Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 13:14
  #181
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Scandinavian Hemp säljer även Charlotte's Web men fick ändå hela sitt lager beslagtaget.

hur tänker du där? en kille som säljer stulna klockor och ärliga näsdukar kommer nog att få både och beslagtagna om polisen väl gör ett tillslag.
Citera
2017-10-19, 13:36
  #182
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
hur tänker du där? en kille som säljer stulna klockor och ärliga näsdukar kommer nog att få både och beslagtagna om polisen väl gör ett tillslag.
Ingen av dessa företag har sålt någonting olagligt och det har även funnits labbanalyser för produkterna, det hindrade inte polisen. Tror du polisen bryr sig om en produkt heter Charlotte's Web och kommer från Amerika? I Sverige är det cannabis och cannabis är KNARK. Detta är en crackdown på hela cbd-industrin och har ingenting med dessa två företag att göra, de råkar bara vara störst i Sverige och därför har man riktat in sig mot dem.
Citera
2017-10-19, 18:17
  #183
Medlem
filur!s avatar
Stört men inte förvånande i detta land. Använt cbd-olja sedan 2 månader tillbaks och har upplevt en klar förbättring av mina problem med generell ångest, social fobi och ångestattacker. Hoppas att detta inte leder någonstans.
Citera
2017-10-19, 21:32
  #184
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ingen av dessa företag har sålt någonting olagligt och det har även funnits labbanalyser för produkterna, det hindrade inte polisen. Tror du polisen bryr sig om en produkt heter Charlotte's Web och kommer från Amerika? I Sverige är det cannabis och cannabis är KNARK. Detta är en crackdown på hela cbd-industrin och har ingenting med dessa två företag att göra, de råkar bara vara störst i Sverige och därför har man riktat in sig mot dem.

tror vi tänker lite olika. charlottes oljor har 0% thc så finns ingen laglig grund att stoppa försäljningen av dom. scandinavian har (vad jag hört) inte testat sina produkter mer än vid ett par tillfällen så de vet inte vad som finns i flaskorna dom säljer. chanserna att de innehåller mer än 0% thc är ganska stora och då kan det bli problem.
Citera
2017-10-19, 21:56
  #185
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
tror vi tänker lite olika. charlottes oljor har 0% thc så finns ingen laglig grund att stoppa försäljningen av dom. scandinavian har (vad jag hört) inte testat sina produkter mer än vid ett par tillfällen så de vet inte vad som finns i flaskorna dom säljer. chanserna att de innehåller mer än 0% thc är ganska stora och då kan det bli problem.
Vi får se hur det utvecklar sig. Polisen är heller inte det största hotet eftersom all fakta som finns på området säger att det är lagligt med industrihampa, så med största sannolikhet kommer polisen få lämna tillbaka dessa produkter. Största hotet kommer från LMV och lobbyorganisationer som vill ha en läkemedelsklassning på CBD.
Citera
2017-10-19, 23:05
  #186
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Största hotet kommer från LMV och lobbyorganisationer som vill ha en läkemedelsklassning på CBD.

där tror vi samma. är med i ett forum där folk just nu går bananas över det här och många säger precis det du säger.
Citera
2017-10-22, 18:06
  #187
Avstängd
snuttiss avatar
WTF!?


Varför finns det INGEN tråd där folk beskriver NÅGOT om hur det KÄNNS att ta CBD?

Så. Hur känns det att inta CBD olja?

Beskriv utförligt enligt punkterna nedanför.



1. Mot vilka åkommor använder du CBD?

2. Vilken tillverkare, skriv HELST namn, om du inte vill skriva namn, skriv Land. Tex Medihemp/Österrike.

3. Fastnade leveranser i tullen.

4. Hur intar du CBD oljan? Oralt/Vape.

5. Dos Samt Styrka. Antal droppar samt hur starka i millligram. Antal tabletter/Mg/ eller mängd pasta.

6. Beskriv effekten. Kroppslig/Psykisk. Tex. Lätt stenad, lugnande, avslappnad, lugn, sömnig.

7. Hur länge verkade CBD oljan? Var den behjälplig i avseendet. Tex kunde du somna lättare/sova hela natten eller avstyrde du ångestattacken med tex 10 droppar eller klarade du mötet trots social fobi.


Vissa oljor innehåller även CBDa, om någon användare testat dessa beskriv gärna skillnaden.
__________________
Senast redigerad av snuttis 2017-10-22 kl. 18:46.
Citera
2017-10-22, 19:15
  #188
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
WTF!?


Varför finns det INGEN tråd där folk beskriver NÅGOT om hur det KÄNNS att ta CBD?

Så. Hur känns det att inta CBD olja?

Beskriv utförligt enligt punkterna nedanför.



1. Mot vilka åkommor använder du CBD?

2. Vilken tillverkare, skriv HELST namn, om du inte vill skriva namn, skriv Land. Tex Medihemp/Österrike.

3. Fastnade leveranser i tullen.

4. Hur intar du CBD oljan? Oralt/Vape.

5. Dos Samt Styrka. Antal droppar samt hur starka i millligram. Antal tabletter/Mg/ eller mängd pasta.

6. Beskriv effekten. Kroppslig/Psykisk. Tex. Lätt stenad, lugnande, avslappnad, lugn, sömnig.

7. Hur länge verkade CBD oljan? Var den behjälplig i avseendet. Tex kunde du somna lättare/sova hela natten eller avstyrde du ångestattacken med tex 10 droppar eller klarade du mötet trots social fobi.


