2016-10-30, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur kan du veta det om du inte har provat? Det är möjligt att öl skulle vara för beskt och vin för surt, om du är känslig för smaker och om du inte vill ge dig tid att vänja dig. (Alla tycker nog det första gången nämligen.) Men det finns ju söta, eldiga spritdrycker som nästan alla tycker är goda - sådana som man har i praliner! Likör, konjak, rom. Och så finns det alkoläsk, och drinkar som är en blandning av starksprit och någon juice eller läsk och någon smakförstärkare. De borde gå ner!

Nu tror jag visserligen inte att problemet för TS är smaken. Jag har själv inte fattat tycke för någon alkohol, men lik förbannat blir jag full vareviga helg på det som bolaget säljer till minst peng.
2016-10-30, 06:04
Ignorera alla som säger att man får tjejer om man dricker alkohol. Dom är dumma i huvudet

Om man måste dricka för att träffa tjejer är man förmodligen 15 år och det är "tufft" att dricka och tjejer tycker det är coolt. Har man växt upp och vill faktiskt träffa tjejer som inte är fjortisar så behöver man inte dricka.

Dock så kan du ju fortfarande gå ut och hänga på krogen men bara dricka alkoholfria drycker eller ingenting alls, folk som undrar vad det är för fel på dig, så kan du ju fråga dom varför dom vill förgifta hjärnan bara för att ha kul när dom lika gärna kan dricka vatten och göra samma sak.

Finns bara ett folkslag som säger att alkohol är ett måste och det är missbrukare.
2016-10-30, 10:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Nu tror jag visserligen inte att problemet för TS är smaken. Jag har själv inte fattat tycke för någon alkohol, men lik förbannat blir jag full vareviga helg på det som bolaget säljer till minst peng.

Jo han skrev att smaken också var ett problem. Och detta är något som jag hört av flera människor med aspergers. De har ofta matnojor, p.g.a. deras perception fungerar annorlunda. De har ofta svårt att vänja sig vid nya smaker och konsistenser, och de kan inte bortse ifrån att de känner obehag under en tillvänjningsperiod, som vi andra har gjort när vi lärt oss dricka kaffe t.ex., utan de måste gå och spotta ut den första klunken/tuggan. Och sedan blir det en skräckupplevelse i minnet och de vill aldrig prova mer. Ibland har de ytterst få födoämnen som de kan få i sig, och därför måste de komplettera med vitaminpiller.
2016-10-30, 10:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Ignorera alla som säger att man får tjejer om man dricker alkohol. Dom är dumma i huvudet

Om man måste dricka för att träffa tjejer är man förmodligen 15 år och det är "tufft" att dricka och tjejer tycker det är coolt. Har man växt upp och vill faktiskt träffa tjejer som inte är fjortisar så behöver man inte dricka.

Dock så kan du ju fortfarande gå ut och hänga på krogen men bara dricka alkoholfria drycker eller ingenting alls, folk som undrar vad det är för fel på dig, så kan du ju fråga dom varför dom vill förgifta hjärnan bara för att ha kul när dom lika gärna kan dricka vatten och göra samma sak.

Finns bara ett folkslag som säger att alkohol är ett måste och det är missbrukare.

Fast det finns statistik på att mogna oskulder ofta är helnykterister, och att ungdomar som inte dricker någon alkohol alls ofta har få eller inga kamrater. Och jag tror så här, att har man så mycket problem med det sociala som TS har, så kan man ibland få offra vissa principer - även om det i sig är en fin princip. Om det underlättar för att uppnå det övergripande målet, som för TS är en flickvän.

Jag är ingen fjortis, men kan ändå se det oattraktiva i (vissa) mäns helnykterhet. Det verkar liksom "parsimonious" - finns inget riktigt bra uttryck för det på svenska. Pastorsaktigt eller gammal fröken-aktigt, kanske. Sedan finns det alltid undantag, och jag har också träffat unga män som varit hur attraktiva som helst fast de inte dricker. Men då har de haft just allt det där andra - charmen, utseendet, självsäkerheten - och en anledning att inte dricka som är lite tjusig. T.ex. att han är djupt troende, men inte på något "gammal-fröken/pastorsaktigt" sätt (tänk en snipig, pryd, inbunden, livsförnekande, grinig och missunnsam person), utan för att han är stark i armen och brinnande i anden och vill göra gott som volontär i U-länder eller socialarbetare eller liknande. Men för TS finns ju ingen sådan "ursäkt".

