Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
"Intuniv godkänns för behandling av ADHD hos barn och ungdomar i åldrarna 6 till 17 år där centralstimulerande läkemedel inte är lämpliga"
Eftersom du är över arton (?) lär ju du inte komma ifråga....
Jag är långt över 18, ja - men det bör nämnas att tills Elvanse och Attentin fanns på marknaden så fanns det faktiskt INGEN ordinerad officiell farmakologisk behandling av vuxen-ADHD, eftersom förskrivningsreglerna inte hängde med i utvecklingen av DSM och det faktum att vuxen-ADHD blev en accepterad diagnos.
Jag blev då trots detta förskriven metylfenidat (concerta, ritalin), eftersom jag hade påtagliga problem. Resultatet har dock varit klent, jag förefaller inte vara en av dom som svarar på metylfenidat.
Och jo, jag menar att diagnosen stämmer, för jag har gjort genetiska tester på mig själv som visade några av kandidatgenerna för ADHD, och i synnerhet en av dom mer trovärdiga sådana. (DRD4 vntr-7 mutation)
Sen är ju det här inte ett narkotiskt preparat, så bara där så stiger ju förskrivningstroligheten ganska rejält - så jo, jag tror jag har en god chans att få Intuniv förskrivet.
Klart å' betart!