Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
Den är ju mäkta skruvad med en stor dos svart humor, men det känns ju ÄNDÅ som att den är mer realistisk än nu aktuella "Innan vi dör" på SVT som har långt mycket mer allvarlig och anspråksfullt tonläge("ja det är en deckare men egentligen är jag Ingmar Bergman" typ).
Hur som helst. Gåsmamman är en serie där jag verkligen "plöjde" samtliga säsonger under (typ) en förkyld helg för en tid sedan. De var duktiga på att ta fram cliffhangers till varje avsnitt som gjorde att man ville kolla vidare. Samtidigt känns serien lite innehållslös på något sätt, som att den saknar något. Men det är väl också en franchise efter något typ holländskt original eller liknande.
Ja det är ju nästan lite sorgligt att Gåsmamman, en serie där 1. Sveriges största knarkkung är bosatt i Sverige (kolla på Bulent Aslanoglu, riktig svensk knarkkung, bosatt långt åt helvete ute i Colombia) 2. torpederna heter Stanley Rossman och Hugo 3. den nya maffian är isländsk och 4. nästan hela serien är ironisk, är mer realistisk än en serie som ska vara supermörk. Seriöst när jag kollade på Innan vi Dörs senaste avsnitt när det kom ut i söndags skrattade jag ihjäl mig under hela avsnittet för att allt är så hjärndött, det är som att en sjuåring skrivit manuset. "Ja du lille William, vad tycker du att den dumma skurken ska heta?", "jo men jag tycker att han ska heta Wiking för att han är nordisk och arg och slåss mycket och är kriminell och dum och förstör bara", "jaså, men vad ska hans medhjälpare heta då?", "en gång när jag spelade Fortnite såg jag att någon hette dragon66 o det var jättejättecoolt, så det tycker jag minst en ska heta!".
Ny trailer förresten:
https://www.instagram.com/p/B4UdXJzhJid/
Det är såklart man fått lite Seth Rydell-vibbar av Barry innan också, men nu börjar jag verkligen få det. I säsong 3 försöker ju Seth bli en laglydig medborgare genom att starta taxiföretag och jobba åt polisen men allt går ju såklart åt helvete, känns lite som att Barry kommer gå igenom samma sak. Vill se mer av Nzinga, han är en grym skådis och tror han kan briljera som den moderna ortenknarkkungen Tomelo.