Det finns även andra i och för sig fina egenskaper, som man ska försöka låta bli att skylta med om man redan har svårt med det sociala. Det kan vara t.ex. sparsamhet/snålhet eller renlighetsmani/städmani/överdrivna krav på ordning. Sådant verkar också avtändande, även om det i sig är bra att kunna hålla i pengar, vårda sin bostad o.s.v..
2016-10-30, 10:30
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
På vilket sätt är jag tråkig? Vad fan är det som är så oskönt med mig? Jag kan faktiskt inte hjälpa att jag har problem med det sociala

På vilket sätt? Ja, på typ alla sätt man kan tänka sig. Du är gnällig som fan och vill typ inte testa någonting för att det "helt enkelt inte funkar". Du är oskön, o-avslappnad och jävligt fyrkantig. Vill du ha exempel? Läs varje inlägg du skrivit.

Nej du kan inte hjälpa det. Vadå då? Du kan ju inte gå runt och vara tråkig och sen förvänta dig att alla ska vara helt okej med det bara för att du har sociala problem.

Citat:
Vad är det för inställning? Inställningen att inte vilja dricka? Det hindrar väl inte nån annan från att göra det!

Nä det stämmer. Men det hindrar dom från att göra dig sällskap. Vill du vara en person som tjejer vill hänga med eller inte?

Citat:
Men det skulle du faktiskt kunna vara. På vilket sätt lipar jag?

Då går du rimligtvis tillbaka till mitt tidigare inlägg där jag skrev att du skulle sluta lipa och läser vad jag citerat.

Citat:
Varför är de suckers?

För att de försöker fjäska sig till ligg.

Citat:
Jaha, jag som bara trodde att samtycke var viktigt. För jag vet inte om jag kan veta om det är läge att kyssa en tjej om jag inte frågar henne.

Ja, men inhämtar samtycke på annat sätt än att fråga givetvis. Det är undermedvetet. Nej det är inte alltid lätt att veta. Det är ju därför jag råder dig att läsa på och öva.

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jag tycker det verkar charmigt, nästan någonting klassiskt gentlemannamässigt över det.

Ja det var säkert jättegulligt när Ryan Gosling gjorde det i den senaste chick flicken du såg.
2016-10-30, 22:25
Medlem
J.BaptisteClamences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
3. Att kvinnor kan tycka att en man som inte dricker alkohol är töntig, mesig, omanlig, pastorsaktig, gammal-frökenaktig, gosseaktig, modersbunden, snål, gniden, ogin, tråkig o.s.v.. EN RIKTIG MAN I SIN BÄSTA ÅLDER DRICKER ALKOHOL! (I alla fall i någon mån, och någon gång i veckan.

Jag har själv, trots min signatur, sällan druckit alkohol. Inte av princip, jag har bara inte haft behovet. Inte heller en såpass oskön personlighet att den måste smörjas. Fotomodeller har ändå bråkat om vem av dem som ska få servera mig saft. Det är helt sant. De har haft kapplöpning till köket.

Runt mig har jag dessutom haft en rad stela människor som rodnat när de varit tvungna att höja rösten, men som inte jobbat på sina tillkortakommanden, eftersom de ett par gånger i veckan under några timmar kunnat undfly dem genom att bli fulla - och då överkompenserat, skrikit, tafsat och spytt. Det är inte den vägen vi vill se Markunator ta.

