Citat:
Ursprungligen postat av
Hund-Cirkus
Hade Lasse Granestrand vågat skriva samma artikel för några månader sen? Tror inte det. Jag kan känna en viss ilska över att vissa journalister nu kryper upp ur hålorna och bekänner färg.
Var var de journalister när de behövdes som mest? Innan den24/11.
Men antar att det är bättre sent än aldrig.
Precis, det är förmodligen anledningen till artikelns understatement om att politikerna och ljugmedia har misskött sig "senaste åren". Han anger hur han skruvade sig på grund av Sahlins lögnaktighet 2007. Låt mig gissa, han har inte skrivit en endaste artikel om det förrän nu? Men nu är det plötsligt extremt viktigt att ta upp? Trots att det rimligtvis hade varit viktigare att ta upp det redan långt innan 2007? Trots att det, som han själv nämner, nu istället brakar ihop av sig självt på grund av de problem man själva har skapat?
Nej, det är inte "bättre sent än aldrig". Om man i åratal har förföljt, hotat och smutskastat alla som försöker påpeka att man håller på med något väldigt skadligt, så finns det ingenting av värde i att sedan slutligen erkänna det själv när skadan är gjord och uppenbar för alla, så att det inte längre går att förneka. Nej, vid det laget ska man istället straffas för det man har gjort. Samt de som i sin godhet har försökt stoppa det och som tack möts av smutskastning, mobbning, hot och förföljelse borde även få någon form av kompensation av gärningsmännen.
Det är samma visa varje gång, d.v.s. svensk ljugmedia vänder så fort regimen vänder. Nu ska man låtsas som man inte alls är regimens hycklande, ljugande och lismande kreatur och att man själva inte har med extrem fanatism skapat allt det man nu plötsligt ställer sig i opposition mot. Nej, det duger inte, speciellt med tanke på alla hederliga och intellektuellt redbara människor man under årens lopp har förföljt för att åsamka maximal skada. Inget är glömt. Inget är förlåtet.
Edit: Jag noterar att personen är helt okänd för mig, trots påståendet om hur länge han har jobbat som reporter. Jag antar att de fick verkligen gräva när de skulle hitta någon som inte alla dessa år har skrivit en massa komprometterande saker om de som kritiserar regimens och ljugmedias agerande i ämnet?