2016-10-26, 00:09
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator

Varför skulle jag ha gjort det? Då visste jag inte ens att det fanns något som hette Flashback, och eftersom jag var mycket yngre då så hade jag ingen brådska att få ligga; det är ju normalt att vara okysst oskuld vid 14-15 års ålder för fan!

Vadå för bekräftelse?!

Måste man förklara allt in i minsta detalj för dig? Tack Imiron för att du svarade, så att jag slipper.

Sorry men jag är väldigt tveksam till om du kan hjälpas mycket mer. Du verkar tråkigt nog knappt ta in någonting. Du föredrar att komma med ogenomtänkta och stundtals rent ut sagt korkade motfrågor istället. Det är konstigt, för du är ju inte korkad. Detta är inte raketforskning, så försök tänka längre än näsan räcker om du inte vill förbli en incel resten av livet.
2016-10-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Bra! Där fick vi så vi teg! Jag tror ifs fortfarande att det är kört, men det är egentligen skitsamma vad jag tror. Dessutom är det superbra att du träffar den här tjejen. Även om det inte blir något så avdramatiserar det mötet med tjejer, du får öva och dessutom social stimulans. Detta är mycket positivt. Grattis till dig.

Ja, jag har fortfarande en del förhoppningar på att det kanske kan bli någonting mellan mig och henne (även om det bara är något kortvarigt), men jag ska träffa andra tjejer också.

Citat:
Är du sjuk fortfarande? Gå den här veckan. Kontakta henne inte direkt. Du behöver inte heller få det att låta så officiellt. Dra iväg ett sms och säg typ "tja, tänkte dra in till stan imorrn, luft att ta en fika då?", men gör inte det nu, utan vänta ett tag. Ifs har hon asperger så spontanitet är kanske inte hennes starka sidor, men med en "normal" tjej hade jag gjort så iaf.

Nej, jag är frisk nu. Jag ska gå dit på fredag.

Det där med spontanitet är verkligen inte jag heller något bra på, jag måste nog planera mer i förväg, men jag kan försöka.

Citat:
Om du är ovan kan du inte göra det på ett naturligt sett vilket gör dig obekväm. Det är normalt, jag tycker också det är svårt. Några öl hjälper dock

Jag dricker inte alkohol och tänker aldrig börja med det heller, men jag kan säga dig att jag absolut inte skulle ha några problem med att röra vid en snygg tjej om bara hon också ville det.

Citat:
Det är inte lätt att skaffa tjej heller. Jag menar att du ska försöka. Det ena utesluter inte det andra. På t.ex. ungdomens hus bör du snacka med grabbar också. Ha inte bara sex på hjärnan utan ett utökat socialt nätverk. Vänner är dessutom viktigare för ens hälsa än brudar. Brudar skiter det sig med, ska du bara vara ensam igen då? Polare däremot har man kvar.

Som vi säger "tjejer kommer och går men bröderna består!".

Jo, jag har snackat med grabbar där också. Dock kan jag inte påstå att jag är ens i närheten lika intresserad av att lära känna killar som tjejer, eller att träffa dem utanför Ungdomens Hus. Jag vet ärligt talat inte riktigt hur man skaffar vänner, eller hur man ens umgås med folk i allmänhet.

Citat:
Med en normal brud hade jag passat över bollen, men nu fick du en träff så du behöver inte passa över den än. Bollen är alltså initiativet.

Du menar alltså att jag ska ta initiativet till nästa träff mellan oss? Och den efter det?

Citat:
T.ex. att du visst kan skaffa ett jobb och att du bör göra det. Att du bör sluta bo med mammsen och pappsen. Att du bör jobba på det sociala i allmänhet och inte inrikta dig bara på tjejer. Att du saknar förmåga att bedöma din egen förmåga.

Att flytta ut kommer inte att bli av förrän sent i vår som tidigast.

Vem kan bedöma min förmåga, då?