Markunator ska anstränga sig mer för att följa övriga råd och jobba på sin personlighet. Han ska bejaka öppenheten, nyfikenheten, viljan att lära känna andra människor och prova nya saker, men inte nödvändigtvis alkohol.
2016-10-31, 00:01
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.BaptisteClamence
Jag har själv, trots min signatur, sällan druckit alkohol. Inte av princip, jag har bara inte haft behovet. Inte heller en såpass oskön personlighet att den måste smörjas. Fotomodeller har ändå bråkat om vem av dem som ska få servera mig saft. Det är helt sant. De har haft kapplöpning till köket.

Runt mig har jag dessutom haft en rad stela människor som rodnat när de varit tvungna att höja rösten, men som inte jobbat på sina tillkortakommanden, eftersom de ett par gånger i veckan under några timmar kunnat undfly dem genom att bli fulla - och då överkompenserat, skrikit, tafsat och spytt. Det är inte den vägen vi vill se Markunator ta.

Markunator ska anstränga sig mer för att följa övriga råd och jobba på sin personlighet. Han ska bejaka öppenheten, nyfikenheten, viljan att lära känna andra människor och prova nya saker, men inte nödvändigtvis alkohol.
Var du oskuld vid 25 och har grava sociala svårigheter?

Det är långt ifrån säkert att alkohol är en bra strategi för TS. Han skulle komma in i alkoholgejmet sent, det skulle finnas risk för att han gör bort sig, dessutom kan mer "balls" (via alkohol) och dålig förmåga att läsa av sociala situationer vara en farlig kombo. TS kanske blir creepy eller liknande. Vore dåligt.

Vad som däremot är ännu mer skadligt för TS är hans dåliga inställning. Han hade kunnat säga "fan, grabbar, jag är inte aspepp på det här med alkohol, men jag testar. Dricker ett sexpack 3.5or på en fest så blir jag inte jätteknasig". Sen kan ha konstatera att det kanske inte var något för honom. Det här är dock genomgående. Flera på formuet fick ju tjata i tre sidor för att han skulle använda hårvax.

Citat:
Ursprungligen postat av Lblom

TS har en social förmåga med kvinnor som är värre än en femtonårings. De flesta är alkoholpåverkade när de blir av med oskulden. Det är fakta. Går absolut att göra utan, menar bara att det KAN vara något TS kanske skulle ta och försöka.

Citat:
Jag tycker det verkar charmigt, nästan någonting klassiskt gentlemannamässigt över det. Du ska inte lyssna för mycket på forumets misogyna gnällspikar. Jag tror inte att speciellt många tjejer hade tagit illa upp vid en sådan fråga, i synnerhet inte om de redan är medvetna om din diagnos. Inte sagt att jag hade sagt ja om en arbetslös nykterist utan några egentliga livsplaner ställt mig den frågan - men det är inte frågan det är fel på.
Man kan klara det stuntet ja. Man KAN lyckas köra en charmig "får jag kyssa dig?" men det måste vara gjord med en sjuk jävla finess och i princip måste det vara att tjejen redan bestämt sig. Om de hade gått på en lång skogspromenad, hon hade fått hans jacka, de hade börjat varandra i handen, suttit vid vattnet under månskenet och bara pratat, hon lutat sig mot honom, de hållit varandra i handen etc, om han då, när de ska gå skilda vägar eller nåt, med ett charmigt leende frågar om han får kyssa henne nu, ja, då. Visst. Gentlemannamässigt, charmigt.

Här har de suttit vid varsin sida av ett fikabord och förmodligen haft en asaspig konversation och inte rört varandra. Att då fråga "får jag kyssa dig" kommer aldrig funka. Gulligt? Kanske, som att se en ettåring försöka gå.

Citat:
Och du gör rätt i att låta bli att anamma deras terminologi med begrepp som "incel" om du inte känner dig bekväm med det - det tar dig nog bara längre bort ifrån målet och leder dig ner i en spiral av kvinnohat och självömkan.
Det är mycket riktigt en risk. Har sett många med asperger på detta forum gå ned sig i det. Ofta betecknar de sig själva som "snälla killar".
Citat:
Jag ville egentligen mest berömma att du står upp för dina värderingar istället för att hoppa på tåget när resten av Flashbackpöbeln skriker "var ett svin så får du fitta". Att hitta kärlek när man har låga sociala förmågor är knappast lätt, men PUA-retoriken kommer inte heller att hjälpa, annat än genom att fungera som en snuttefilt när saker inte går din väg.

