2015-11-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Sorgligt att du inte klarar av att st upp fr vare sig dig sjlv eller dina medmnniskor, men det r ngot du fr jobba med p egen hand. Att kunna se sig sjlv i spegeln och kunna knna stolthet fr att man har hjlpt en annan mnniska ifrn ondska r en grym knsla, hoppas att du fr uppleva det en dag.

Ta vara p dig...
Sluta mla upp mig som en ondskefull tyrann. Shit ass man fr ju nstan dligt samvete hr Jag hller med om att ibland behvs det vittnen, fast bara nr det r oskyldiga som drabbas.
Citera
2015-11-30, 22:48
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Du hade kunnat lsa det p ett bttre stt genom att bara sga att du inte har ngot med saken att gra och gtt drifrn - d hade du lmnat snorna med chefen och haft ett vitt papper.

Hade dom i efterhand blivit sura p dig fr att du inte backat dom s hade du bara kunnat sga att du inte vill vara med p deras skit.

Hade chefen dykt upp och frgat ut dig s hade du kunnat sga att du inte blandar in dig i vad dom gr.

Win-Win.

Fr mig hade en person som agerat p det sttet framsttt som oerhrt feg. Man skall vl fr fan vga sga vad man tycker och om cheferna inte str upp fr sjlvklara rttigheter s vill tminstone inte jag jobba kvar i den organisationen. Vad jag andra sidan hade gjort skulle vara att lyfta frgan till de som har intresse av fretaget p riktigt, det r d saker och ting hnder...
Citera
2015-11-30, 22:51
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Din hora! Jag r fullt medveten om att det kan vara orttvist o hemskt men det r s det fungerar. Jag sitter inte o hyllar gangster beteende jag sger bara som det r din golvurmare.
Enda vuxna personerna det fungerar s fr r frlorare som hela samhllet (utom deras lika misslyckade vnner) ser ner p. Normala mnniskor tjallar inte fr smsaker, men hjlper man mobbare genom att st bakom dem r man helt enkelt en feg mnniska utan ngon form av empati eller skam i kroppen. Att det fungerar s bland dig och dina vnner sger mer om er n hur det skulle fungera bland vuxna mnniskor i verkligheten.
Citera
2015-11-30, 22:56
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Starkt gjort, TS!
Man brukar generellt sga att mobbning p arbetsplats r ett resultat av dligt ledarskap (dvs att chefen inte gr ngonting fr att frbttra arbetsklimatet och stta ett stopp p det hela). Om fler sdana incidenter ger rum p arbetsplatsen, rekommenderar jag att du br ska efter ett annat jobb. I slutndan r det just din arbetsplats som frlorar mest p att lta idioterna hrja fritt, eftersom talangfulla personer kommer att lmna stllet s fort ngot annat erbjuder sig.

Och ja, man kan undra om anvndaren wapswapswaps har ldern inne fr att ens f vara p Flashback, med tanke p dennes stt att uttrycka sig.
Senast redigerad av bitch-sandwich 2015-11-30 kl. 23:01.
Citera
2015-11-30, 22:57
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Sluta mla upp mig som en ondskefull tyrann. Shit ass man fr ju nstan dligt samvete hr Jag hller med om att ibland behvs det vittnen, fast bara nr det r oskyldiga som drabbas.

Ett tips till, sluta med de pillren...

Du och de mnniskor som TS skriver om saknar all sjlvinsikt och r jvligt arroganta och tuffa s lnge de har sin mob med sig. Men mobben r jkligt flyktig om det kommer in en stark motstndare som brjar "gola" om det strukturella som vxt fram i organisationen. De med verklig makt i ett privatgt fretag r nstan uteslutande intresserade av att tjna pengar. Maximera vinst gr man genom att hlla medarbetare njda och d finns ingen plats fr pennalism, det r direkt kontraproduktivt.

Poff, lite "golning" s frsvinner buset...
Citera
2015-11-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khomoney
Fr lite mer n en vecka sen hnde en grej p mitt jobb dr ngra i en grupp handlade p ett jvligt dligt stt. S blandade de in mig och jag sa ifrn och golade mitt framfr deras ansikten till chefen. Vgar inte vara fr specifik men det handlade om mobbning av en annan kollega.

Efter detta har stmningen varit minst sagt kall. Chefen jag golade till sa under ett mte med dem att det beteendet inte r okej och att vi inte behandlar andra p det sttet.