Citat:
Du tolkar det bokstavligt. Typiskt aspo. Hans poäng är att du skulle påbörjat den här processen långt tidigare. Du har gått måste om massa värdefulla år där du bara runkat och surat och inte velat påverka din situation, utan världen ska lösa den åt dig. Du fortsätter dock att ha den generella inställningen. Andra ska lösa saker åt dig eftersom du inte kan eftersom du har asperger.

Tack, det gör det verkligen bättre för mig att bli påmind om allt jag kunde ha gjort annorlunda och hur mycket jag hade kunnat göra. Det är ju inte som att jag redan har tänkt på det jättemycket själv, eller nåt...

Citat:
Bekräftelse på att hon är åtråvärd etc. Hon gillar att få uppmärksamhet av dig för tjejer gillar sånt. Det betyder inte att de vill ligga. Herre gud, mitt ex höll på i flera år och kammade in massa jävla bekräftelse och uppmärksamhet, det var det hon ville ha, inget mer. Jag tror inte ens hon fattade det själv. Men behandlade mig rent allmänt som skit. Tjejer gör massa såna där grejer hela tiden, det är inte ovanligt att de har flera killar runt sig som de innerst inne vet är intresserade och som de håller kvar med intetsägande hintar och lite bekräftelse då och då. De får så mycket mer tillbaka, känner sig omtyckta och trygga etc. De gör det inte för att de är onda utan det hela är undermedvetet. De tänker "nejmen vi är ju bara kompisar " fast det är uppenbart att grabben är tokig i henne.

Herre gud. Brorsans ex behöll pojkvännen hon hade innan brorsan runt sig som en snäll liten hund i typ sex år. Det var fan hemskt att se. Det ska jag lära dig, när det tar slut med ett en tjej, klipp banden.

För att det ska ta slut med en tjej så måste det först börja med en tjej, och det har det inte gjort för mig ännu.

Att en kille vill ligga med en tjej, är inte det bekräftelse på att hon är åtråvärd? För jag vill verkligen ligga med henne. I slutet av vår förra träff så hade jag tänkt fråga henne om jag fick kyssa henne, men jag bestämde mig för att låta bli. Hon hade säkert sagt nej, och då hade jag bara skämt ut mig. Jag funderade på att krama henne, men hon gjorde det tydligt med sitt kroppsspråk att hon inte ville det, så vi gjorde bara en "fist-bump" i stället.

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Måste man förklara allt in i minsta detalj för dig? Tack Imiron för att du svarade, så att jag slipper.

Sorry men jag är väldigt tveksam till om du kan hjälpas mycket mer. Du verkar tråkigt nog knappt ta in någonting. Du föredrar att komma med ogenomtänkta och stundtals rent ut sagt korkade motfrågor istället. Det är konstigt, för du är ju inte korkad. Detta är inte raketforskning, så försök tänka längre än näsan räcker om du inte vill förbli en incel resten av livet.

Sorry att mina motfrågor är för "ogenomtänkta" och "korkade" för dig, men det är faktiskt så här jag är.

Förresten så är jag ingen "incel", för jag tycker inte att någon är skyldig mig sex.
2016-10-26, 19:30
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Det där med spontanitet är verkligen inte jag heller något bra på, jag måste nog planera mer i förväg, men jag kan försöka.

Det behöver inte vara spontant. Det räcker med att hon tror och känner att det är spontant.

Citat:
Jag dricker inte alkohol och tänker aldrig börja med det heller

Varför? Är det ännu en av dina meningslösa principer eller finns det någon verklig orsak?

Citat:
Tack, det gör det verkligen bättre för mig att bli påmind om allt jag kunde ha gjort annorlunda och hur mycket jag hade kunnat göra. Det är ju inte som att jag redan har tänkt på det jättemycket själv, eller nåt...

Sluta lipa. F.ö ingen vidare bra idé att vara spydig mot den som försöker hjälpa dig. Fattar du vilket enormt tålamod han har med dig?

Citat:
Att en kille vill ligga med en tjej, är inte det bekräftelse på att hon är åtråvärd? För jag vill verkligen ligga med henne.

Bekräftelsen är betydelselös för henne om hon inte vet om den givetvis.

