Citat:
Ursprungligen postat av
EddieCabot
Varför? Är det ännu en av dina meningslösa principer eller finns det någon verklig orsak?
Det finns fall av alkoholism på båda sidor av min familj, och för en som har haft en del problem med ångest och depression inför livet som jag har haft är det nog bäst att jag inte börjar dricka över huvud taget.
Dessutom så tror jag att jag inte skulle gilla hur det smakar, eller ens hur det känns att vara berusad. Ingenting som har med alkohol att göra intresserar mig ens det minsta, helt enkelt.
Citat:
Sluta lipa. F.ö ingen vidare bra idé att vara spydig mot den som försöker hjälpa dig. Fattar du vilket enormt tålamod han har med dig?
Jag tyckte att den delen av hans inlägg var stötande och svarade i enlighet därmed det.
Citat:
Bekräftelsen är betydelselös för henne om hon inte vet om den givetvis.
Hur ska jag få henne att veta om den, då?
Citat:
Bra. Man frågar inte tjejer om man får kyssa dem.
Hur ska jag då kunna veta? Jag kan inte läsa folk.
Citat:
Man behöver inte tycka att man är berättigad till sex för att vara incel. Incel = ofrivilligt celibat.
Enligt definitionen som
jag hittade så behöver man tycka det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
Du vill ligga med henne. Det är uppenbart att du saknar djupare känslor. Å andra sidan vet man inte om du kan få det.
Jag har aldrig haft djupare känslor för en tjej än så. Visserligen så har jag aldrig lärt känna en tjej tillräckligt nära för att kunna ha det.
Vad fan ska det betyda? Jag dricker inte, så enkelt är det.
Citat:
Jag har för fan knullat (betydligt mer än en gång och med mer än en tjej, om än inte samtidigt, ska tilläggas). Problemet är inte själva beröringen när man vet att hon vill etc. Det är att förstå själv att hon vill och kunna få till den sociala beröringen på ett naturligt sätt. Eftersom du har asperger har du svårt att läsa signaler (det är fan svårt utan asperger) vilket gör att du inte vet vad som är OK och inte. Det skapar förhoppningsvis osäkerhet hos dig, vilket är osexigt men bättre än att vara creepy.
Vad skulle vara "creepy", menar du? Hur vet jag vad tjejen vill och inte vill?
Citat:
Ingen. Därför ska du utmana dig själv och skaffa ett jobb. Du vet inte alls att du inte klarar det. Säg till så ska jag återigen leta upp jobb du kan söka i Uppsala.
Jag har redan sagt att jag tänker försöka få jobb via Daglig Verksamhet.
Möjligtvis ska jag även börja på MISA i vår också. Jag är ledsen, men jag är helt enkelt inte redo att skaffa ett jobb på egen hand på vanligt sätt ännu. Det är på det här sättet eller inget sätt alls. Dessutom har jag ansökt till några mindre universitetskurser till våren.
Citat:
Att hon vill ha bekräftelsen är dock inte samma sak som att hon vill ligga. Många tjejer vill snarare ligga mer om de inte ser det som ett säkert kort. Då söker de nämligen bekräftelsen (när de inte får den gratis).
Hur kan jag göra för att få henne att se det på det sättet, då?
Citat:
Hade ni suttit nära varandra? Tagit på varandra? Alltså, en kyss förutsätter ju att man fått hints om att det kan funka. Det tror jag inte du fått.
Vi hade suttit mittemot varandra, det är ju det vanliga. Det var dock ett litet bord. Jag tog på henne lite grann när jag frågade om tatueringen på hennes högra handled. Men nej, jag kände inte att jag fick några hints.
Citat:
Ett typexempel är kanske hur man först sitter mitt emot varandra, man märker att det går bra, så då ska man visa henne något på sin telefon. Så man sätter sig bredvid henne och visar det. Sen sitter man kvar, snackar. Man visar något annan, en gest, eller någon historia eller whatever som gör att man tar i henne. Man håller inte kvar, utan släpper innan det blir konstigt. Ser om hon gör liknande manövrar för att få till naturlig men upptrappad beröring. Förhoppningsvis ger hon dig sen "blicken", då hon i princip stirrar dig rakt i ögonen och ler lite försiktigt. Då vill hon bli kysst. Detta är lättare att nå med lite alkohol i kroppen, inte för att man ska vara aspackad utan för att det blir lite mindre stress och tjejerna kan ha det som psykologisk ursäkt även om de var näst intill nyktra.
Detta är dock överkurs för dig.
Okej. När kan jag lära mig mer om det här, tror du? För övrigt var det inte möjligt att sätta mig bredvid henne, för det var bara ett litet bord med två stolar.
Citat:
Ändå använder du uttryck som "jag kan inte vänta längre" och vill inte göra några förändringar. De ska gilla dig som du är och du ska fortsätta göra som du gör, men för att du inte kan vänta längre ska sex komma till dig.
Det betyder inte att jag känner mig
berättigad. Att tjejer ska gilla mig för den jag är kan väl knappast kallas berättigande?