Citat:
Ursprungligen postat av
The_Annihilator
Jag är från 80-talet och ingenting med honom klingar överhuvudtaget. Men man måste väl ha ett sportintresse för det antar jag.

För att känna till honom bör man nog vara född senast runt 1975 (och inte vara uppfödd med hundra andra kanaler att hålla reda på). Han arbetade för TV-sporten (SVT) som hästsportkommentator och var också tidigare OS-deltagare. Det är givetvis helt OK att man inte känner till honom. Jag känner för övrigt inte till alla som arbetar på SVT Sport idag.
Men om SVT-anställda Gina Dirawi, och något av stjärnskott, presenterar honom som TV-legend i ett av SVT:s mest tittade program och uttalar namnet fel, då är det inte OK. Det är inget orimligt krav att hon ska ha lite koll på historien, särskilt när ett för henne okänt svenskt namn dyker upp i manus. Då tar man reda på hur namnet uttalas. Fråga Ace Wilder, hur svårt kan det vara! Mest anmärkningsvärt är väl ändå att ingen annan i produktionen har reagerat trots att hon måste ha repeterat flera gånger. En skitgrej på det stora hela men visar lite av den slappa andan som jag tycker präglar många programledare, inte bara i SVT utan i många andra kanaler. Det är viktigare att synas i TV än göra ett bra jobb. Det är viktigare att tramsa och skämta än göra ett professionellt och seriös jobb. När Gina Dirawi pratar från manus så låter det konstlat, uttal på varje bokstav, gärna med betoning överallt också, lite kungahusvarning och hur de framför sina tal faktiskt.