2016-09-29, 20:03
Medlem
Pinkflowerss avatar
Hej, finns det nån kvar här?

Har funderat på att beställa cbd-olja ett tag nu.
Jag har haft svår ångest och även varit deprimerad till och från under hela mitt liv (är 30 idag). Har provat allt möjligt i medicinväg, aldrig fått någon faktisk diagnos eller nåt sånt.
Vad bör jag tänka på?
Citera
2016-10-02, 12:32
Medlem
TODCDFWBs avatar
Någon med erfarenheter av humörsvängningar och har i så fall CBD-oljan haft en positiv effekt på dem?
Citera
2016-10-02, 13:05
Medlem
Spaztastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Någon med erfarenheter av humörsvängningar och har i så fall CBD-oljan haft en positiv effekt på dem?

Inte jag personligen, men en i min bekantskapskrets. Använder absolut inga droger, inte ens alkohol.
Men har smärta i kroppen och vill inte ta smärtstillande, provat men h*n blir så dålig på det.

Så tipsade nån om CBD olja, utan thc i då förståss.

Personen upplever bättre sömn, mer hanterbar värk i kroppen samt gladare. Inte lika stora humörsvängningar.

Man ska ju tydligen börja med 1 droppe morgon och kväll och arbeta sig uppåt tills man känner att man hittat rätt dos, tror det följer med ett instruktionspapper och informationsblad om man beställer.

Jag tycker det verkar funka bra. Dock har jag ju inte provat själv, men det jag kan se!

Mvh
Citera
2016-11-10, 21:12
Medlem
Aldhisslans avatar
Undrar om någon kan svara på ett par frågor. Finner verkligen ingenting på internet.

En vän till mig har precis börjat med CBD, hen har en ADHD diagnos sen flera år tillbaka och vill inte fortsätta med Elvansen.
Är dessutom nyopererad för hypertyreos (sköldskörteln är borta)
Nu är problemet att hen känner sig likgiltig, får migrän med synbortfall. Visserligen bara ett par dagar in, men tänkte kolla å hens vägnar om någon annan upplevt nåt sånt.
Kanske bara överkänslig för CBD?

Tacksam för svar.
Citera
2016-11-11, 05:45
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Fungerar som aggressionsdämpande för min del och balanserar även ut tankspriddhet/ADHD/bipolära syndrom ibland. Tar inte det varje dag för att jag vill inte vara beroende av något preparat för att fungera "normalt" men det är värt att ha en flaska liggandes just för dom värsta dagarna när varken motion eller meditation hjälper.
Citera
2016-11-11, 15:47
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Fungerar som aggressionsdämpande för min del och balanserar även ut tankspriddhet/ADHD/bipolära syndrom ibland. Tar inte det varje dag för att jag vill inte vara beroende av något preparat för att fungera "normalt" men det är värt att ha en flaska liggandes just för dom värsta dagarna när varken motion eller meditation hjälper.
Tack för svar! Jag har en vän som just nu ligger på 10 droppar två gånger om dagen, men än så länge känner han inga tydliga effekter. Frågan är vad som är "bäst" att ligga omkring.

PS. Tool - 10,000 Days
Citera
2016-11-11, 16:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Frågan är vad som är "bäst" att ligga omkring.

Det är oerhört personligt och olika. Kan variera mellan ett par droppar och 20-30 st.

Det spelar självfallet roll vilka droppar man tar också. Det är skillnad på 3-procentig och 15-procentig CBD.

Något entydigt svar kan därför självfallet inte ges.
Citera
2016-11-13, 08:41
Medlem
Aldhisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Undrar om någon kan svara på ett par frågor. Finner verkligen ingenting på internet.

En vän till mig har precis börjat med CBD, hen har en ADHD diagnos sen flera år tillbaka och vill inte fortsätta med Elvansen.
Är dessutom nyopererad för hypertyreos (sköldskörteln är borta)
Nu är problemet att hen känner sig likgiltig, får migrän med synbortfall. Visserligen bara ett par dagar in, men tänkte kolla å hens vägnar om någon annan upplevt nåt sånt.
Kanske bara överkänslig för CBD?