Den som var upphovsmakare till allt har tagit bort mig som vn p facebook, stllt in en lunch utan att ens kommentera det och verkligen gjort allt fr att frska f mig att knna mig utfryst.
I slutet p frra veckan kallade den hr gruppen in till mte med mig och en annan kollega, de ville typ rensa luften, men nu r jag bara mer irriterad.

Visst, jag frstr att det var ondigt att gola mitt framfr dem, men jag ngrar det inte fr det var extremt lg niv p det de hade gjort. Men om man vill g vidare, borde inte de bara be om urskt fr att de betett sig riktigt illa?

Jag har i princip ftt tagit all skit och det r som att det r jag som gjort fel. Jag vet inte hur jag ska agera i en snhr situation?

Jag uppfattar det som att jag var stark och sa ifrn och "ledaren" i den andra gruppen som startade hela grejen, nu frsker straffa mig fr att jag inte dansar efter dennes pipa!?!?

Knner att jag mste skriva av mig fr det r sdan bisarr situation och den pverkar mig spass mycket.

r det ngon som har ngra liknande erfarenheter och rd p hur man ska hantera mnniskor som frsker f en att knns sig utanfr?

Du kan endast ta styrka frn detta om du inser att dessa mnniskor str under dig, och att deras sociala vrde m betyda en mjukare tillvaro och en strre krets, dock fylld med skit och falskhet.

Hade det dr hnt mig fr 4-5 r sedan hade jag sjlv mtt lite kasst av situationen, tagit ra i att jag handlat som dig men nd blivit pverkad.
Idag ler jag, kollar dom rakt in i gonen och fr dom inse att det r inte jag som r utfryst frn dom, det r dom som r utfryst ifrn mig.

Du verkar ha chefen p din sida, och din chef uppskattar det du har gjort. Sjlvklart mste personen du frsvarat uppskatta dig, ven fast den personen utanfr detta angrepp sjlv inte intresserad dig ett dugg.

Hll upp hakan min vn. Bra jobbat
Citera
2015-11-30, 23:15
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Fr mig hade en person som agerat p det sttet framsttt som oerhrt feg. Man skall vl fr fan vga sga vad man tycker och om cheferna inte str upp fr sjlvklara rttigheter s vill tminstone inte jag jobba kvar i den organisationen. Vad jag andra sidan hade gjort skulle vara att lyfta frgan till de som har intresse av fretaget p riktigt, det r d saker och ting hnder...

Finns ingen anledning till att ta ngons parti eller trda fram med "sanningen" fr chefen. Man vinner ingenting p det mer n att vissa (du) tycker att man r modig. Palla framst som en rvslickare bland cheferna. Alltid bst att skta sitt eget, alla r egoister i slutndan varfr blanda i sig i andras skit?
Citera
2015-11-30, 23:24
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Utveckla tack. Menar du att man inte skall bertta det man vet fr ordningsmakt, soc och domstolar om ett fel har begtts?

Tyvrr s verkar mnniskor nufrtiden ha tappat bort betydelsen av att inte "gola" och verkar inkludera varenda jvla mnniska i begereppet.

Att inte "gola" p ngon r nnting som tv eller flera personer kommer verens om nr man gr ngot som man inte fr/inte vill att ngon ska f veta.
Helt enkelt, kriminella (som det ofta handlar om) har ju valt sin livsstil. Man har s att sga en tyst verenskommelse att hlla kften om man gr brott ihop.
Det hr r d inbrdes i den gruppen, det gnget eller vad det nu r fr konstallation man har.

Vad det dremot INTE innebr r att alla som ser eller hr eller r vittnen och INTE valt att ing i det hr gnget ocks ska flja deras regler om att inte "gola".
Helt enkelt, r man inte inblandad i det s har man heller ingen som helst frpliktelse att vara tyst om det.

Shr funkade det till stor del bland kriminella fr 20 r sen och lngre bak.
Nufrtiden, nr alla jvla kriminella blivit s jvla blattefierade s hotas vittnen p lpande band fr att dom anser att en helt jvla random mnniska inte ska bertta det dom sett utan istllet flja deras jvla "regler".
Citera
2015-11-30, 23:24
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Finns ingen anledning till att ta ngons parti eller trda fram med "sanningen" fr chefen. Man vinner ingenting p det mer n att vissa (du) tycker att man r modig. Palla framst som en rvslickare bland cheferna. Alltid bst att skta sitt eget, alla r egoister i slutndan varfr blanda i sig i andras skit?

