Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-17, 21:38
Medlem
LaGrandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gkn732
Lite OT kanske, men vi satt idag och diskuterade Barry i serien (christian svensson).
Efter ganska mycket googlande verkar de vara helt omöjligt att hitta hans ålder. Är de någon som sitter på mer info om honom än den som finns på imdb?

Född 1968.

http://www.artistgruppen.se/clients/...son/index.html

Vet inte vad du sökte på direkt men hans officiella Instagram länkar till sidan ovan som har hans CV som nämner hans födelseår.
Citera
2017-12-19, 17:48
Medlem
Ace Venturas avatar
Är inte överförtjust i svenska serier men den här var riktigt kul att hänga med. Alla 3 säsongerna. Sen underlättar det väl kanske att jag alltid varit såld på Alexandra Rapaport, på alla sätt och vis. Snygg, rolig och riktigt bra skådis.
Citera
2018-02-25, 11:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Är inte överförtjust i svenska serier men den här var riktigt kul att hänga med. Alla 3 säsongerna. Sen underlättar det väl kanske att jag alltid varit såld på Alexandra Rapaport, på alla sätt och vis. Snygg, rolig och riktigt bra skådis.
Då är vi två. Hon är ruskigt fin. Jag gillar seriens tre säsonger skarpt.
Citera
2018-07-24, 23:10
Medlem
Jag började på "Gåsmamman" för 2 dagar sedan och såg precis avsnitt 2 i säsong 2 (rättegången) och undrar en sak:

Barry var ju på Niklas klubb tidigare när Nina var där. Får man någon förklaring till hur han överlevde när Lukas sköt honom och han trillade av bryggan?

Tre hyfsat välplacerade skott och att trilla ner i vatten sen är nog inte speciellt lätt att överleva.
Citera
2018-07-26, 07:19
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag började på "Gåsmamman" för 2 dagar sedan och såg precis avsnitt 2 i säsong 2 (rättegången) och undrar en sak:

Barry var ju på Niklas klubb tidigare när Nina var där. Får man någon förklaring till hur han överlevde när Lukas sköt honom och han trillade av bryggan?

Tre hyfsat välplacerade skott och att trilla ner i vatten sen är nog inte speciellt lätt att överleva.

Eftersom han var den klart mest omtyckta karaktären (håller med i det) i serien så är det förståeligt att de lät karaktären överleva och bjuda på flera härliga scener kommande säsong. Det är trots allt Barry (Christian Svensson) i sin halvmysiga "Seth Rydell"-roll som gör att denna serie ändå är sevärd. Annars hade den slopats illa kvickt då det mesta utöver det är under all kritik/pk/skämskudde-dåligt.
Citera
2018-07-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Eftersom han var den klart mest omtyckta karaktären (håller med i det) i serien så är det förståeligt att de lät karaktären överleva och bjuda på flera härliga scener kommande säsong. Det är trots allt Barry (Christian Svensson) i sin halvmysiga "Seth Rydell"-roll som gör att denna serie ändå är sevärd. Annars hade den slopats illa kvickt då det mesta utöver det är under all kritik/pk/skämskudde-dåligt.

Jag tycker också att det är förståeligt, dock inte att han överlever tre hyfsat välplacerade skott och sedan trillar i vattnet. Folk dör för betydligt mindre i serien.
Citera
2018-09-12, 14:16
Medlem
fearreapers avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...sasong--pa-tv4 woho!!! Säsong 4 på g!
Citera
2019-05-02, 18:53
Medlem
KuReLuBs avatar
Gud vilken tramsig feministisk serie. Sjukt larvigt försök att löjliggöra både män och sverige. Fy fan.
Citera
2019-05-14, 18:52
Medlem
Alltså, storyn bakom Lukas.

Jag har sträcktittat första och halva andra säsongen. Grymt bra serie.

Men jag får inte koll på Lukas. Han är lite ALLT i ALLO till gåsmammans pappa.
Verkar vara lojal mot Sonja oxå. Fast han dödade Fredrik
Samtidigt verkar han livsfarlig, han har varit med förr.

Samtidigt är omgivningens reaktioner på honom konstiga. Han ses som farligt, men tas ändå inte på allvar.

Trots att han sköt Boman blir det inga följder.

Någon som har koll på hans story
Citera
2019-05-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Alltså, storyn bakom Lukas.

Jag har sträcktittat första och halva andra säsongen. Grymt bra serie.

Men jag får inte koll på Lukas. Han är lite ALLT i ALLO till gåsmammans pappa.
Verkar vara lojal mot Sonja oxå. Fast han dödade Fredrik
Samtidigt verkar han livsfarlig, han har varit med förr.

Samtidigt är omgivningens reaktioner på honom konstiga. Han ses som farligt, men tas ändå inte på allvar.

Trots att han sköt Boman blir det inga följder.

Någon som har koll på hans story

Sett hela serien nu, fortfarande inte klok på Lukas.
Någon som kan förklara.
Vem är han, vad har han för bakgrund o.s.v.
Citera
2019-08-06, 09:18
Medlem
Hottts avatar
Sent om sider har nu även jag sett alla tre tillgängliga säsonger av Gåsmamman, och går runt hela tiden och ser mig om över axeln beredd att bli skjuten eller kidnappad.... Men som tur är har jag en handgranat i handväskan och en stridsvagn parkerad hemma på boendeparkeringen.

Det som är bra med serien är att det händer någonting HELA TIDEN... Sen blir alla förvecklingar och intriger tämligen orealistiska. Och sen finns det små detaljer som man retar sig på som inte stämmer.
Karaktären som är polisen Emil är inte heller särskilt trovärdig någonstans, även om han har coolat ned sig ju längre serien har gått.

Citera
2019-08-30, 19:57
Medlem
Inget datum för säsong 4 än eller? Den ska komma till hösten 2019 men hittar ingenting på google om datum..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in