2015-12-05, 04:45
Medlem
pelle49s avatar
Vi kommer nog att kunna läsa många kappvändarartiklar framöver av typen "Jag såg vad som skulle hända, men fick inget gehör för mina åsikter på redaktionen/ensemblen/bostadsrättsföreningen på Södermalm".
Granestrands mesiga debattartikel är pinsam. Han är precis lika skyldig till katastrofen som 99% av journalisterna, Operasångerskorna, ståuppkomikerna, skådespelarna, låtsashistorikerna och andra som medverkat i denna 25-åriga fars.
Citera
2015-12-05, 05:37
Medlem
oldtimedrunks avatar
Nu börjar de vidriga tiderna, då kappvändarna försöker framställa sig själva som de som såg vart saker och ting var påväg långt, långt innan alla andra. Som trots detta totalt ignorerat problemen och inte gjort ett skit för att stoppa katastrofen innan den var ett faktum.
Dessa svinen som i åratal fått mig att känna mig som ett missfoster och ondskefull för att jag inte tyckt invandringen med dess konsekvenser fungerat bra och att den skulle leda oss dit vi är idag.
Dessa journalister har ju begått yrkesfel, enda sättet de kan kompensera är att gå ut och säga de har gjort fel, de har vilselett befolkningen och därefter säga upp sig.
Citera
2015-12-05, 07:36
Medlem
Är det han eller jag som misstolkar begreppet "hypnos"?

En artikel som borde kommit med ett förlåt istället för att peka finger åt fel håll kan jag tycka.

Och medias fel i det här är större än politikernas. De som håller i termostaten.
Citera
2015-12-05, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HCandersen
Har debattören rätt i att flyktingfrågan misskötts?

Andra synpunkter på artikeln?
Ja, asylhanteringen har misskötts. Men inte på det sätt som Flashbackarna tror.
Den har misskötts eftersom staten inte har vidtagit tillräckliga förberedelser.
Man borde ha höjt skatterna i årets budget och beställt tiotusentals modulbostäder för 1-2 år sedan.
Men eftersom man inte gjorde det är man nu i en "kris"
Citera
2015-12-05, 08:09
Medlem
Flyktingfrågan är misskött i den meningen att Sverige inte lagt sig på en EU nivå , då det gäller mottagningen.
Genom att göra det attraktivare för flyktingarna att komma till Sverige än till andra länder , så har många lockats just hit.
Ingen hade klandrat Sverige om de hade haft en mer normal flyktingmottagning.
Nu ser vi istället dagliga utspel och panikåtgärder från politikerna för att rädda Sverige från en hopplös situation.
Citera
2015-12-05, 08:16
Medlem
Och naturligtvis måste han försöka få in en stöt i sidan och vrida till det så att det på något sätt, i slutändan, ändå är Sverigedemokraternas fel.

"Hypnos"... Herregud då. Om SD:s politik och retorik är hypnos; vad är inte då medias motvärn? Ren häxjakt och masshysteri där oliktänkande ska dras ut ur smutsen och spikas upp på korset för allas offentliga beskådan.

Det tåls att upprepas: Detta är ett jävla kappvändartrams, och inget annat.
Citera
2015-12-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja, asylhanteringen har misskötts. Men inte på det sätt som Flashbackarna tror.
Den har misskötts eftersom staten inte har vidtagit tillräckliga förberedelser.
Man borde ha höjt skatterna i årets budget och beställt tiotusentals modulbostäder för 1-2 år sedan.
Men eftersom man inte gjorde det är man nu i en "kris"

Så folk som arbetar ska inte få skörda frukterna av sitt arbete?
Hur vore det om man istället vände på ansvaret och krävde att de som flyttar till Sverige försörjer sig själva från dag 1?
Citera
2015-12-05, 08:37
Medlem
jamenvaddårås avatar
Artikeln är väl okej förutom det där med "afghanska tonårspojkar". Byt ut det mot "afghanska män som ingen brytt sig om att utreda åldern på".
Det är i allafall en början till självrannsakan varför man kört landet i botten bara för att man ville göra och tycka tvärtemot SD.

Ska bli spännande att se vilket parti som först säger att de vill regera med SD. Nu när det är u-svängarnas tid dröjer det väl inte länge.
Citera
2015-12-05, 08:51
Medlem
Vet inte om detta gäller Lasse, men generellt undrar jag hur det känns att vara en journalist i Sverige som under flera år skrivit propaganda om invandringens fördelar, rasism och värdegrunder.
Citera
2015-12-05, 09:32
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzano
Vet inte om detta gäller Lasse, men generellt undrar jag hur det känns att vara en journalist i Sverige som under flera år skrivit propaganda om invandringens fördelar, rasism och värdegrunder.

Journalister låter sig aldrig styras av moraliska betänkligheter. De har mer ideologier. Om invandringsvurmande passade deras ideologi och de kunde tjäna pengar på sådana artiklar under åren som gått, anser de bara att de gjort sitt jobb. Att de nu kommer ut med lite modererad självkritik handlar det mest om att invandringsvurmande inte drar in mer pengar just idag.

Sen kan dock ideologin i fråga vara mer eller mindre vettig.
Citera
2015-12-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedertagen
Så folk som arbetar ska inte få skörda frukterna av sitt arbete?
Hur vore det om man istället vände på ansvaret och krävde att de som flyttar till Sverige försörjer sig själva från dag 1?
Får folk inga pengar alls om man t.ex backar två jobbskatteavdrag? eller om bolagsskatten höjs från 22 till 25%? Hur tänkte du nu?

På din andra stollighet:
Det är inte realistiskt att de som inte kan språket ska börja jobba från dag ett.
Men det är givetvis viktigt att de kommer ut i arbete snabbare än i dag.
Svårt iofs när 20% av befolkningen är ljugande egoistiska rasister.
Citera
2015-12-05, 09:41
Medlem
Utopia.s avatar
[quote=RatosPipa|55619281]Och naturligtvis måste han försöka få in en stöt i sidan och vrida till det så att det på något sätt, i slutändan, ändå är Sverigedemokraternas fel.

"Hypnos"... Herregud då. Om SD:s politik och retorik är hypnos; vad är inte då medias motvärn? Ren häxjakt och masshysteri där oliktänkande ska dras ut ur smutsen och spikas upp på korset för allas offentliga beskådan.

Tror inte att du förstod meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in