Vissa oljor innehåller även CBDa, om någon användare testat dessa beskriv gärna skillnaden.



1. Fibromyalgi, ångest, depression, ryggsmärta

2. Scandinavian Hemp

3. Nej.

4. Droppar i munnen

5. 20 droppar 2 gånger dagligen.

6. Ingen effekt alls efter 4 veckors dagligt intag.

7. Eftersom jag inte märkt någon skillnad varken psykiskt eller fysiskt så har jag ingen effekt alls.
Citera
2017-10-22, 19:32
  #189
Avstängd
snuttiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
1. Fibromyalgi, ångest, depression, ryggsmärta

2. Scandinavian Hemp

3. Nej.

4. Droppar i munnen

5. 20 droppar 2 gånger dagligen.

6. Ingen effekt alls efter 4 veckors dagligt intag.

7. Eftersom jag inte märkt någon skillnad varken psykiskt eller fysiskt så har jag ingen effekt alls.


Bra! Tack! Äntligen Intressangt läsning ang CBD. Inget dravel eller tolkningsbart shit.

Ska bli intressangt att läsa om utländska tillverkare och om de skiljer sig mot Scandinavian Hemp.
Citera
2017-10-22, 21:21
  #190
Medlem
flexibilitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
WTF!?

1. Mot vilka åkommor använder du CBD?

kryp i kroppen och allmänt vad man kanske kan kalla mild ångest

2. Vilken tillverkare, skriv HELST namn, om du inte vill skriva namn, skriv Land. Tex Medihemp/Österrike.

charlottes web (cw hemp)

3. Fastnade leveranser i tullen.

köpte från sverige så nej

4. Hur intar du CBD oljan? Oralt/Vape.

dropper (pipett) som följer med i flaskan

5. Dos Samt Styrka. Antal droppar samt hur starka i millligram. Antal tabletter/Mg/ eller mängd pasta.

en halv dropper på morgonen och kvällen

6. Beskriv effekten. Kroppslig/Psykisk. Tex. Lätt stenad, lugnande, avslappnad, lugn, sömnig.

mer avslappnad, lugn i kroppen och sover bättre på nätterna

7. Hur länge verkade CBD oljan? Var den behjälplig i avseendet. Tex kunde du somna lättare/sova hela natten eller avstyrde du ångestattacken med tex 10 droppar eller klarade du mötet trots social fobi.

för mig fungerar den så länge jag tar den regelbundet. alltså inga kickar upp och ner.

.
Citera
2017-10-23, 14:11
  #191
Medlem
filur!s avatar
[quote=snuttis|62130241]WTF!?


Varför finns det INGEN tråd där folk beskriver NÅGOT om hur det KÄNNS att ta CBD?

Så. Hur känns det att inta CBD olja?

Beskriv utförligt enligt punkterna nedanför.



1. Mot vilka åkommor använder du CBD?
Generell ångest. Mild depression.

2. Vilken tillverkare, skriv HELST namn, om du inte vill skriva namn, skriv Land. Tex Medihemp/Österrike.
Scandinavian Hemp & Hemply Balance (Sverige)

3. Fastnade leveranser i tullen.
Nej. Beställde från Sverige.

4. Hur intar du CBD oljan? Oralt/Vape.
Vattenlöslig i dryck och olja (droppar under tungan). Upplevde oljan som mer effektiv.

5. Dos Samt Styrka. Antal droppar samt hur starka i millligram. Antal tabletter/Mg/ eller mängd pasta.
Ca. 10-15 droppar 2 ggr per dag. 500-700mg cbd per flaska.

6. Beskriv effekten. Kroppslig/Psykisk. Tex. Lätt stenad, lugnande, avslappnad, lugn, sömnig.
Något diffust. Men generellt ett naturligt lugn. Inget påtvingat som från andra läkemedel / weed. Använder det inte mot fyskiska åkommor.

7. Hur länge verkade CBD oljan? Var den behjälplig i avseendet. Tex kunde du somna lättare/sova hela natten eller avstyrde du ångestattacken med tex 10 droppar eller klarade du mötet trots social fobi.
Det har inte haft någon snabbverkande effekt för mig. Men efter 2 månaders bruk så det som att min ångest inte är lika tung. Klara av fler sociala situationer idag jämfört med innan.

Jag avfärdar inte möjligheten att det är total placebo och att mängden CBD i dessa produkter är för låg för att egentligen ha någon riktig effekt. Men jag upplever att de har hjälpt till en viss del.
Citera
2017-10-23, 22:23
  #192
Avstängd
snuttiss avatar
Intressangt läsning om cbd nu när modellen förtydligar. Lutar åt att Scandinavian Hemp är mildare än CW hittils. Lägger in en beställning av MediHemp 10% så fort jag läser en svensk rescension av Medihemp. Ingen lust att bli av med 700:- i tullen.
Citera
cbd

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback