Citat:
Ursprungligen postat av
Googla
Har bestllt, terstr att se om det hjlper. Befinner mig i en situation dr jag har under lngre tid varit deprimerad, ngest, smnsvrigheter, smrta i kroppen. Fr uppdatera nr jag ftt oljan och kanske dag fr dag eller vecka fr vecka om jag knner av ngot. Blir ocks lite skeptisk till dessa som sger det funkar fantastiskt om inte dem jobbar fr cbdolja
Citat:
Ursprungligen postat av
Googla
Dropparna har anlnt. Tagit frsta dosen idag, tror det r dropparna som gjorde jag blev lite illamende.. men lr vl inte vara allt fr ovanligt.
Det ska tydligen ta ngon vecka innan det visar om det har effekt. S bett min flickvn att evaluera. Dock brjade det nrmare ljusare tider vilken brukar f mig att bli gladare i vrigt, synd det inte var vinter nr jag brjade med dem!
Men knner vl sjlv om jag har mindre bengenhet fr oro, ngest och smnsvrigheter.. smrta.. knner ju det dagligen.
Det har gtt 7 dagar sedan jag tog dropparna. Jag mste brja med att bertta, jag brjade att ta detta mot neuropatisk smrta orsakad av diskbrck. Samt ngest och depression som medkom med detta. Dock s brukar jag m bttre mot ljusare tider, och en annan faktor som r frndrad r att jag kat lngden p trningspass, har alltid trnat fr att rehabiliterat min skada och detta kade jag intensiteten, kosten och lngden p passet. Detta kades ungefr 1 dag innan jag brjade med oljan.
Jag knner mig dock bttre, inte lika ltt fr ngest och smrtan r mindre. Det finns mnga faktorer hr, dock en sak som knns vertygande. Lt mig frklara, jag tar dropparna morgon och kvll, ungefr kl 10 p morgonen och kl 21 p kvllen. Igr knde jag lite smrta ungefr vid 19-20, smrtskala p 6-7:a. Efter jag tog dropparna, en timme efter detta s minskades smrtan till 3a. Och d tnkte jag inte ens p detta, var fullt upptagen med att ha hand om en skrikande bebis. Om det finns andra faktorer som spelar in som att jag varit uppe och gtt med bebisen, att kade trningen har sin roll, att ljusare tider kar mina signalsubstanser eller om det r dropparna r svrt att sga. Jag upplevt detta vid tv tillfllen dock.
Jag r vldigt kritisk och misstnker jag inte fungerar p placebo, d jag r ytterst knslig fr kroppsliga knningar och r vldigt knslig fr medicin, d r det lttare att knna om ngot funkar.
Jag fr fortstta att ta dropparna och skriver mer och terkomma hur det knns.
Hittills knns det bra, men har vldigt mnga gnger ftt hga frvntningar och ftt dessa krossade.
Dock har vi just studier som strker detta att det ska vara vl fungerande mot smrta, ngest och oro m.m
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22625422
Citat:
Abstract
Cannabidiol (CBD) is a phytocannabinoid with therapeutic properties for numerous disorders exerted through molecular mechanisms that are yet to be completely identified. CBD acts in some experimental models as an anti-inflammatory, anticonvulsant, anti-oxidant, anti-emetic, anxiolytic and antipsychotic agent, and is therefore a potential medicine for the treatment of neuroinflammation, epilepsy, oxidative injury, vomiting and nausea, anxiety and schizophrenia, respectively. The neuroprotective potential of CBD, based on the combination of its anti-inflammatory and anti-oxidant properties, is of particular interest and is presently under intense preclinical research in numerous neurodegenerative disorders. In fact, CBD combined with Δ(9)-tetrahydrocannabinol is already under clinical evaluation in patients with Huntington's disease to determine its potential as a disease-modifying therapy. The neuroprotective properties of CBD do not appear to be exerted by the activation of key targets within the endocannabinoid system for plant-derived cannabinoids like Δ(9)-tetrahydrocannabinol, i.e. CB(1) and CB(2) receptors, as CBD has negligible activity at these cannabinoid receptors, although certain activity at the CB(2) receptor has been documented in specific pathological conditions (i.e. damage of immature brain). Within the endocannabinoid system, CBD has been shown to have an inhibitory effect on the inactivation of endocannabinoids (i.e. inhibition of FAAH enzyme), thereby enhancing the action of these endogenous molecules on cannabinoid receptors, which is also noted in certain pathological conditions. CBD acts not only through the endocannabinoid system, but also causes direct or indirect activation of metabotropic receptors for serotonin or adenosine, and can target nuclear receptors of the PPAR family and also ion channels.
2012 The Authors. British Journal of Clinical Pharmacology 2012 The British Pharmacological Society.
Citat:
The endocannabinoid system has broad influence over areas of the brain involved in sensations such as pain perception, movement, emotion, cognition, and sleep. For this reason, the endocannabinoid system likely has big sway over some brain health conditions. A blockage of cannabinoid receptors called CB1 receptors has been linked to behavioral effects consistent with antidepressant activity.4 Enhancement of anandamide, the first discovered endocannabinoid, may relieve chronic pain associated with neuropsychiatric disorders.5 Post-traumatic stress disorder appears to involve cannabinoid pathways, too.6
4. JM Witkin et al., A role for cannabinoid CB1 receptors in mood and anxiety disorders, Behavioral Pharmacology, vol. 16, no. 56, (September 2005): 315331.
5. E Lomazzo et al., Therapeutic potential of inhibitors of endocannabinoid degradation for the treatment of stress-related hyperalgesia in an animal model of chronic pain, Neuropsychopharmacology, published online on August 6, 2014.
6. RJ Ursano et al., PTSD and traumatic stress from gene to community and bench to bedside, Brain Research, vol. 1293 (October 1, 2009): 212.