Citat:
I slutet av vår förra träff så hade jag tänkt fråga henne om jag fick kyssa henne, men jag bestämde mig för att låta bli. Hon hade säkert sagt nej, och då hade jag bara skämt ut mig.

Bra. Man frågar inte tjejer om man får kyssa dem.

Citat:
Sorry att mina motfrågor är för "ogenomtänkta" och "korkade" för dig, men det är faktiskt så här jag är.

Förresten så är jag ingen "incel", för jag tycker inte att någon är skyldig mig sex.

Du behöver varken be om ursäkt eller sätta ut citationstecken.

Man behöver inte tycka att man är berättigad till sex för att vara incel. Incel = ofrivilligt celibat.
2016-10-26, 20:43
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ja, jag har fortfarande en del förhoppningar på att det kanske kan bli någonting mellan mig och henne (även om det bara är något kortvarigt), men jag ska träffa andra tjejer också.
Du vill ligga med henne. Det är uppenbart att du saknar djupare känslor. Å andra sidan vet man inte om du kan få det.

Citat:
Nej, jag är frisk nu. Jag ska gå dit på fredag.
Eller imorgon. Varför vänta?

Citat:
Gå imorrn då? Om du inte finns en särskilt anledning till fredag. Då övar du.

Citat:
Jag dricker inte alkohol och tänker aldrig börja med det heller, men jag kan säga dig att jag absolut inte skulle ha några problem med att röra vid en snygg tjej om bara hon också ville det.
Neger snälla.

Jag har för fan knullat (betydligt mer än en gång och med mer än en tjej, om än inte samtidigt, ska tilläggas). Problemet är inte själva beröringen när man vet att hon vill etc. Det är att förstå själv att hon vill och kunna få till den sociala beröringen på ett naturligt sätt. Eftersom du har asperger har du svårt att läsa signaler (det är fan svårt utan asperger) vilket gör att du inte vet vad som är OK och inte. Det skapar förhoppningsvis osäkerhet hos dig, vilket är osexigt men bättre än att vara creepy.

Citat:
Jo, jag har snackat med grabbar där också. Dock kan jag inte påstå att jag är ens i närheten lika intresserad av att lära känna killar som tjejer, eller att träffa dem utanför Ungdomens Hus. Jag vet ärligt talat inte riktigt hur man skaffar vänner, eller hur man ens umgås med folk i allmänhet.
Du vet inte hur man skaffar tjej heller. Försök hänga lite med grabbar. De är inte så kinkiga heller. Större chans att man är polare med någon som går på daglig verksamhet än ihop med någon som gör det.

Hon tog väl det här initiativet?

Citat:
Att flytta ut kommer inte att bli av förrän sent i vår som tidigast.
Blablabla

Citat:
Vem kan bedöma min förmåga, då?
Ingen. Därför ska du utmana dig själv och skaffa ett jobb. Du vet inte alls att du inte klarar det. Säg till så ska jag återigen leta upp jobb du kan söka i Uppsala.

Citat:
Gör det du kan göra nu då. Dvs lyssna och följ de råd du får. Skaffa ett jobb.

Citat:
Att en kille vill ligga med en tjej, är inte det bekräftelse på att hon är åtråvärd? För jag vill verkligen ligga med henne.
Att hon vill ha bekräftelsen är dock inte samma sak som att hon vill ligga. Många tjejer vill snarare ligga mer om de inte ser det som ett säkert kort. Då söker de nämligen bekräftelsen (när de inte får den gratis).

Citat:
I slutet av vår förra träff så hade jag tänkt fråga henne om jag fick kyssa henne, men jag bestämde mig för att låta bli. Hon hade säkert sagt nej, och då hade jag bara skämt ut mig. Jag funderade på att krama henne, men hon gjorde det tydligt med sitt kroppsspråk att hon inte ville det, så vi gjorde bara en "fist-bump" i stället.
Hade ni suttit nära varandra? Tagit på varandra? Alltså, en kyss förutsätter ju att man fått hints om att det kan funka. Det tror jag inte du fått. Ett typexempel är kanske hur man först sitter mitt emot varandra, man märker att det går bra, så då ska man visa henne något på sin telefon. Så man sätter sig bredvid henne och visar det. Sen sitter man kvar, snackar. Man visar något annan, en gest, eller någon historia eller whatever som gör att man tar i henne. Man håller inte kvar, utan släpper innan det blir konstigt. Ser om hon gör liknande manövrar för att få till naturlig men upptrappad beröring. Förhoppningsvis ger hon dig sen "blicken", då hon i princip stirrar dig rakt i ögonen och ler lite försiktigt. Då vill hon bli kysst. Detta är lättare att nå med lite alkohol i kroppen, inte för att man ska vara aspackad utan för att det blir lite mindre stress och tjejerna kan ha det som psykologisk ursäkt även om de var näst intill nyktra.

