Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Ah. Ja, men d kan jag frst om det r tveksamt om du br hja din dos Intuniv. Trkigt det dr med blodtrycket, men tyvrr s har den ju bieffekter som alla andra. (just den hr r vl frsts supervanlig, med tanke p att Intuniv anvndes som blodtrycksmedicin frst)
En frga frresten, har du haft blodtrycksfrhjning frn ngot annat medel? Har ftt fr mig att det r ngot vanligare p Metylfenidat n p Attentin, men r inte helt hundra - tycker mig dock knna av ngot mer sdana effekter p Concerta n p Elvanse som jag provar just nu.
Pallade inte ta Intuniv igr kvll, och helt magiskt var jag inte sjukt illamende eller hade huvudvrk imorse. S det r slutexperimenterat fr min del, det fungerar tyvrr inte fr mig.
Nope, aldrig haft ngon blodtryckshjning av ngot medel. Bara en gng jag testade att inta 200 mg koffein fr skojs skull fr att se vad som hnde gick blodtrycket upp, normalt sett kanske jag dricker max tv burkar cola p en vecka. Det var inte s roligt en kvart senare kan jag sga.
Vad jag har lst p andra forum r vad du sger, de flesta uppfattar amfetamin som snllare n metylfenidat, men det knns lite som de som inte mr bra p metylfenidat mr dramatiskt mycket smre n de som mr dligt p amfetamin. Om ngot fungerar bra frsta gngen s klagar man ju inte.
Fr mig pverkas endast pulsen, den gr upp till 125 p Concerta och Ritalin, 117 med Medikinet och runt 100-107 p Attentin. Elvanse rubbade sinusrytmen ngot otroligt, hade i stil med 40 slag i minuten p utandningar medan vid inandning steg pulsen till ca 160 per minut. Mycket mer stabil sinusrytmsvariation p Attentin.