2019-08-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Med tanke på hur många andra ämnen som människan tillfört sin kropp, historiskt såväl som i nutid, varför inte testa? Att ”vanlig” Cannabis har välgörande effekter som t ex smärtlindrande, avstressande och ångestdämpande går knappast att argumentera emot, behövs ingen marknadsföring om man inte bott i en låda de senaste 30 åren. Om oljan är för svag och därför inte ger något är väl upp till var och en att testa?
Njet.
Citera
2019-08-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kom inte med lögner då! Särskilt när du vägrar läsa vetenskapliga bevisen som du påstår inte finns.
Du ref till en pro-cb hemsida.
Citera
2019-08-20, 11:44
Medlem
Nog inget mirakel men hjälper säkert mot vissa åkommor.
Citera
2019-08-20, 13:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Är du korkad? Den har samlat studier om ämnet. Inte låtdasstudier som folk från sidan gjort. Utan studier från forskare, universitet osv.
Citera
2019-08-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är du korkad? Den har samlat studier om ämnet. Inte låtdasstudier som folk från sidan gjort. Utan studier från forskare, universitet osv.
Använd dina produkter men jag vill inte prova.
Varför inte hålla det för er själva?
Citera
2019-08-20, 13:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Använd dina produkter men jag vill inte prova.
Varför inte hålla det för er själva?
En sida som samlat studier. Om du vägrar tro på en sida som skickar dig vidare till andra sidor från allt från harvards universitet till studier från framstående forskare så vet jag inte vad du inte tror på. Sök fram på annat håll isf. istället för att komma med lögner.

Du kommer med påståenden om att det inte finns någon vetenskaplig bevisning för att det fungerar vilket är ren lögn.

Jag använder inte CBD men jag ljuger inte om det. Skiter i om du vill använda eller inte men kom inte med lögner.

Så du är korkad alltså. Ha en fin dag och samla information nästa gång du ska försöka diskutera såna här saker.
Citera
2019-09-06, 13:59
Medlem
Beställt CBD kapslar till sambon för att se om det kan hjälpa mot hennes ångest och depression. Blir väldigt intressant isåfall.
Citera
2019-09-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Beställt CBD kapslar till sambon för att se om det kan hjälpa mot hennes ångest och depression. Blir väldigt intressant isåfall.

Spännande, håll oss uppdaterade 👍
Är själv inne på att testa men det verkar vara så oklart ang hur många mg man bör ta per dag. Verkar vara extremt olika för olika personer och åkommor.
Citera
2019-09-13, 08:48
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
CBD med THC mycket bättre än utan?
Citera
2019-09-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirCastaloz
Spännande, håll oss uppdaterade 👍
Är själv inne på att testa men det verkar vara så oklart ang hur många mg man bör ta per dag. Verkar vara extremt olika för olika personer och åkommor.

Hon har tagit det i snart en vecka tror jag det är. Hon märker rätt stor skillnad gällande ångest och depression efter intag, hon får inte alls samma nu. Dock kan de komma under kväll/natt så hon ska ev. Börja ta kväll också, hon tar vid lunchtid just nu.

Hon känner sig även lugnare allmänt på dagen.

Men hon ser en väldigt bra skillnad, hon tar dessa istället för antidepressiva.

Kan återkomma med lite mer när hon tagit det ett tag.

Edit: Hon tar kapslar med 6.4 mg/kapsel från nordic
Senast redigerad av Ekonomigubben 2019-09-21 kl. 21:24.
Citera
2019-09-28, 14:26
Medlem
Krackhauss avatar
Fungerar verkligen CBD-olja mot generell ångest? Eller är det som att dricka kamomill-te mot grava sömnproblem, om ni förstår vad jag menar. Kanske värt att testa.. kanske är extremt individuellt hur pass bra det biter, och på vad.
Senast redigerad av Krackhaus 2019-09-28 kl. 14:37.
Citera
2019-09-28, 17:00
Medlem
CBD är väl inte psykoaktivt så det kan inte lindra en psykisk åkomma som ångest? Vet inte om det är cbd1 eller 2 receptoren som ska aktiveras för att lindra ångest, någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in