Detta är dock överkurs för dig.
Citat:
Ändå använder du uttryck som "jag kan inte vänta längre" och vill inte göra några förändringar. De ska gilla dig som du är och du ska fortsätta göra som du gör, men för att du inte kan vänta längre ska sex komma till dig.
2016-10-27, 14:51
Medlem
Citat:
Varför? Är det ännu en av dina meningslösa principer eller finns det någon verklig orsak?

Det finns fall av alkoholism på båda sidor av min familj, och för en som har haft en del problem med ångest och depression inför livet som jag har haft är det nog bäst att jag inte börjar dricka över huvud taget.

Dessutom så tror jag att jag inte skulle gilla hur det smakar, eller ens hur det känns att vara berusad. Ingenting som har med alkohol att göra intresserar mig ens det minsta, helt enkelt.

Citat:
Sluta lipa. F.ö ingen vidare bra idé att vara spydig mot den som försöker hjälpa dig. Fattar du vilket enormt tålamod han har med dig?

Jag tyckte att den delen av hans inlägg var stötande och svarade i enlighet därmed det.

Citat:
Bekräftelsen är betydelselös för henne om hon inte vet om den givetvis.

Hur ska jag få henne att veta om den, då?

Citat:
Bra. Man frågar inte tjejer om man får kyssa dem.

Hur ska jag då kunna veta? Jag kan inte läsa folk.

Citat:
Man behöver inte tycka att man är berättigad till sex för att vara incel. Incel = ofrivilligt celibat.

Enligt definitionen som jag hittade så behöver man tycka det.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Du vill ligga med henne. Det är uppenbart att du saknar djupare känslor. Å andra sidan vet man inte om du kan få det.

Jag har aldrig haft djupare känslor för en tjej än så. Visserligen så har jag aldrig lärt känna en tjej tillräckligt nära för att kunna ha det.

Citat:
Neger snälla.

Vad fan ska det betyda? Jag dricker inte, så enkelt är det.

Citat:
Jag har för fan knullat (betydligt mer än en gång och med mer än en tjej, om än inte samtidigt, ska tilläggas). Problemet är inte själva beröringen när man vet att hon vill etc. Det är att förstå själv att hon vill och kunna få till den sociala beröringen på ett naturligt sätt. Eftersom du har asperger har du svårt att läsa signaler (det är fan svårt utan asperger) vilket gör att du inte vet vad som är OK och inte. Det skapar förhoppningsvis osäkerhet hos dig, vilket är osexigt men bättre än att vara creepy.

Vad skulle vara "creepy", menar du? Hur vet jag vad tjejen vill och inte vill?

Citat:
Ingen. Därför ska du utmana dig själv och skaffa ett jobb. Du vet inte alls att du inte klarar det. Säg till så ska jag återigen leta upp jobb du kan söka i Uppsala.

Jag har redan sagt att jag tänker försöka få jobb via Daglig Verksamhet. Möjligtvis ska jag även börja på MISA i vår också. Jag är ledsen, men jag är helt enkelt inte redo att skaffa ett jobb på egen hand på vanligt sätt ännu. Det är på det här sättet eller inget sätt alls. Dessutom har jag ansökt till några mindre universitetskurser till våren.

Citat:
Att hon vill ha bekräftelsen är dock inte samma sak som att hon vill ligga. Många tjejer vill snarare ligga mer om de inte ser det som ett säkert kort. Då söker de nämligen bekräftelsen (när de inte får den gratis).

