2016-02-10, 15:08
Medlem
HestenAgdas avatar
Förlåt för hijack av tråd, men CBD-tråd är CBD-tråd.

>Alldeles för mycket cannabisrökande i unga år (15-18), Slutat helt med allt för 1½ månad sen. 19 år nu.

>Fått depression och ångest. Mer ångest än depression, utlöses ofta av stress och krav.

>Försöker läka depressionen och ångesten med träning och rätt kost, vilket verkar fungera någorlunda, men tycker att CBD verkar väldigt givande av det jag läst just för mina åkommor, så vill ju gärna pröva det utöver det andra.

>Vill inte påverka neurokemin så det stör hjärnans utveckling negativt, så använder inga droger. Alltså inte heller alkohol, nikotin eller koffein. Har gärna ett friskt belöningssystem i resten av mitt liv.

Så min fråga; Är CBD-Olja säkert för mig? Påverkas min utvecklande hjärna av CBD (negativt)? Försöker ju bli frisk, inte förvärra problemen. Inte heller bara maskera det jag känner. Länka gärna med fakta och liknande. Egna erfarenheter är jag med sugen på att höra.

Om ni rekommenderar CBD-Olja även för mig, Vart är mest prisvärt och hur mycket bör jag köpa på en gång?

Mvh
Citera
2016-02-10, 15:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HestenAgda

>Alldeles för mycket cannabisrökande i unga år (15-18), Slutat helt med allt för 1½ månad sen. 19 år nu.

>Fått depression och ångest. Mer ångest än depression, utlöses ofta av stress och krav.

>Försöker läka depressionen och ångesten med träning och rätt kost, vilket verkar fungera någorlunda, men tycker att CBD verkar väldigt givande av det jag läst just för mina åkommor, så vill ju gärna pröva det utöver det andra.

>Vill inte påverka neurokemin så det stör hjärnans utveckling negativt, så använder inga droger. Alltså inte heller alkohol, nikotin eller koffein. Har gärna ett friskt belöningssystem i resten av mitt liv.

Så min fråga; Är CBD-Olja säkert för mig? Påverkas min utvecklande hjärna av CBD (negativt)? Försöker ju bli frisk, inte förvärra problemen. Inte heller bara maskera det jag känner. Länka gärna med fakta och liknande. Egna erfarenheter är jag med sugen på att höra.

Om ni rekommenderar CBD-Olja även för mig, Vart är mest prisvärt och hur mycket bör jag köpa på en gång?

Mvh
Studier säger att den som tar cannabis vid 18 eller efter, så går inte negativa saker påvisa med hjärnan och konsumtion av cannabis.
Så att din hjärna skulle ta illa av CBD känns avlägset.
Citera
2016-02-18, 17:30
Medlem
chaaans avatar
Citat:

Mvh

Ja skulle vilja påstå att det är den höga THC halten gentemot den låga CBDn, som florerar i dagens gräs som gärna kan göra en lite ångestfylld samt orolig efter ett uppehåll?. Vissa är mer mottagliga för ångestsyndrom efter ett långvarigt bruk, jag var det.

Som skrivits tidigare så är det ingen quickfix med cbd, utan det kan ta upp emot 2 veckor en månad.
Jag själv började behandla en kronisk inflammation i ett ledband efter att provat en massa hemska NSAID preparat.
Oljan har hjälpt mig mot smärtan och jag tror att inflammationen har lagt sig en del.
Jag ska göra en magnetröntgen igen för en uppföljning om inflammationen.

Det jag ville ha sagt är att på köpet så har jag börjat sova bättre, stressar inte och vet inte vad ångest är längre. En mycket god aptit har jag också fått.

