Utan att överdriva var första avsnittet av nya säsongen bland det absolut sämsta jag sett i svensk produktion. Inte för att jag hade några förväntningar, men det här var anmärkningsvärt.
I klass med övriga säsonger då. Inget oväntat direkt.
Precis sett E05 fyfan säger jag bara så bra. Bara matas på med grejor, ena efter de andra och man sitter på helspänn.
Vilket jävla kaos, och sjukt slut.
Ni som säger att serien är kass måste ju ha kromosomfel.
Precis sett E05 fyfan säger jag bara så bra. Bara matas på med grejor, ena efter de andra och man sitter på helspänn.
Tack. Äntligen lite konstruktiva åsikter och rimliga reflektioner om nya säsongen istället för en massa bittert och onyanserat gnäll.
Helt klart den mest ångestladdade säsongen hittills. Lite mer fartfylld action här också och mer mörker. Manusmässigt har det ännu inte riktigt levt upp till föregående säsong, men förhoppningsvis ger det med sig. Vill minnas att jag inte var helt impad av säsong 4 efter första genomgången heller, men att den sedan växte.
Hoppas på mer centrala bidrag till handlingen av Barry, hans genomcharmiga stil ihop med att han är total proffsgangster har verkligen burit upp serien.
Fan vad irriterad man är på Linus efter de senaste avsnitten. Kliver naivt och helt utan konsekvenstänk rakt in i pissbusvärlden med knark och vapen, och enbart för att han har råkat bli kär i en liten tjackbrud med knarkskulder. Har han inte lärt sig ett skit av att se på nära håll vad hans familj har utsatts för och gått igenom?
Gustav gör såklart vad han kan som polis för att gottgöra all skit hans familj har gjort sig ansvarig för genom åren, men jag fattar inte hur han kan tänka bortom faktumet att hans mamma bara försöker rädda sina barns liv.
Nina, som var rätt psycho i första säsongerna, har vuxit och framstår som den mest normala i familjen numera.
Sist men inte minst, hoppas verkligen att slutet på S05 var en elak cliffhanger. Manusförfattarna KAN väl inte vara så iskalla att Linus skjuter ihjäl sin egen brorsdotter? Låt gå för att det hade varit en stark krydda för säsongen, men rent moraliskt mot tittarna så är det så satans mörkt att jag tvivlar.
Vi lär se nästa vecka sista avsnittet för denna säsong, kommer en sista 2022, som i Eva & Adam credits; missa inte nästa avsnitt lova det.........lova
Är grymt spännande nu & hur det går/gick för Klara
Citat:
Ursprungligen postat av Sub---Zero
Tack. Äntligen lite konstruktiva åsikter och rimliga reflektioner om nya säsongen istället för en massa bittert och onyanserat gnäll.
Helt klart den mest ångestladdade säsongen hittills. Lite mer fartfylld action här också och mer mörker. Manusmässigt har det ännu inte riktigt levt upp till föregående säsong, men förhoppningsvis ger det med sig. Vill minnas att jag inte var helt impad av säsong 4 efter första genomgången heller, men att den sedan växte.
Hoppas på mer centrala bidrag till handlingen av Barry, hans genomcharmiga stil ihop med att han är total proffsgangster har verkligen burit upp serien.
Fan vad irriterad man är på Linus efter de senaste avsnitten. Kliver naivt och helt utan konsekvenstänk rakt in i pissbusvärlden med knark och vapen, och enbart för att han har råkat bli kär i en liten tjackbrud med knarkskulder. Har han inte lärt sig ett skit av att se på nära håll vad hans familj har utsatts för och gått igenom?
Gustav gör såklart vad han kan som polis för att gottgöra all skit hans familj har gjort sig ansvarig för genom åren, men jag fattar inte hur han kan tänka bortom faktumet att hans mamma bara försöker rädda sina barns liv.
Nina, som var rätt psycho i första säsongerna, har vuxit och framstår som den mest normala i familjen numera.
Sist men inte minst, hoppas verkligen att slutet på S05 var en elak cliffhanger. Manusförfattarna KAN väl inte vara så iskalla att Linus skjuter ihjäl sin egen brorsdotter? Låt gå för att det hade varit en stark krydda för säsongen, men rent moraliskt mot tittarna så är det så satans mörkt att jag tvivlar.
Blir denna serie bättre efter 1/2 första säsongerna? Tycker produktionskvaliten på den första säsongen iallafall var riktigt dålig. Samma producent som för Partisan vilket jag också tyckte hade konstig approach till allt. Nyfiken för tycker serien känns intressant men vill gärna att det blir ett lyft efter första säsongen då..
Citat:
Ursprungligen postat av Sub---Zero
Håller med er till 100%.
Jag hoppas också att Magda inte blev träffad av skotten, så korkat av Gustav att ta med henne. Sen fattar jag inte varför Zac tror att Sonja är livsfarlig helt plötsligt och han kan ju inte veta om hon kunde koden till hans skåp. Angående Roland känns det som att han kidnappar Klara på uppdrag av sin bror (ni vet han som spelades av Allan Svensson) men det återstår att se.
Sen hoppas jag att Gustav försöker bli sams med sin morsa och faktiskt börjar lyssna på henne
Senast redigerad av erikpwb 2021-10-19 kl. 09:31.
Jag gillar Gåsmamman men det finns som alltid löjliga detaljer som är störande. Exempelvis beslutet att
förfölja ett gäng beväpnade rånare när man har sitt spädbarn i bilen
.
Det är så osannolikt korkat att det blir löjligt. Inte trovärdigt alls.
Detta har väl hänt i Sverige för massa år sedan. Visserligen var det väl en privatperson då, men som följde efter rånarna med bilen och de sköt och dödade sonen typ.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!