Hur kan jag göra för att få henne att se det på det sättet, då?

Citat:
Hade ni suttit nära varandra? Tagit på varandra? Alltså, en kyss förutsätter ju att man fått hints om att det kan funka. Det tror jag inte du fått.

Vi hade suttit mittemot varandra, det är ju det vanliga. Det var dock ett litet bord. Jag tog på henne lite grann när jag frågade om tatueringen på hennes högra handled. Men nej, jag kände inte att jag fick några hints.

Citat:
Ett typexempel är kanske hur man först sitter mitt emot varandra, man märker att det går bra, så då ska man visa henne något på sin telefon. Så man sätter sig bredvid henne och visar det. Sen sitter man kvar, snackar. Man visar något annan, en gest, eller någon historia eller whatever som gör att man tar i henne. Man håller inte kvar, utan släpper innan det blir konstigt. Ser om hon gör liknande manövrar för att få till naturlig men upptrappad beröring. Förhoppningsvis ger hon dig sen "blicken", då hon i princip stirrar dig rakt i ögonen och ler lite försiktigt. Då vill hon bli kysst. Detta är lättare att nå med lite alkohol i kroppen, inte för att man ska vara aspackad utan för att det blir lite mindre stress och tjejerna kan ha det som psykologisk ursäkt även om de var näst intill nyktra.

Detta är dock överkurs för dig.

Okej. När kan jag lära mig mer om det här, tror du? För övrigt var det inte möjligt att sätta mig bredvid henne, för det var bara ett litet bord med två stolar.

Citat:
Ändå använder du uttryck som "jag kan inte vänta längre" och vill inte göra några förändringar. De ska gilla dig som du är och du ska fortsätta göra som du gör, men för att du inte kan vänta längre ska sex komma till dig.

Det betyder inte att jag känner mig berättigad. Att tjejer ska gilla mig för den jag är kan väl knappast kallas berättigande?
2016-10-27, 18:47
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Det finns fall av alkoholism på båda sidor av min familj, och för en som har haft en del problem med ångest och depression inför livet som jag har haft är det nog bäst att jag inte börjar dricka över huvud taget.

Ok. Förståeligt men likväl lite för försiktigt. Har också alkoholism i släkten. Började kröka vid den ringa åldern av 16 år. Inte för att det är bra på något sätt, men jag har då inte lidit av det. Uppvisar inte en tillstymmelse till alkoholist-tendenser heller. Spriten har hjälpt mig som så många andra att bonda med människor. Det passar inte alla, men det är till stor del så det går till i det här landet.

Citat:
Dessutom så tror jag att jag inte skulle gilla hur det smakar, eller ens hur det känns att vara berusad. Ingenting som har med alkohol att göra intresserar mig ens det minsta, helt enkelt.

Tror? Ja men testa då. Inte intresserad? Nähä. Att festa är ett utmärkt sätt att träffa folk på, inte minst tjejer.

Citat:
Jag tyckte att den delen av hans inlägg var stötande och svarade i enlighet därmed det.

Det vet jag väl. Du behöver inte redogöra för det, du behöver bara sluta lipa.

Citat:
Hur ska jag få henne att veta om den, då?

Vem har sagt att du ska det?

Citat:
Hur ska jag då kunna veta? Jag kan inte läsa folk.

Du får lära dig läsa folk. Annars blir det inget ligga. Eller ja, du kan så klart ha tur någon gång. Ibland kan det funka att fråga "Tja, ska vi hångla eller?" men det är inte optimalt. "Får jag kyssa dig?" är fruktansvärt och kommer ha försumbar effekt.

Citat:
Enligt definitionen som jag hittade så behöver man tycka det.

Jajaja. Den är fel.

Citat:
Vad fan ska det betyda?

Blev du kränkt av ordet eller? Man up lite för fan. Detta är inte något feministiskt symöte så dumpa din osexiga ödmjukhet. Nigga please.
2016-10-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ok. Förståeligt men likväl lite för försiktigt. Har också alkoholism i släkten. Började kröka vid den ringa åldern av 16 år. Inte för att det är bra på något sätt, men jag har då inte lidit av det. Uppvisar inte en tillstymmelse till alkoholist-tendenser heller. Spriten har hjälpt mig som så många andra att bonda med människor. Det passar inte alla, men det är till stor del så det går till i det här landet.