Vilka värderingar? Inte ha vax i håret? Ha daglig verksamhet?

Citat:
Vad som är avskräckande är nog din allmänna inställning till framtiden och brist på självständighet. Jag missar säkert någonting i trådens alla sidor, men varför antar du att din enda utsikt är att få ett jobb genom Daglig Verksamhet? Varför inte söka någon anständig utbildning, Universitet eller YH spelar ingen roll. Du säger att du inte vet vad du vill göra; Gissa vad? Ingen vet det. Folk som studerar är sällan helt säkra på att det är något de vill jobba med i framtiden, men det ser det helt enkelt som bättre än att hanka sig fram genom någon jävla sysselsättningsfas. Det är förstås inte en liten sak att begära, men sådana initiativ skulle säkert göra dig mer attraktiv för tjejer i allmänhet, och studierna är ju därtill en utmärkt möjlighet att träffa nytt folk.
Du gillade ju TS värderingar.
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Bra. Jag kan inte se en framtid där jag dricker alkohol.
Ser du en framtid där du får ligga eller har flickvän? Hur ser den framtiden ut? Beskriv den. Hur det ska ha gått till etc. Beskriv sammanhanget kring hur ni träffas etc.

Citat:
På vilket sätt är jag tråkig? Vad fan är det som är så oskönt med mig? Jag kan faktiskt inte hjälpa att jag har problem med det sociala.
Så för att du inte kan hjälpa att du har sociala problem ska tjejer ändå ligga med dig? Jag fattar inte. Du har sagt att du vill ligga. OK. Vad fan har dina sociala problem för relevans då? Om jag vill vinna en rättstavningstävling men har dyslexi, så kommer ju meningen "jag har dyslexi" inte hjälpa mig ett skit. Att träna 10 gånger så mycket som de som inte har dyslexi kommer däremot hjälpa.

Citat:
Vad är det för inställning? Inställningen att inte vilja dricka? Det hindrar väl inte nån annan från att göra det!
Det går igen i hela din person. Du vill absolut inte prova på nya saker. Hur lång tid tog det för dig att testa vax? Den som inte vill testa saker ses som tråkig. Om du ska vara nykterist måste du vara rolig på andra sätt. Vad är du redo att testa. Jobbsökning har jag ju förstått att du inte vill testa.

Citat:
Jaha, jag som bara trodde att samtycke var viktigt. För jag vet inte om jag kan veta om det är läge att kyssa en tjej om jag inte frågar henne.
Du ska lära dig. Hon vänder bort huvudet annars eller liknande dessutom. Jag blev upphånglad igår. Tjejen frågade inte först. Men vi hade dansat och varit närgångna ett tag då. Enda anledningen till att jag inte hade hånglat upp henne var för att hennes kompisar stod och glodde och gav mig onda ögat. Men till slut gjorde hon slag i saken.

Citat:
Nja, jag måste nog se mer bevis än så för att mitt ofrivilliga celibat beror på min nykterhet för att jag ska överväga att börja dricka.
Det funkar inte så. Vi har sagt det om och om igen. Din oskuld beror inte på en sak. Det finns inte EN sak du kan ändra och sen är du inte oskuld. Du måste anamma ett beteende som maximerar dina chanser. Just nu minimerar du dem. Dricker man alkohol är det statistiskt lättare att få ligg. Klart.
Citat:
Vet du vad mer som är dumt? Att börja dricka när man har alkoholism i släkten och inte känner sig det minsta lilla lockad av alkohol.
Jag och tre polare har alla alkisar och narkomaner till fäder. Vi alla dricker då och då. Ingen är alkis. Med det sagt är ett socialt nätverk mycket viktigt för att undvika alkoholism, du saknar ju det så kanske inte är en så bra idé.

