2016-05-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparkakamel
Dom senaste månaderna har jag märkt att OKQ8 har börjat med aviseringsavgift, något dom inte hade tidigare. Dom har även börjat med ränta också om man delbetalar, det är också något nytt.
Vaför har man helt plötsligt börjat med något sånt?

OKQ8 följer bara sina Allmänna villkor. I villkorens punkt 30 står bl a följande:
”Vid Delbetalning ska Kontohavaren betala aviseringsavgift och ränta efter en årlig räntesats som beräknas på utestående kreditbelopp, och enligt de grunder som beskrivs nedan.”

(https://www.okq8.se/kort/visa/fakta-villkor/
Citera
2016-05-21, 22:35
Medlem
sparkakamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
OKQ8 följer bara sina Allmänna villkor. I villkorens punkt 30 står bl a följande:
”Vid Delbetalning ska Kontohavaren betala aviseringsavgift och ränta efter en årlig räntesats som beräknas på utestående kreditbelopp, och enligt de grunder som beskrivs nedan.”

(https://www.okq8.se/kort/visa/fakta-villkor/

Det gör dom säkert. Men det är nu först jag slutade köpa på OKQ8 efter bonussystemet försvann till delvis som jag märkt av. Som jag sagt tidigare, jag har många gånger delbetalat utan att bli påverkad av aviavgift eller ränta.
Citera
2018-05-25, 10:27
Medlem
Buhos avatar
hej är fortfarande OKQ8 visa kort helt gratis? kommer det inga extra avgifter? som tex när man tar ut pengar från vanligt bankuttag maskin? kan man ta ut pengar i alla bankuttag i sverige och kan man sätta in pengar på insättningsautomat?
Citera
2018-05-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
hej är fortfarande OKQ8 visa kort helt gratis? kommer det inga extra avgifter? som tex när man tar ut pengar från vanligt bankuttag maskin? kan man ta ut pengar i alla bankuttag i sverige och kan man sätta in pengar på insättningsautomat?
Det finns ingen avgift för att skaffa eller förnya kortet. Ett klart plus.

Vad kostnaderna är för att ta ut kontanter med kortet vet jag inte. Själv brukar jag bara ta ut resevaluta nån gång då och då med det. Tror inte man får nån vidare kurs med VISA?! Men det är ju inte därför man har det här kortet. Som sagt, ingen årsavgift. Sedan 0,3% cashback med "dubbelt upp" på OKQ8-stationerna. Sist men inte minst hyfsad ränta på innestående pengar. 0,75%.

Sätta in pengar på kontot är busenkelt. Bara att girera över. Jag använder kortet som ett betalkort, brukar ha ca 50 papp på kontot. Går ju också att använda det som kreditkort.
Citera
2018-05-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buho

OKQ8-visa har och har alltid haft avgifter på lite av varje. De kommer främst när man utnyttjar krediten. Du kan ta ut pengar ur bankomat men även kontantuttag från bankomat i sverige har avgift på 3% av uttaget belopp eller minst 35 kr. Insättningsautomat kan du glömma.

Hela prislistan finns här: https://www.okq8.se/kort-lan/visa/fakta-villkor/

Om du betalar hela fakturan varje månad, kör e-faktura och bara betalar i sverige blir det inga avgifter.
Citera
2018-06-18, 19:24
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiller
OKQ8-visa har och har alltid haft avgifter på lite av varje. De kommer främst när man utnyttjar krediten. Du kan ta ut pengar ur bankomat men även kontantuttag från bankomat i sverige har avgift på 3% av uttaget belopp eller minst 35 kr. Insättningsautomat kan du glömma.

Hela prislistan finns här: https://www.okq8.se/kort-lan/visa/fakta-villkor/

Om du betalar hela fakturan varje månad, kör e-faktura och bara betalar i sverige blir det inga avgifter.

tack, jag skippper då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in