2017-10-31, 03:57
Medlem
Scandinavianhemp.se exempelvis säljer även te. Någon som vet hur man bäst dekarboxylerar råvaran för att få ut mest cbd?
Får ingen effekt av te/industrihampa generellt i rå form - mest cbd-a?

... Hur får man ut mest cbd ur råvaran?

Tack!
Rc
Citera
2017-10-31, 16:20
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Scandinavianhemp.se exempelvis säljer även te. Någon som vet hur man bäst dekarboxylerar råvaran för att få ut mest cbd?
Får ingen effekt av te/industrihampa generellt i rå form - mest cbd-a?

... Hur får man ut mest cbd ur råvaran?

Tack!
Rc
In i ugnen, straxt över 100 grader i trekvart.
Citera
2017-10-31, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
In i ugnen, straxt över 100 grader i trekvart.

Tackar för svar.
Har provat denna variant, men fick då thc-känningar, vilket jag tyvärr ej söker..
Har även provat 140 grader i 30 minuter, då fick jag mer lugnande effekter..
I denna video rekommenderas 140 grader i 30 minuter för just cbd:
https://www.youtube.com/watch?v=K8JkWgtHczA

100 grader i 45 minuter kanske maximerar thc...

Hälsningar,
rc
Citera
2017-10-31, 22:17
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Tackar för svar.
Har provat denna variant, men fick då thc-känningar, vilket jag tyvärr ej söker..
Har även provat 140 grader i 30 minuter, då fick jag mer lugnande effekter..
I denna video rekommenderas 140 grader i 30 minuter för just cbd:
https://www.youtube.com/watch?v=K8JkWgtHczA

100 grader i 45 minuter kanske maximerar thc...

Hälsningar,
rc
Visst ja, men konstigt ändå eftersom det var hampa du hade så hur blev resultatet på 140?
Citera
2017-10-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Visst ja, men konstigt ändå eftersom det var hampa du hade så hur blev resultatet på 140?

140 grader / 30 minuter - mer behagligt, mer lugnande.
Det är väl dock individuellt hur man reagerar på thc, samt hur pass väl man känner av det.
Citera
2017-10-31, 22:49
Medlem
För mig fungerar det inte...
Citera
2017-11-01, 08:46
Medlem
SvartaVargens avatar
Är självklart en enorm skillnad på olja med THC och utan .

Men köp riktigt cannabisolja om ni får tag på det. Jag köpte 10ml av min kille och det kommer utan tvekan hålla mer än 100 dagar. Tar ett par droppar till kvällen så är man i underbar harmoni sen, kroppen har inte mått såhär bra på år.
Senast redigerad av SvartaVargen 2017-11-01 kl. 09:23.
Citera
2017-11-01, 16:48
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Är självklart en enorm skillnad på olja med THC och utan .

Men köp riktigt cannabisolja om ni får tag på det. Jag köpte 10ml av min kille och det kommer utan tvekan hålla mer än 100 dagar. Tar ett par droppar till kvällen så är man i underbar harmoni sen, kroppen har inte mått såhär bra på år.

du förespråkar olja med thc väldigt starkt. jag vet för egen del och många andra jag känner att olja utan thc har fungerat bra för oss. ogillar när man kategoriskt säger att det ena är bättre än det andra. låt folk prova och se vad som funkar för just dom. jag skulle själv aldrig ta en olja med thc om det inte var hundra procent nödvändigt. när olja med bara cbd fungerar så bra för mig känns det onödigt att riskera att åka fast i drogtest för thc när det inte behövs.
Citera
2017-11-01, 17:06
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
du förespråkar olja med thc väldigt starkt. jag vet för egen del och många andra jag känner att olja utan thc har fungerat bra för oss. ogillar när man kategoriskt säger att det ena är bättre än det andra. låt folk prova och se vad som funkar för just dom. jag skulle själv aldrig ta en olja med thc om det inte var hundra procent nödvändigt. när olja med bara cbd fungerar så bra för mig känns det onödigt att riskera att åka fast i drogtest för thc när det inte behövs.

Självklart är lagen ett hinder om man tycker att människor ska få mata oss med läkemedel och gifter för att tjäna pengar.

Jag förespråkar inte att man måste ha THC i oljan men innehållet CBD är så löjligt låg på mängden olja man får , den ger säkert en bra effekt men jag förespråkar olja med THC då ration ihop.med cbd ger en mycket bättre effekt.
Citera
2017-11-01, 18:41
Medlem
Hej alla!

Tänkte skaffa cbd-olja till min syster som har epilepsi. De mediciner hon idag använder gör det enbart värre så nu är det läge att ta saken i egna händer. Har varit nära att sätts mig i bilen och dra neråt till ett land som inte är så jävla skitnödigt som detta. Hatar Sverige. Skitsam, det har inte med saken att göra. Vad tycker ni att jag ska göra? Vad jag förstått har ju polisen beslagtagit lagret för de som var störst här i Sverige och dessutom levererade Charlottes Web som jag tror hade varit bäst för henne. Finns det något annat företag man kan beställs av eller dra ner i Europa för att få tag i det?
Citera
2017-11-01, 19:24
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Hej alla!

Tänkte skaffa cbd-olja till min syster som har epilepsi. De mediciner hon idag använder gör det enbart värre så nu är det läge att ta saken i egna händer. Har varit nära att sätts mig i bilen och dra neråt till ett land som inte är så jävla skitnödigt som detta. Hatar Sverige. Skitsam, det har inte med saken att göra. Vad tycker ni att jag ska göra? Vad jag förstått har ju polisen beslagtagit lagret för de som var störst här i Sverige och dessutom levererade Charlottes Web som jag tror hade varit bäst för henne. Finns det något annat företag man kan beställs av eller dra ner i Europa för att få tag i det?
Det är bara två företag som är drabbade. CW hittar du här.
https://www.hempshop.se/
Citera
2017-11-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Självklart är lagen ett hinder om man tycker att människor ska få mata oss med läkemedel och gifter för att tjäna pengar.

Jag förespråkar inte att man måste ha THC i oljan men innehållet CBD är så löjligt låg på mängden olja man får , den ger säkert en bra effekt men jag förespråkar olja med THC då ration ihop.med cbd ger en mycket bättre effekt.

THC är ju en cannabinoid, likväl som de övriga cannabinoiderna, om jag förstått det rätt.
Och olika medicinska egenskaper träder fram när dessa cannabinoider samverkar.
Så thc fyller sin funktion inom vissa områden, den råkar bara vara "knark"stämplad här - till skillnad från alkohol och olika beroendeframkallande syntetiska preparat.

Hälsningar,
rc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in