Du har inget att förlora på att prova på en flaska, bortsett från att de kan ge utslag på sticka.
Citera
2016-02-18, 17:33
Medlem
chaaans avatar
Det finns ju även e-juice som går att beställa från England.
Den kan du ha i en e-cigg och ska vara mer biotillgänglig än den orala doseringen.
De garanterar dessutom att det inte finns några spår av THC. De har även oljor för oralt bruk.
Citera
2016-02-19, 11:40
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Studier säger att den som tar cannabis vid 18 eller efter, så går inte negativa saker påvisa med hjärnan och konsumtion av cannabis.
Så att din hjärna skulle ta illa av CBD känns avlägset.
Nej det stämmer väl inte? Har för mig att det är först efter 25 år som hjärnan är färdigutvecklad och är minst risk att ta skada av cannabis.
Citera
2016-02-19, 12:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Nej det stämmer väl inte? Har för mig att det är först efter 25 år som hjärnan är färdigutvecklad och är minst risk att ta skada av cannabis.
För det första så blir hjärnan aldrig färdigutvecklad.
Sen om du vill fördjupa dig i studien, så är det den populära Dunedin studien från Nya Zeeland.
Som knarkkrigaren älskar att referera till, och att hjärnan tar skada.
Detta gäller om man startar i ung ålder, och att man kan påvisa en IQ minskning.
Denna studie säger de som har sin cannabis debut efter 18år.
Så går det inte längre påvisa negativ påverkning på hjärnan.
Så studien i sig har ingen önskan att avgöra när en hjärna är utvecklad.
Utan se vad som händer, genom återkommande intervjuer och tester.
Citera
2016-02-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaaan
Det finns ju även e-juice som går att beställa från England.
Den kan du ha i en e-cigg och ska vara mer biotillgänglig än den orala doseringen.
De garanterar dessutom att det inte finns några spår av THC. De har även oljor för oralt bruk.
Har du testat nån av dessa? Har du någon shop att rekommendera?
Citera
2016-02-19, 18:04
Medlem
chaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knockaround
Har du testat nån av dessa? Har du någon shop att rekommendera?

Javisst!
Jag köpte e-juicen från c*dgold.life och jag tycker den fungerar bra och smakar gott.
E-ciggen köpte jag på s*ecig.se eller com, kommer ej ihåg domänen.
Citera
2016-02-19, 20:56
Medlem
HestenAgdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaaan
Ja skulle vilja påstå att det är den höga THC halten gentemot den låga CBDn, som florerar i dagens gräs som gärna kan göra en lite ångestfylld samt orolig efter ett uppehåll?. Vissa är mer mottagliga för ångestsyndrom efter ett långvarigt bruk, jag var det.

Som skrivits tidigare så är det ingen quickfix med cbd, utan det kan ta upp emot 2 veckor en månad.
Jag själv började behandla en kronisk inflammation i ett ledband efter att provat en massa hemska NSAID preparat.
Oljan har hjälpt mig mot smärtan och jag tror att inflammationen har lagt sig en del.
Jag ska göra en magnetröntgen igen för en uppföljning om inflammationen.

Det jag ville ha sagt är att på köpet så har jag börjat sova bättre, stressar inte och vet inte vad ångest är längre. En mycket god aptit har jag också fått.

Du har inget att förlora på att prova på en flaska, bortsett från att de kan ge utslag på sticka.

Tack så mycket för ditt svar Fått Sertralin utskrivet men är inte så sugen på det.. Kanske CBD funkar bättre mot min ångest och depression än detta rävgiftet?
Citera
2016-02-19, 23:36
Medlem
chaaans avatar
Citat:
Tack så mycket för ditt svar Fått Sertralin utskrivet men är inte så sugen på det.. Kanske CBD funkar bättre mot min ångest och depression än detta rävgiftet?

Det är mycket möjligt att det gör de för dig. Personligen så tror jag mer på naturliga läkemedel gentemot allt kemiskt rävgift.
Jag själv har inga erfarenheter av antidepp medicin, så kan inte uttala mig om dess effekter mer än att det bara är tillfällig glömska om varför man mår dåligt.
Förhoppningsvis hjälper cbd dig att finna lugnet och kanske låter dig bearbeta det som trycker dig.
Alla har får vi ångest och hamnar i depression av en anledning om inte bara pga stress.

. :-)
lycka till
Citera
2016-03-05, 16:59
Medlem
Bravidas avatar
Några fler som har solskenshistorier att berätta om cbd-olja?

Skulle behöva höra det nu...
Citera
2016-03-29, 03:37
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Några fler som har solskenshistorier att berätta om cbd-olja?

Skulle behöva höra det nu...

Har beställt, återstår att se om det hjälper. Befinner mig i en situation där jag har under längre tid varit deprimerad, ångest, sömnsvårigheter, smärta i kroppen. Får uppdatera när jag fått oljan och kanske dag för dag eller vecka för vecka om jag känner av något. Blir också lite skeptisk till dessa som säger det funkar fantastiskt om inte dem jobbar för cbdolja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in