Ja, vissa bryr sig om sina medmnniskor om de rkar illa ut, tex i form av mobbning. Du gr naturligtvis som du sjlv vill men jag tror inte att du och jag har srskilt mycket gemensamt.

Jag r inte intresserad av att diskutera ngonting mer med dig, jag hoppas du frstr.
Citera
2015-11-30, 23:27
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Tyvrr s verkar mnniskor nufrtiden ha tappat bort betydelsen av att inte "gola" och verkar inkludera varenda jvla mnniska i begereppet.

Att inte "gola" p ngon r nnting som tv eller flera personer kommer verens om nr man gr ngot som man inte fr/inte vill att ngon ska f veta.
Helt enkelt, kriminella (som det ofta handlar om) har ju valt sin livsstil. Man har s att sga en tyst verenskommelse att hlla kften om man gr brott ihop.
Det hr r d inbrdes i den gruppen, det gnget eller vad det nu r fr konstallation man har.

Vad det dremot INTE innebr r att alla som ser eller hr eller r vittnen och INTE valt att ing i det hr gnget ocks ska flja deras regler om att inte "gola".
Helt enkelt, r man inte inblandad i det s har man heller ingen som helst frpliktelse att vara tyst om det.

Shr funkade det till stor del bland kriminella fr 20 r sen och lngre bak.
Nufrtiden, nr alla jvla kriminella blivit s jvla blattefierade s hotas vittnen p lpande band fr att dom anser att en helt jvla random mnniska inte ska bertta det dom sett utan istllet flja deras jvla "regler".

Mycket bra sammanfattat, jag tackar fr detta kloka inlgg. TS borde nu kunna inse att han gjorde rtt och inte har ngon skuld i hndelsen. Han har helt enkelt agerat moraliskt riktigt.
Citera
2015-11-30, 23:43
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Min kuk? Hr diskuterar vi goleri, men du sitter o fantiserar om kukar.... Jass det beror p situationen fr dig. Du golar nr det passar dig helt enkelt.
Jag vet inte vad ditt problem r eller fr den delen vilket tragiskt liv du lever.
Jag sjlv har varit kriminell. Att gola dr r frbjudet.
Men nr gemene man polisanmlde hette det inte golning utan anmlan.
Gola gr man nr man varit delaktig i ngot o sedan skvallrar fr att sjlv hamna i bttre dager.

I arbetslivet dremot rder helt andra regler.
Dr ska man samarbeta fr att f bra arbetsvillkor. Dr finns en chef som ska ta ansvar fr att de anstllda mr bra. Att d st upp fr en kollega r inte att gola. D heter det civilkurrage.

S ta ditt fjantiga resonemang med dig ut i frorten dr det hr hemma. Fr hos oss som levt med golning r du bara ett skmt.
Citera
2015-12-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag vet inte vad ditt problem r eller fr den delen vilket tragiskt liv du lever.
Jag sjlv har varit kriminell. Att gola dr r frbjudet.
Men nr gemene man polisanmlde hette det inte golning utan anmlan.
Gola gr man nr man varit delaktig i ngot o sedan skvallrar fr att sjlv hamna i bttre dager.

I arbetslivet dremot rder helt andra regler.
Dr ska man samarbeta fr att f bra arbetsvillkor. Dr finns en chef som ska ta ansvar fr att de anstllda mr bra. Att d st upp fr en kollega r inte att gola. D heter det civilkurrage.

S ta ditt fjantiga resonemang med dig ut i frorten dr det hr hemma. Fr hos oss som levt med golning r du bara ett skmt.
Dumma jvel jag har ju sagt att TS gjorde rtt!! Har haft flera jobb s jag vet vad som gller nr man knegar, nej det r inga kriminella koder man fljer! Men du har fel om vad som gller om vad som r gol o inte. Du kanske r en gammal gubbe som inte hnger med i svngarna. Men om du gr en anmlan p ngon fr du vet om att den begr brott s golar du. Sen beror det ju p vilken typ av brott du anmler som avgr om du r golare eller ej, att anmla en vldtktsman r ju bra ven om man nskar att ta saken i egna hnder. Men varsgod ut o gola du s det str hrliga till. Bli inte frvnad den dagen det smller pga din kft.
Senast redigerad av wapswapswaps 2015-12-01 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in