Citat:
Jag slår inte alls bort alla råd jag får, men jag vill verkligen inte dricka. Det kommer inte ens att vara till någon nytta för mig, och jag kommer att hata smaken. Jag kan inte ens dricka kolsyrat vatten (det smakar apa), så hur fan ska jag då kunna dricka alkohol?
Vilka råd har du tagit?
2016-10-31, 07:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.BaptisteClamence

Nu går det inte att veta vad som skrivs här som är sant, men visst kan det vara sant. Då har du något annat som drar, helt enkelt, och detta med nykterheten blir bara en "gimmick", en kul grej som gör dig ovanlig på ett positivt sätt. Men kopplat till den ÖVRIGA problembilden som TS har, så drar nykterheten ner honom ytterligare. Eftersom det lätt kan förknippas med omanlighet, töntighet, barnslighet, gnidenhet, feghet, modersbundenhet, snipighet, frikyrklighet o.s.v..

Och så är det med många andra egenskaper också. Sparsamhet t.ex. kan vara positivt hos en person som man automatiskt känner sig attraherad av. Man tänker att det är bra att han kan hålla i pengar, för då kan han spara ihop till kontantinsatsen på huset där vi ska bo sedan med våra tre barn! :-) Men om en man som man INTE känner sig omedelbart attraherad av - han kanske är lite tunn i kroppen, verkar lite gubbig, eller lite förläst, eller har en vek utstrålning - DESSUTOM klappar på plånboksfickan, sänker rösten och säger belåtet: "...och så är jag SPARSAM", så är det dödsstöten...

En renlevnadsman kan vara attraktiv, om han lever ett sunt liv där det ingår mycket som är manligt och fysiskt och kräver ledaregenskaper, sådant som är manligt, t.ex. att han arbetar som fjällräddare eller ledare i överlevnadskurser i vildmarken. Och det är DÄRFÖR han lever rent, för att alltid vara på topp fysiskt i den här - för kvinnor - attraktiva, manliga sysselsättningen. Men om en renlevnadsman verkar vara just det, för att han är rädd för vad hans mamma ska tycka om att han har tagit en öl, så blir effekten en HEEEELT annan. Förstår du då?
2016-11-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Man kan klara det stuntet ja. Man KAN lyckas köra en charmig "får jag kyssa dig?" men det måste vara gjord med en sjuk jävla finess och i princip måste det vara att tjejen redan bestämt sig. Om de hade gått på en lång skogspromenad, hon hade fått hans jacka, de hade börjat varandra i handen, suttit vid vattnet under månskenet och bara pratat, hon lutat sig mot honom, de hållit varandra i handen etc, om han då, när de ska gå skilda vägar eller nåt, med ett charmigt leende frågar om han får kyssa henne nu, ja, då. Visst. Gentlemannamässigt, charmigt.

Här har de suttit vid varsin sida av ett fikabord och förmodligen haft en asaspig konversation och inte rört varandra. Att då fråga "får jag kyssa dig" kommer aldrig funka. Gulligt? Kanske, som att se en ettåring försöka gå.
Men om man har suttit på varsin sida av ett fikabord, haft en stel konversation och inte rört varandra för att sedan luta sig in och försöka ta en kyss så är det ett framgångsrecept menar du?

Här är poängen, en tjej har vid ett givet tillfälle en uppfattning av en kille som ligger till grund för om hon skulle vilja kyssa honom. Om en kille ser bra ut och har demonstrerat charm och social kompetens för att vid rätt tillfälle fråga "får jag kyssa dig?" kommer hon inte tänka "haha fan vad osexigt". Hon kommer kanske bli lite förvånad, men det skulle ändå pirra i magen av upphetsning. Om en kille ser ut som en fisk i ansiktet, har varit allmänt knepig att umgås med eller helt enkelt inte attraherar henne plötsligt ger henne en kyss kommer hon inte tänka "oj, jag hade inga känslor för honom innan men han är så tuff och bestämd, jag får nog ändra mig". Det är helt enkelt en jävla parentes, och om TS är osäker på sin förmåga att bedöma situationer finns det inget som blir värre av att han vågar fråga.