Ja, men jag vill som sagt inte dricka alkohol.

Citat:
Tror? Ja men testa då. Inte intresserad? Nähä. Att festa är ett utmärkt sätt att träffa folk på, inte minst tjejer.

Jag kan kanske festa utan att dricka?

Citat:
Det vet jag väl. Du behöver inte redogöra för det, du behöver bara sluta lipa.

Vad menar du ens med det?

Citat:
Vem har sagt att du ska det?

Så...jag ska alltså inte få henne att veta om den?

Citat:
Du får lära dig läsa folk. Annars blir det inget ligga. Eller ja, du kan så klart ha tur någon gång. Ibland kan det funka att fråga "Tja, ska vi hångla eller?" men det är inte optimalt. "Får jag kyssa dig?" är fruktansvärt och kommer ha försumbar effekt.

Hur lär jag mig det? Och varför är "Får jag kyssa dig?" så jävla fruktansvärt?

Citat:
Blev du kränkt av ordet eller? Man up lite för fan. Detta är inte något feministiskt symöte så dumpa din osexiga ödmjukhet. Nigga please.

Nej, jag blev inte kränkt av ordet. Jag bara undrade vad fan han menade med att ge det svaret på att jag inte dricker alkohol.
2016-10-29, 11:47
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ja, men jag vill som sagt inte dricka alkohol.

Du slipper.

Citat:
Jag kan kanske festa utan att dricka?

Nja. Det är klart att det går, men jag är mycket tveksam. Varför är jag tveksam? Jo, därför att du framstår som typ Sveriges tråkigaste 25-åring. Det är inte speciellt förvånande att du aldrig kysst en tjej om du är en så oskön person som du verkar vara.

Sorry för att jag förolämpar dig, men jag vet inte hur jag ska lägga fram det annars. Att ha den tråkiga inställningen som du har är väldigt dåligt när det kommer till tjejer. "Girls just wanna have fun" du vet. Och här kommer du och spottar i glaset.

Citat:
Vad menar du ens med det?

Jag vet inte hur jag skulle kunna vara tydligare.

Citat:
Så...jag ska alltså inte få henne att veta om den?

Jag skulle inte gjort det om jag var du. De flesta som ger tjejer massa bekräftelse är suckers.

Citat:

Jag vet inte om du kan lära dig det. Läs ett par böcker om det, och öva öva öva.

Det bara är fruktansvärt. Måste du fråga varför? Det låter som något en robot skulle säga. Det är osexigt och onaturligt.
2016-10-29, 15:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag har läst någonstans att det finns två saker som är mycket vanligare bland gamla oskulder än bland befolkningen som helhet: de går regelbundet i kyrkan (eller motsvarande för andra religioner) och de dricker inte alkohol. Så det kan ju vara bra att plocka bort dom två sakerna, om det stämmer på en, om man vill slippa vara oskuld resten av livet. Håller du inte med..?

Sambandet med alkoholen beror på tre saker, tror jag. 1. Att dessa människor inte använder alkoholen som ett socialt smörjmedel, som flera redan har skrivit till dig. De missar den hjälpen som många människor tar, när de ska närma sig någon av motsatt kön. Det är direkt dumt att inte använda sig av den, om man har stora problem redan från början! 2. Att det blir svårt att överhuvudtaget vistas på många ställen där människor tar kontakt med motsatt kön, eftersom dessa ställen ofta bygger ganska mycket på alkohol. (Sorgligt men det är så det ÄR.) 3. Att kvinnor kan tycka att en man som inte dricker alkohol är töntig, mesig, omanlig, pastorsaktig, gammal-frökenaktig, gosseaktig, modersbunden, snål, gniden, ogin, tråkig o.s.v.. EN RIKTIG MAN I SIN BÄSTA ÅLDER DRICKER ALKOHOL! (I alla fall i någon mån, och någon gång i veckan.

