Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Hupps! Men vad fan...
Ja dr gjorde jag i det bl skpet. D blir det ju genast en ngot tveksammare medicin att frskriva, fr utan det skyddet s kostar ju Intuniv skjortan - om jag inte missminner mig dom priser som rder i USA.
Trkigt, men s r det vlan - vi fr la' vnta ngra mnader till p den punkten.
r det ngon som har information om hur lnge det brukar innan ett medel anses st p hgkostnadsskyddet?
Kollade just alla andra ADHD-mediciner och Attentin, Elvanse, Concerta och Strattera r alla en del av frmnen, s att Intuniv inte skulle bli det skulle ju i s fall vara ytterligt remarkabelt.
Men... hur lnge kan det ta, mnntro?
1 ask 1 mg x 28 tabletter Intuniv kostade mig 747 kr. Frsta tv veckorna funkade inte, tog en paus p tre veckor nu, tnkte testa en vecka igen med anti-depp som jag tagit tv veckor fr att se om det blir en skillnad. Annars ger jag upp Intuniv.
Med Elvanse var det typ att det slpptes runt augusti 2013 och i december 2013 hade det subventionerats. Eftersom Shire ger bde Elvanse och Intuniv kan man kanske rkna med att det blir godknt ngon gng till sommaren, maj/juni alternativt augusti/september, beroende p hur hrt de frsker f lkemedlet godknt. (Om det nu blir godknt det vill sga). En icke-stimulant borde vl godknnas eftersom den kan "skrare" frskrivas till personer med missbruk eller personer som har ADHD och hgt blodtryck.
Citat:
Ursprungligen postat av
Braxisstarman
Ringde en runda igen fr att kolla.
Enligt LMV s r produkten helt godknd fr frsljning i Sverige.
Enligt Shire s fr jag samma info frutom att de inte ftt intuniv godknt fr hgkostnadsskyddet nnu s n s lnge fr man betala fullt pris sjlv.
Konstigt att de ndrat informationen frn det jag fick fr en mnad sedan till detta. Kanske missfrstod de mig eller s missfrstod jag dem.
Lkemedelsverket beslutar endast om lkemedel fr sljas i Sverige.
De som beslutar subvention r Tandvrds- och lkemedelsfrmnsverket.
http://www.tlv.se/beslut/ nnu har det inte dykt upp ngot nytt om Intuniv