelbunden användare så är nog inte årsavgiften svår att bli av med. Är ju lätt att byta kreditkort annars om man är missnöjd och det tror jag utgivarna är väl medvetna om. Vore ju dumt att bli av med en kund för att man inte vill slopa en avgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in