Tacksam för svar.

Bump! Upplever fortfarande dåliga biverkningar, jag själv personligen har rökt i flera år och känner redan positiva effekter (slutade röka för ungefär en vecka sen dessutom) den andra personen har däremot rökt en gång ibland.
Kan min kropp vara mer redo pga det eller spekulerar jag bara?
Citera
2016-11-21, 15:50
Medlem
Är det någon som har köpt av företaget Hemply Balance? Bra/Dåliga?
Citera
2016-11-27, 13:19
Medlem
MrJakes avatar
Läser med stort intresse om cbd-olja. Det hela verkar VÄLDIGT lovande, nästan så pass att det verkar för bra för att vara sant. Detta väcker stor skepsis hos mig.

Kan man verkligen lita på att cbd-oljan som saluförs i Sverige är rena produkter, och inte innehåller syntetiska cannabinoider?
Vem minns t.ex. inte när "kryptonet" kom till Sverige och hyllades som en naturlig kratomprodukt. Sen visade det sig innehålla en väldigt potent syntetisk opiod.

Visst, man blir enligt rapporterna inte "hög" på oljan. Samtidigt läser man att folks insomnia och ångest i princip botas från dag ett.

Läser på den här sidan att vanlig hampaolja inte innehåller i närheten av de CBD-koncentrationerna som krävs för en terapeutisk effekt. Och om man får en "high" på dem, så innehåller de med största sannolikhet syntetiska cannabinioder.

http://www.howtoquitsmokingweedhelp....-liquid-spice/

Vad ska man tro? Jag vill gärna tro på produkten, men är skeptisk.
Kan någon reda ut det hela?
Senast redigerad av MrJake 2016-11-27 kl. 13:22.
Citera
2016-11-29, 20:25
Medlem
Hej nu har jag för 10:e gången läst om cbd oljor och dess effekter och har bestömt mig för att testa. Delvis för att må allmänt bättre men framför allt för att se om den kan lindra min svåra migrän. Pga att jag är straffad tidigare för narkotikabrott (THC) så skulle jag verkligen kunna lämna negativa UP har även regelbundna UP som skickas på analys via jobbet.
Tänkte skita i att det finns ytters liten mängd thc i scandinavian hemps produkter men så hittade jag Hemply Balance som påstår sig ha helt thc fri produkt och även ett analys bevis på detta. Är det nån som har nått att säga om dom och deras produkter.

Produkten jag har kollat på:
https://www.hemplybalance.se/sv/biot...tenloslig.html

Länk till analysen:
https://shopcdn.textalk.se/shop/ws7/...BD_Vattenl.pdf

Hittade även den här från Nordic Med Can:
https://nordicmedcan.se/produkt/10-c...oslig-thc-fri/
Senast redigerad av snokas 2016-11-29 kl. 20:43.
Citera
2016-12-01, 13:46
Medlem
Har använt CBD-Olja i en vecka nu. Har fått upp dosen till 6 droppar morgon & kväll nu. Redan andra kvällen märkte jag dock av det men jag har inte riktigt fått önskade effekter än därmed ökning av doseringen.

Men på kvällen mår jag svinbra, det var då jag brukade må kass förut. Alltså svinbra som i allt är frid och fröjd och jag svävar på moln. Dock är jag fortfarande stressad på morgonen utan anledning, dock inte RIKTIGT lika illa om jag ska vara petig. Brukade dock vakna på nätterna förut av att jag var stressad/hade ångest men det har inte hänt sen dag 2 av användningen av CBD. Denna morgonen var den morgonen jag mådde bäst hittills så jag tror jag börjar landa på OK dosering nu

Man märker väl antagligen om det verkligen funkar om man skulle sluta med det helt plötsligt efter att ha använt det ett tag. Så kan inte säga att det funkar till 100 % än men känt av det har jag definitivt gjort!

Värt att nämna är att jag beställde från Scandinavianhemp.se
Senast redigerad av Funkish 2016-12-01 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in