De allra flesta människor dricker alkohol då och då, och de blir inte alkoholister för det. Detta är det minsta av dina bekymmer. Men pröva hemma först så att du vet hur mycket du tål, så att du inte skämmer ut dig. Det tar ett tag att bygga upp sin tolerans, och man kan inte inte dricka lika mycket som dom av samma ålder och kön första gången (eller efter en period av abstinens).

Och, snälla, slå inte bort alla råd du får!
Senast redigerad av Merwinna 2016-10-29 kl. 15:44.
2016-10-29, 19:49
Medlem
Citat:
Du slipper.

Bra. Jag kan inte se en framtid där jag dricker alkohol.

Citat:
Nja. Det är klart att det går, men jag är mycket tveksam. Varför är jag tveksam? Jo, därför att du framstår som typ Sveriges tråkigaste 25-åring. Det är inte speciellt förvånande att du aldrig kysst en tjej om du är en så oskön person som du verkar vara.

På vilket sätt är jag tråkig? Vad fan är det som är så oskönt med mig? Jag kan faktiskt inte hjälpa att jag har problem med det sociala.

Citat:
Sorry för att jag förolämpar dig, men jag vet inte hur jag ska lägga fram det annars. Att ha den tråkiga inställningen som du har är väldigt dåligt när det kommer till tjejer. "Girls just wanna have fun" du vet. Och här kommer du och spottar i glaset.

Vad är det för inställning? Inställningen att inte vilja dricka? Det hindrar väl inte nån annan från att göra det!

Citat:
Jag vet inte hur jag skulle kunna vara tydligare.

Men det skulle du faktiskt kunna vara. På vilket sätt lipar jag?

Citat:
Jag skulle inte gjort det om jag var du. De flesta som ger tjejer massa bekräftelse är suckers.

Varför är de suckers?

Citat:
Det bara är fruktansvärt. Måste du fråga varför? Det låter som något en robot skulle säga. Det är osexigt och onaturligt.

Jaha, jag som bara trodde att samtycke var viktigt. För jag vet inte om jag kan veta om det är läge att kyssa en tjej om jag inte frågar henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har läst någonstans att det finns två saker som är mycket vanligare bland gamla oskulder än bland befolkningen som helhet: de går regelbundet i kyrkan (eller motsvarande för andra religioner) och de dricker inte alkohol. Så det kan ju vara bra att plocka bort dom två sakerna, om det stämmer på en, om man vill slippa vara oskuld resten av livet. Håller du inte med..?

Nja, jag måste nog se mer bevis än så för att mitt ofrivilliga celibat beror på min nykterhet för att jag ska överväga att börja dricka.

Citat:
Sambandet med alkoholen beror på tre saker, tror jag. 1. Att dessa människor inte använder alkoholen som ett socialt smörjmedel, som flera redan har skrivit till dig. De missar den hjälpen som många människor tar, när de ska närma sig någon av motsatt kön. Det är direkt dumt att inte använda sig av den, om man har stora problem redan från början!

Vet du vad mer som är dumt? Att börja dricka när man har alkoholism i släkten och inte känner sig det minsta lilla lockad av alkohol.

Citat:
2. Att det blir svårt att överhuvudtaget vistas på många ställen där människor tar kontakt med motsatt kön, eftersom dessa ställen ofta bygger ganska mycket på alkohol. (Sorgligt men det är så det ÄR.)

Jag har hittills inte besökt något sådant ställe. Vad skulle det vara för ställe?

Citat:
3. Att kvinnor kan tycka att en man som inte dricker alkohol är töntig, mesig, omanlig, pastorsaktig, gammal-frökenaktig, gosseaktig, modersbunden, snål, gniden, ogin, tråkig o.s.v.. EN RIKTIG MAN I SIN BÄSTA ÅLDER DRICKER ALKOHOL! (I alla fall i någon mån, och någon gång i veckan.

Då får de väl tycka det, då. Om de har ett så stort problem med att jag vägrar att röra sprit så hade det ändå aldrig kunnat funka mellan oss.