Citat:
Det är mycket riktigt en risk. Har sett många med asperger på detta forum gå ned sig i det. Ofta betecknar de sig själva som "snälla killar".
Ändå sitter du ju och predikar exakt det tramset i tråden?

Citat:
Vilka värderingar? Inte ha vax i håret? Ha daglig verksamhet?

Du gillade ju TS värderingar.
"Fan asså. Vilka värderingar kan det vara hon syftar på...?"
Citat:
Jag ville egentligen mest berömma att du står upp för dina värderingar istället för att hoppa på tåget när resten av Flashbackpöbeln skriker "var ett svin så får du fitta".
2016-11-03, 23:24
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Men om man har suttit på varsin sida av ett fikabord, haft en stel konversation och inte rört varandra för att sedan luta sig in och försöka ta en kyss så är det ett framgångsrecept menar du?

Här är poängen, en tjej har vid ett givet tillfälle en uppfattning av en kille som ligger till grund för om hon skulle vilja kyssa honom. Om en kille ser bra ut och har demonstrerat charm och social kompetens för att vid rätt tillfälle fråga "får jag kyssa dig?" kommer hon inte tänka "haha fan vad osexigt". Hon kommer kanske bli lite förvånad, men det skulle ändå pirra i magen av upphetsning. Om en kille ser ut som en fisk i ansiktet, har varit allmänt knepig att umgås med eller helt enkelt inte attraherar henne plötsligt ger henne en kyss kommer hon inte tänka "oj, jag hade inga känslor för honom innan men han är så tuff och bestämd, jag får nog ändra mig". Det är helt enkelt en jävla parentes, och om TS är osäker på sin förmåga att bedöma situationer finns det inget som blir värre av att han vågar fråga.
Socialt avvikande och obekväma beteenden är inte bra för relationer. Jag ska på dejt i övermorgon. Hånglade med tjejen på dansgolvet och tog hennes nummer. Vi var båda berusade. Om jag innan det är dags försöker kyssa henne eller frågar om jag får kyssa henne så minskar mina chanser att någonsin få göra det brutalt.

När man väl är så pass "nära" att man kan kyssas så kanske frågan inte stjälper så där jättemycket, men det är nog individuellt. TS kanske måste fråga, OK, men då bör vi iaf ge honom en checklista med saker som ska vara fixade innan han frågar, så han sabbar sina chanser med just socialt avvikande och obekväma beteenden.

Citat:
Ändå sitter du ju och predikar exakt det tramset i tråden?
Aldrig använt "incel", kände inte till ordet innan. Använder inte heller tramsbeteckningar som "Alfa" och "Beta". Jag tror inte heller att det är sunt att bete sig illa mot kvinnor i syfte att få ligga med dem etc. Däremot tror jag inte att det är en fungerande strategi att bara pumpa ut ovillkorlig bekräftelse eller att för den delen gå på daglig verksamhet och bo hos mamma och pappa.

Citat:
"Fan asså. Vilka värderingar kan det vara hon syftar på...?"
Jag skulle inte säga att det är något som generellt efterfrågats i tråden. Utöver att jag tror att den typen av tekniker är allmänt förkastliga och socialt skadliga så tror jag att det krävs en del sociala färdigheter när det kommer till avläsning, som TS saknar, för att de ska vara effektiva. Men visst, personerna som använder det verkar ju ha empatistörningar, något som ingår i asperger, men jag tror snarare på psykopatiska drag hos de individerna.

