Citat:
Ursprungligen postat av
HestenAgda
Förlåt för hijack av tråd, men CBD-tråd är CBD-tråd.
>Alldeles för mycket cannabisrökande i unga år (15-18), Slutat helt med allt för 1½ månad sen. 19 år nu.
>Fått depression och ångest. Mer ångest än depression, utlöses ofta av stress och krav.
>Försöker läka depressionen och ångesten med träning och rätt kost, vilket verkar fungera någorlunda, men tycker att CBD verkar väldigt givande av det jag läst just för mina åkommor, så vill ju gärna pröva det utöver det andra.
>Vill inte påverka neurokemin så det stör hjärnans utveckling negativt, så använder inga droger. Alltså inte heller alkohol, nikotin eller koffein. Har gärna ett friskt belöningssystem i resten av mitt liv.
Så min fråga; Är CBD-Olja säkert för mig? Påverkas min utvecklande hjärna av CBD (negativt)? Försöker ju bli frisk, inte förvärra problemen. Inte heller bara maskera det jag känner. Länka gärna med fakta och liknande. Egna erfarenheter är jag med sugen på att höra.
Om ni rekommenderar CBD-Olja även för mig, Vart är mest prisvärt och hur mycket bör jag köpa på en gång?
Mvh
Ja skulle vilja påstå att det är den höga THC halten gentemot den låga CBDn, som florerar i dagens gräs som gärna kan göra en lite ångestfylld samt orolig efter ett uppehåll?. Vissa är mer mottagliga för ångestsyndrom efter ett långvarigt bruk, jag var det.
Som skrivits tidigare så är det ingen quickfix med cbd, utan det kan ta upp emot 2 veckor en månad.
Jag själv började behandla en kronisk inflammation i ett ledband efter att provat en massa hemska NSAID preparat.
Oljan har hjälpt mig mot smärtan och jag tror att inflammationen har lagt sig en del.
Jag ska göra en magnetröntgen igen för en uppföljning om inflammationen.
Det jag ville ha sagt är att på köpet så har jag börjat sova bättre, stressar inte och vet inte vad ångest är längre. En mycket god aptit har jag också fått.
Du har inget att förlora på att prova på en flaska, bortsett från att de kan ge utslag på sticka.