Citat:
De allra flesta människor dricker alkohol då och då, och de blir inte alkoholister för det. Detta är det minsta av dina bekymmer. Men pröva hemma först så att du vet hur mycket du tål, så att du inte skämmer ut dig. Det tar ett tag att bygga upp sin tolerans, och man kan inte inte dricka lika mycket som dom av samma ålder och kön första gången (eller efter en period av abstinens).

Och, snälla, slå inte bort alla råd du får!

Jag slår inte alls bort alla råd jag får, men jag vill verkligen inte dricka. Det kommer inte ens att vara till någon nytta för mig, och jag kommer att hata smaken. Jag kan inte ens dricka kolsyrat vatten (det smakar apa), så hur fan ska jag då kunna dricka alkohol?
2016-10-29, 20:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag slår inte alls bort alla råd jag får, men jag vill verkligen inte dricka. Det kommer inte ens att vara till någon nytta för mig, och jag kommer att hata smaken. Jag kan inte ens dricka kolsyrat vatten (det smakar apa), så hur fan ska jag då kunna dricka alkohol?

Hur kan du veta det om du inte har provat? Det är möjligt att öl skulle vara för beskt och vin för surt, om du är känslig för smaker och om du inte vill ge dig tid att vänja dig. (Alla tycker nog det första gången nämligen.) Men det finns ju söta, eldiga spritdrycker som nästan alla tycker är goda - sådana som man har i praliner! Likör, konjak, rom. Och så finns det alkoläsk, och drinkar som är en blandning av starksprit och någon juice eller läsk och någon smakförstärkare. De borde gå ner!
2016-10-30, 02:24
Medlem
Citat:
Jag tycker det verkar charmigt, nästan någonting klassiskt gentlemannamässigt över det. Du ska inte lyssna för mycket på forumets misogyna gnällspikar. Jag tror inte att speciellt många tjejer hade tagit illa upp vid en sådan fråga, i synnerhet inte om de redan är medvetna om din diagnos. Inte sagt att jag hade sagt ja om en arbetslös nykterist utan några egentliga livsplaner ställt mig den frågan - men det är inte frågan det är fel på.

Och du gör rätt i att låta bli att anamma deras terminologi med begrepp som "incel" om du inte känner dig bekväm med det - det tar dig nog bara längre bort ifrån målet och leder dig ner i en spiral av kvinnohat och självömkan.

Jag ville egentligen mest berömma att du står upp för dina värderingar istället för att hoppa på tåget när resten av Flashbackpöbeln skriker "var ett svin så får du fitta". Att hitta kärlek när man har låga sociala förmågor är knappast lätt, men PUA-retoriken kommer inte heller att hjälpa, annat än genom att fungera som en snuttefilt när saker inte går din väg. Den där konversationen du postade låter ju dessutom som ett utdrag ur en riktigt dålig roman. Den lyckas inte förmedla någon känsla från någon av parterna. Jag har väldigt svårt att tro att damen ifråga skulle vara intresserad av dig, det finns inga "dubbla budskap" att skymta.

Vad som är avskräckande är nog din allmänna inställning till framtiden och brist på självständighet. Jag missar säkert någonting i trådens alla sidor, men varför antar du att din enda utsikt är att få ett jobb genom Daglig Verksamhet? Varför inte söka någon anständig utbildning, Universitet eller YH spelar ingen roll. Du säger att du inte vet vad du vill göra; Gissa vad? Ingen vet det. Folk som studerar är sällan helt säkra på att det är något de vill jobba med i framtiden, men det ser det helt enkelt som bättre än att hanka sig fram genom någon jävla sysselsättningsfas. Det är förstås inte en liten sak att begära, men sådana initiativ skulle säkert göra dig mer attraktiv för tjejer i allmänhet, och studierna är ju därtill en utmärkt möjlighet att träffa nytt folk.

Och sedan när du har en vettig sysselsättning istället för att vänta på att få ett jobb kan du börja dricka. Ge det i alla fall ett allvarligt menat försök. Alkohol är nice.. Fast jag är full när jag skriver det här så du ska inte ta den biten för allvarligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in