2016-03-16, 19:05
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Frans fick bara 14.9 % av folkets rster. Det r fakta.
Att han bara lyckades ta 6,5 % procent av konkurrenternas rstandel r drmed ocks ett faktum.
Med 11 konkurrenter s blir det i snitt, ynkliga 0,6 % per konkurrent.
Allt detta r fakta.

Sedan kan man diskutera i vilken utstrckning det beror p rstningssystemet med appen.
Personligen har svrt att se att det enbart skulle bero p rets system.
Jag hller med om att rets system jmnar ut siffrorna nr folk rstar p flera bidrag i strre utstrckning, men det rcker inte fr att frklara ett s svagt resultat.

Betrffande dina utrkningar s r de fortfarande fel.
Kom tillbaka nr du lrt dig procentrkning och rttat till dem.

Din modell r busenkel att frst. T ex tar du ju inte ngon som helst hnsyn till utjmningseffekten. Drfr tror jag inte p den.

Min enkla modell TAR hnsyn till utjmningseffekten och r inte heller svr att frst. Tagga ned och fundera iaf en liten stund p om det kan vara du sjlv som missat ngot. Bara ett frslag.
2016-03-17, 13:00
Medlem
vonEisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Din modell r busenkel att frst. T ex tar du ju inte ngon som helst hnsyn till utjmningseffekten. Drfr tror jag inte p den.

Min enkla modell TAR hnsyn till utjmningseffekten och r inte heller svr att frst. Tagga ned och fundera iaf en liten stund p om det kan vara du sjlv som missat ngot. Bara ett frslag.

Jag kritiserar inte din modell.
Den r faktiskt ganska bra, om du bara hade rknat rtt p procentrkningen.
Kom tillbaka nr du lrt dig att rkna ut den rtt.
2016-03-17, 14:07
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Jag kritiserar inte din modell.
Den r faktiskt ganska bra, om du bara hade rknat rtt p procentrkningen.
Kom tillbaka nr du lrt dig att rkna ut den rtt.

Ok, upplys mig. Hur tycker du att man ska rkna med min modell? Ge ngot exempel. Utg t ex frn det senaste inlgget med data i den andra trden.
2016-03-17, 16:53
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur mnga hr i trden rstade p Frans frutom modsen?
2016-03-18, 19:33
Medlem
popparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Hur mnga hr i trden rstade p Frans frutom modsen?

Jag har aldrig rstat i melodifestivalen frut men nu anvnde jag appen och rstade fem rster var p Frans, Zia och Wiktoria. Om jag dremot hade haft en rst s hade jag rstat p Frans i alla fall. Tycker helt enkelt att det var den bsta lten ven om Zia var nra.
2016-03-18, 21:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Visst ingr en artists lder i hela kitet/bidraget. Personligen tycker jag att lten r mkt bra, (dvs, Mello-bra och passande/fungerande fr ndamlet) och charmig i sig sjlv. Och att hans person med allt vad det innebr, passar bra till den lten.

Drav fulltrffen - drav vinsten i den svenska finalen. terstr att se vad mottagandet blir i den stora finalen. Tror nog inte att han kommer att gra bort sig p ngot stt, snarare tvrtom.
De flesta bettingbolag verkar ha tippat Sverige som tva. Kan det vara fr att det r Sverige? De lg ju hgt innan Mello var avgjort.
Typ p 80-90-talet vann Irland i parti och minut - mycket fr att de var Irland.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Irla...n_Song_Contest
2016-03-18, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De flesta bettingbolag verkar ha tippat Sverige som tva. Kan det vara fr att det r Sverige? De lg ju hgt innan Mello var avgjort.
Typ p 80-90-talet vann Irland i parti och minut - mycket fr att de var Irland.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Irla...n_Song_Contest
Det kan ju hnda, (nu med segrarna fr Loreen och Zelmerlw) att Sverige, som nmnda Irland, byggt upp ett renomm, som gr att vi tippas lite hgre n vi annars kanske hade gjort.

Men med det sagt: har man en bra lt s har man en bra lt, och de kanske tycker att Frans bidrag r ett bra bidrag, (tycker de att det r bra men inte kanon, s kanske vi utan ett ponerat renomm hade tippats som t ex 5-6:a).

En bra lt r en bra lt r en bra lt, som Gessle s extreeemt klokt, sade.

Drfr kanske vi med Frans bidrag hade tippats som tva - nd. Men varfr tippas vi inte som etta d, om de nu gillar Frans bidrag och vi ponerar ett uppbyggt renomm? Ja, kanske helt enkelt fr att det finns ett annat bidrag som de gillar nnu bttre, och som isf tar sig hgre p oddslistan trots vrt, av mig antagna, renomm.
Senast redigerad av xxooww 2016-03-18 kl. 22:02.
2016-04-07, 14:19
Medlem
volvo 240s avatar
Inte fr att det var min typ av lt direkt men jag tror nog att det lille Zlatan-fanet kan vinna hela eurovision.
2016-04-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Inte fr att det var min typ av lt direkt men jag tror nog att det lille Zlatan-fanet kan vinna hela eurovision.
Inte omjligt. Enligt oddsen fr ett par veckor sedan var han tydligen favorit att vinna hela skiten. S omjligt r det ju inte. Har dock inte hrt dom andra ltarna nnu s jag vljer att inte uttala mig nnu.
2016-04-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte omjligt. Enligt oddsen fr ett par veckor sedan var han tydligen favorit att vinna hela skiten. S omjligt r det ju inte. Har dock inte hrt dom andra ltarna nnu s jag vljer att inte uttala mig nnu.
Tror Sverige hamnar hgt i oddsen p automatik fr att det har gtt s bra de senaste ren samt att vi har nog ganska bra rykte i Eurovision vrlden.

Jag kommer heja p Ryssland i protest. Det var skamligt hur den ryska sngerskan behandlades nr Mns vann och de intoleranta Eurovision fansen frtjnar en rysk vinst.
2016-04-07, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Tror Sverige hamnar hgt i oddsen p automatik fr att det har gtt s bra de senaste ren samt att vi har nog ganska bra rykte i Eurovision vrlden.

Jag kommer heja p Ryssland i protest. Det var skamligt hur den ryska sngerskan behandlades nr Mns vann och de intoleranta Eurovision fansen frtjnar en rysk vinst.
Exakt vad menar du med din andra mening? Vad var skamligt enligt dig`?
2016-04-07, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Exakt vad menar du med din andra mening? Vad var skamligt enligt dig`?
Hon fick massa burop fr att hon var frn Ryssland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in