2019-09-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Fungerar verkligen CBD-olja mot generell ångest? Eller är det som att dricka kamomill-te mot grava sömnproblem, om ni förstår vad jag menar. Kanske värt att testa.. kanske är extremt individuellt hur pass bra det biter, och på vad.

Kör du någon slags fysisk träning i din vardag mot ångesten eller?
Citera
2019-09-29, 10:42
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
CBD är väl inte psykoaktivt så det kan inte lindra en psykisk åkomma som ångest? Vet inte om det är cbd1 eller 2 receptoren som ska aktiveras för att lindra ångest, någon som vet?

CBD verkar väl Antipsykotiskt? Dvs, det bör fungera alldeles utmärkt i vissa fall emot ångest och liknande. Har själv kört CBD olja ett tag nu, ingen direkt ångest innan som skulle botas utan som ett dagligt tillskott. Har väl inte märkt jätteskillnad än, förutom att man kan känna sig lite alert tycker jag!
Citera
2019-10-04, 02:36
Medlem
Måste bero på var plantorna är odlade, för er som inte vet är industrihampa inte godkänt för "människor", eftersom fälten de odlas på är "orena" dvs gödslet är förörenat.
Ta den oljan ....
Citera
2019-10-12, 11:01
Medlem
Hej.
Jag har hästhampa men vet inte om det kan hjälpa mot depression? Måste man torka det i ugnen kanske? Jag skulle uppskatta alla tips om hur och vad som hjälper mot depression (olja/hampa mm). Tar zopiclon 3,5 mg till natten (tänker på krocken levern vid samtidig intag cbd). Kan hampa hjälpa eller vad ska jag köpa? TACKSAM FÖR SVAR

QUOTE=Krackhaus|68839571]Fungerar verkligen CBD-olja mot generell ångest? Eller är det som att dricka kamomill-te mot grava sömnproblem, om ni förstår vad jag menar. Kanske värt att testa.. kanske är extremt individuellt hur pass bra det biter, och på vad.[/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Hon har tagit det i snart en vecka tror jag det är. Hon märker rätt stor skillnad gällande ångest och depression efter intag, hon får inte alls samma nu. Dock kan de komma under kväll/natt så hon ska ev. Börja ta kväll också, hon tar vid lunchtid just nu.

Hon känner sig även lugnare allmänt på dagen.

Men hon ser en väldigt bra skillnad, hon tar dessa istället för antidepressiva.

Kan återkomma med lite mer när hon tagit det ett tag.

Edit: Hon tar kapslar med 6.4 mg/kapsel från nordic
Citera
2019-10-13, 22:13
Medlem
miss-fires avatar
Jag började med cbd för ca 1 vecka sedan och redan nu märker jag stor skillnad i min reumatiska sjukdom. Nu vejpar jag e-juice för att få ett snabbt upptag, då jag även har smärtprobkematik efter flera misslyckade operationer.

Men skillnaden i ryggen är enorm. Jag har det som i folkmun kallas bechterew. Den jag har är extremt aggressiv och har sedan länge attackerar min ryggrad och kotor så de degenereras. Sjukdomen missbildar koftorna och bygger upp små broskantenner och det gör skitont.

Jag har även biologiska läkemedel som gör enormt mycket för att bromsa sjukdomen och smärtan, men jag har ändå jäkigt ont. Men jag tränar mycket på gym för att motverka stelhet och smärta och cbd:n har verkligen gjort det så mycket lättare för mig.

Orkar med längre och tuffare pass utan att få bakslag, eller väldigt ont. Cbd:n är en fantastisk produkt och jag kan dra ner på oxynormet jag äter.

Jag har inte märkt jättemycket av sömnen än, förutom att jag blir behagligt trött och lugn. Dock måste jag ändå ta imovane för att kunna sova.

Men rent generellt så tycker jag att det är ett enormt bra komplement, som gör livet lättare.

Har en kompis som jobbar som SSK inom palliativa vården och tom dom använder cbd-olja till sina patienter.
Citera
2019-10-25, 13:16
Medlem
Har kronisk ryggvärk, depression, endel sömnproblem.
Jag har testat CBD olja i strax över 3månader nu jag började lågt som alla guiderna beskriver och har sakta gått upp till relativa stora doser under denna tiden.
Tyvärr är det enda som hänt är man har blivit tusenlappar fattigare.
varken ryggen eller depressionen vart det någon skillnad med.
När det gäller sömnen vart den bara annorlunda med massor med drömmar jämfört med vad man brukade ha så den vart nog lite sämre tack vare det.

Riktigt tråkigt då man hade stora förhoppningar på att få någon typ av lindring på besvären.

