2016-02-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
vad hände med Yohio? Är han slut?
Varför tror du det? För att han inte är med i melodifestivalen? Han släppte en ny soloskiva i november, en ny trespårs-singel med bandet Disreign i december (så en hel skiva torde komma i år) plus att han har påstått att han ska släppa en heljapansk skiva, troligtvis även det i år.
2016-02-09, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
om det är till någon tröst så är jag några år äldre än dig och jag känner inte heller till den där anders grenat eller vad han hete
Jag är från 80-talet och ingenting med honom klingar överhuvudtaget. Men man måste väl ha ett sportintresse för det antar jag.
2016-02-09, 10:41
Medlem
Citat:

Han var intressant när han var något nytt. Nu är han yesterdays news. Han har dessutom redan spelat sitt "ha inga fördomar osv" kort vilket var en stor anledning till hans höga placering första året. Någon riktig sångröst hade han aldrig. Därför tror jag inte heller att Ace Wilder har någon större chans att vinna i år. Rösten håller helt enkelt inte. Och hennes attityd är inte längre något nytt och spännande.
2016-02-09, 12:39
Medlem
Darkzis avatar
Citat:

Släppte en ny låt i fredags! Handlar om melodifestivalen och att Zlatan stalkar honom
https://www.youtube.com/watch?v=XI29WwE9-jA

Nu laddar vi för deltävling 2! Hoppas på överraskningar så att det inte blir självklara Isa, Molly Petterson-Hammar och David Lindgren som går vidare direkt.
2016-02-09, 15:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Annihilator
Jag är från 80-talet och ingenting med honom klingar överhuvudtaget. Men man måste väl ha ett sportintresse för det antar jag.

För att känna till honom bör man nog vara född senast runt 1975 (och inte vara uppfödd med hundra andra kanaler att hålla reda på). Han arbetade för TV-sporten (SVT) som hästsportkommentator och var också tidigare OS-deltagare. Det är givetvis helt OK att man inte känner till honom. Jag känner för övrigt inte till alla som arbetar på SVT Sport idag.

Men om SVT-anställda Gina Dirawi, och något av stjärnskott, presenterar honom som TV-legend i ett av SVT:s mest tittade program och uttalar namnet fel, då är det inte OK. Det är inget orimligt krav att hon ska ha lite koll på historien, särskilt när ett för henne okänt svenskt namn dyker upp i manus. Då tar man reda på hur namnet uttalas. Fråga Ace Wilder, hur svårt kan det vara! Mest anmärkningsvärt är väl ändå att ingen annan i produktionen har reagerat trots att hon måste ha repeterat flera gånger. En skitgrej på det stora hela men visar lite av den slappa andan som jag tycker präglar många programledare, inte bara i SVT utan i många andra kanaler. Det är viktigare att synas i TV än göra ett bra jobb. Det är viktigare att tramsa och skämta än göra ett professionellt och seriös jobb. När Gina Dirawi pratar från manus så låter det konstlat, uttal på varje bokstav, gärna med betoning överallt också, lite kungahusvarning och hur de framför sina tal faktiskt.
Senast redigerad av TilleyHat 2016-02-09 kl. 16:07.
2016-02-09, 18:50
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Hmm, de ska väl inte gå att köpa än? De låtar som åkt ut kan ju börja säljas men.. Det finns någon regel där som säger att låtarna inte ska få spela på tex radio eller liknande innan alla bidrag redan fått medverka. Alltså, efter sista deltävlingen och innan andra chansen brukar de väl släppa allt fritt har jag för mig, men det ska vara för att ingen låt ska ha fördel i att ha varit med i första deltävlingen eller sista och om folk hunnit vänja sig vid en låt eller redan tröttnat på den efter att ha spelat sönder den.

Det är just därför jag tycker det är lite konstigt att låtar som går till andra chansen, och som har chans att gå till finalen säljs medan låtar som går direkt till finalen inte säljs än. Konstigt och ologiskt tycker jag.
2016-02-10, 00:10
Medlem
Jag tycker Sanna Nielsen borde ha fått lett Eurovision i år.
2016-02-10, 10:02
Medlem
psaks avatar
Gissar att Dirawiskans Grenant-fadäs är föremål för ngt slags scriptat skämt på lördag.
2016-02-11, 15:32
Medlem
klipp från genrepen från molly, david och viktor och natten finns nu att se. alla suger balle..
2016-02-11, 16:38
Medlem
har sett klipp från genrepet från alla utom uno svenningson och wiktoria. hittils är allt skit.
2016-02-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
klipp från genrepen från molly, david och viktor och natten finns nu att se. alla suger balle..

Isa menar du.
Inget som verkar lovande hittills...
men däremot verkar det bli en betydligt bättre kväll än den förra...
då var det skamligt dåligt.
2016-02-11, 19:01
Medlem
Snubchurps avatar
Isa och Molly som har OK låtar men det är så synd att låtarna inte är bättre än dem är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in