Det är stor skillnad på att vara ett svin och att sätta kvinnor på en piedestal. Om du (kvinna gissar jag) går fram till mig på krogen och ber mig köpa en drink åt dig, eller så hämta ett glas vatten (och det är närmare för dig och jag sitter ned) så kommer jag inte göra det. Det gör mig inte till ett svin, och jag tror att du hade tappar respekt för mig om jag gjort det. Om jag däremot ändå ska köpa en öl till mig själv kan jag ju så klart ta ett glas vatten till dig eller om jag ser att du är aspackad. Det handlar om självrespekt och att inte nedvärdera sig själv (och då bli nedvärderad) genom att springa runt och serva andra.
2016-11-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Socialt avvikande och obekväma beteenden är inte bra för relationer. Jag ska på dejt i övermorgon. Hånglade med tjejen på dansgolvet och tog hennes nummer. Vi var båda berusade. Om jag innan det är dags försöker kyssa henne eller frågar om jag får kyssa henne så minskar mina chanser att någonsin få göra det brutalt.

När man väl är så pass "nära" att man kan kyssas så kanske frågan inte stjälper så där jättemycket, men det är nog individuellt. TS kanske måste fråga, OK, men då bör vi iaf ge honom en checklista med saker som ska vara fixade innan han frågar, så han sabbar sina chanser med just socialt avvikande och obekväma beteenden.
Det är liksom det som är poängen, det finns absolut något sådant som sociala koder för när det är acceptabelt att kyssa en annan människa och inte, och de kan vara svåra att behärska, i synnerhet för den som har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Fast istället för att gå in på det säger ni bara "fråga inte för helvete", vilket är ett fullständigt värdelöst tips och bara leder till att killen fokuserar på fel saker och blir obekväm.

Citat:
Aldrig använt "incel", kände inte till ordet innan. Använder inte heller tramsbeteckningar som "Alfa" och "Beta". Jag tror inte heller att det är sunt att bete sig illa mot kvinnor i syfte att få ligga med dem etc. Däremot tror jag inte att det är en fungerande strategi att bara pumpa ut ovillkorlig bekräftelse eller att för den delen gå på daglig verksamhet och bo hos mamma och pappa.
Möjligt att jag läste in lite väl mycket i det inlägget, men det framstår fortfarande som att du försöker tvinga in TS i ett narrativ som han inte är bekväm med, där du menar att han känner sig berättigad till sex. Det kanske var avsett som kritik mot TS snarare än ett instämmande i "incel"-retoriken, men det framgick inte riktigt.

Citat:
Jag skulle inte säga att det är något som generellt efterfrågats i tråden. Utöver att jag tror att den typen av tekniker är allmänt förkastliga och socialt skadliga så tror jag att det krävs en del sociala färdigheter när det kommer till avläsning, som TS saknar, för att de ska vara effektiva. Men visst, personerna som använder det verkar ju ha empatistörningar, något som ingår i asperger, men jag tror snarare på psykopatiska drag hos de individerna.

Det är stor skillnad på att vara ett svin och att sätta kvinnor på en piedestal. Om du (kvinna gissar jag) går fram till mig på krogen och ber mig köpa en drink åt dig, eller så hämta ett glas vatten (och det är närmare för dig och jag sitter ned) så kommer jag inte göra det. Det gör mig inte till ett svin, och jag tror att du hade tappar respekt för mig om jag gjort det. Om jag däremot ändå ska köpa en öl till mig själv kan jag ju så klart ta ett glas vatten till dig eller om jag ser att du är aspackad. Det handlar om självrespekt och att inte nedvärdera sig själv (och då bli nedvärderad) genom att springa runt och serva andra.
Nog är det flera som har kommit med det budskapet, även om du gärna tar på dig skygglapparna. Och nej, någon regelrätt empatistörning är knappast vanligt förekommande bland grabbarna som grottar ner sig i sådant trams.

Problemet är att det budskap ni ger TS - "ge inte kvinnor bekräftelse" - är fullständigt onyanserat. Det är bra om han lär sig att inte låta andra människor utnyttja honom, men på er låter det snarare som att han helt enkelt ska undvika att ge kvinnor som intresserar honom komplimanger, vilket kommer bli en betydande spärr för att förmedla intresse.
2016-11-04, 00:11
Avstängd
bithaxs avatar
Det handlar om att ni lyssnar på för dålig musik.
Ta denhär låten, och ta den till era hjärtan så kommer det att lösa sig, jag lovar.

https://www.youtube.com/watch?v=32GsPfUnsRk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in