Citat:
Ursprungligen postat av
The_Annihilator
Jag r frn 80-talet och ingenting med honom klingar verhuvudtaget. Men man mste vl ha ett sportintresse fr det antar jag.

Fr att knna till honom br man nog vara fdd senast runt 1975 (och inte vara uppfdd med hundra andra kanaler att hlla reda p). Han arbetade fr TV-sporten (SVT) som hstsportkommentator och var ocks tidigare OS-deltagare. Det r givetvis helt OK att man inte knner till honom. Jag knner fr vrigt inte till alla som arbetar p SVT Sport idag.
Men om SVT-anstllda Gina Dirawi, och ngot av stjrnskott, presenterar honom som TV-legend i ett av SVT:s mest tittade program och uttalar namnet fel, d r det inte OK. Det r inget orimligt krav att hon ska ha lite koll p historien, srskilt nr ett fr henne oknt svenskt namn dyker upp i manus. D tar man reda p hur namnet uttalas. Frga Ace Wilder, hur svrt kan det vara! Mest anmrkningsvrt r vl nd att ingen annan i produktionen har reagerat trots att hon mste ha repeterat flera gnger. En skitgrej p det stora hela men visar lite av den slappa andan som jag tycker prglar mnga programledare, inte bara i SVT utan i mnga andra kanaler. Det r viktigare att synas i TV n gra ett bra jobb. Det r viktigare att tramsa och skmta n gra ett professionellt och seris jobb. Nr Gina Dirawi pratar frn manus s lter det konstlat, uttal p varje bokstav, grna med betoning verallt ocks, lite kungahusvarning och hur de framfr sina tal faktiskt.