Just ja glömde nästan skriva. Doserna har legat mellan ca 6-150mg fördelat på 3 tillfällen under under dagen.
När man läser om andra verkar folk använda mycket mindre doser än detta och bli hjälpta detta gör jag tror dessa kommentarer är "köpta" av dom olika företagen och hela den här CBD olja branschen är en enda stor bluff.

Eller så har jag tagit för små doser men att ligga på så höga doser kan man inte vara en fattiglapp direkt köpte mina oljor av modernatur.
Citera
2019-10-30, 00:27
Medlem
Rocabatons avatar
Polare till mig införskaffade CBD olja på burk, han lät mig ta två droppar på tungan så att jag skulle få känna på effekten. Efter cirka 30 minuter kände jag att all ångest och stress försvann men utan den vanliga röka gås paranojan. Vart även väldigt loj och avslappnad i kroppen. Kan det va därför många idrottare/fighters tar det som ett komplement?
Citera
2019-10-31, 17:13
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocabaton
Polare till mig införskaffade CBD olja på burk, han lät mig ta två droppar på tungan så att jag skulle få känna på effekten. Efter cirka 30 minuter kände jag att all ångest och stress försvann men utan den vanliga röka gås paranojan. Vart även väldigt loj och avslappnad i kroppen. Kan det va därför många idrottare/fighters tar det som ett komplement?

du skalll droppa det UNDER tungan, inte på tungan...
Citera
2019-11-16, 22:49
Medlem
ImWorthlesss avatar
Köpte på Nordicoil, 3 för priset av 2 erbjudande.
5%ig 10ml flaska, tar 8 droppar 3gånger om dagen, inne på flaska nummer 2 nu, snart slut.

Känner ingen direkt skillnad på nåt av mina åkommor.
Låg Procent för att ge effekt kanske?

Köpte 30% nyligen från Ignite, samma pris för 1 flaska som 3för2 från Nordics 5%iga
Dock är flaskan från Ignite på 30ml så, more bang for buck?

Ska bli spännande iallafall att se om det är skillnad.
Citera
2019-11-16, 23:05
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic
du skalll droppa det UNDER tungan, inte på tungan...
Jamen det förstår du väll - Rocabaton blir speedad som en katt med senap i röven på en halv Alvedon, skitfull på en folköl och hög som en örn på CDB-olja.

Till saken. Är CBD bra eller anus?
Citera
2019-11-17, 09:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucon
Jamen det förstår du väll - Rocabaton blir speedad som en katt med senap i röven på en halv Alvedon, skitfull på en folköl och hög som en örn på CDB-olja.

Till saken. Är CBD bra eller anus?
Kan bara svara för mig, ingen reklam för ngr företag här.

Långvarit brukande av cb o stora ryggbesvär. Köper in certifierad industrihampa o använder till olika ändamål.

Ja det funkar både som smärtlindrare o rogivare. Visst, du får inte samma stuk som the real deal men dom mjuka värdena såsom lugn, mindre värk, mer ork får du. Säkerligen stora skillnader på både tillvägagångssätt samt kvalite av ursprung men med lite kunskap så når man målet.

Hightimes hade en mkt bra artikel där faktiskt cbd oljan kunde mäta sig med både morfin o andra smärtstillare. Procenten får produkten o verka olika, säger sig självt. All cbd olja som säljs inom landet får ej innehålla thc o framställning är klassat som narkotikatillverkning så inga uppmaningar av mig.
Citera
2019-11-17, 12:03
Medlem
Bucons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kan bara svara för mig, ingen reklam för ngr företag här.

Långvarit brukande av cb o stora ryggbesvär. Köper in certifierad industrihampa o använder till olika ändamål.

Ja det funkar både som smärtlindrare o rogivare. Visst, du får inte samma stuk som the real deal men dom mjuka värdena såsom lugn, mindre värk, mer ork får du. Säkerligen stora skillnader på både tillvägagångssätt samt kvalite av ursprung men med lite kunskap så når man målet.

Hightimes hade en mkt bra artikel där faktiskt cbd oljan kunde mäta sig med både morfin o andra smärtstillare. Procenten får produkten o verka olika, säger sig självt. All cbd olja som säljs inom landet får ej innehålla thc o framställning är klassat som narkotikatillverkning så inga uppmaningar av mig.

Tack min vän, för ett utförligt och bra svar. Just smärtstillande och rogivande är vad jag är ute efter. Har rökt CB i +25 år. Men har sedan några månader valt att lägga det på hyllan - vill helt enkelt testa hur jag egentligen mår i kropp och själ. Givetvis med följd att smärtan i rygg/ben känns av rejält, stresstoleransen minskat markant, för att inte tala om att sömnen är rent ut sagt bedrövlig.
Ett plus är däremot att drömmar återkommit - när man väl får sova...

Om jag förstått rätt så framställer du själv utifrån certifierad industrihampa? Inrikes eller import?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in