2016-03-14, 18:09
Medlem
Om Frans skulle vart 30 r och bidragit denna lt s hade han inte kommit ngonstans. Lten bryr sig ingen om, det r han alla bryr sig om. Bara fr att han var den yngsta s ska alla leka gulligull med honom och ge honom chansen till att gra bort sig i ESC.
2016-03-14, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stureadde
Om Frans skulle vart 30 r och bidragit denna lt s hade han inte kommit ngonstans. Lten bryr sig ingen om, det r han alla bryr sig om. Bara fr att han var den yngsta s ska alla leka gulligull med honom och ge honom chansen till att gra bort sig i ESC.
Visst ingr en artists lder i hela kitet/bidraget. Personligen tycker jag att lten r mkt bra, (dvs, Mello-bra och passande/fungerande fr ndamlet) och charmig i sig sjlv. Och att hans person med allt vad det innebr, passar bra till den lten.

Drav fulltrffen - drav vinsten i den svenska finalen. terstr att se vad mottagandet blir i den stora finalen. Tror nog inte att han kommer att gra bort sig p ngot stt, snarare tvrtom.
Senast redigerad av xxooww 2016-03-14 kl. 18:20.
2016-03-14, 18:13
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureadde

glm inte att han r tjenis med Zlatan.

s himla pinsamt framrstat. skms att vara svensk just nu. Och det baserar jag ENDAST p lten. Den r s dlig i jmfrelse med flera andra som var med.

min favorit var ISA och den kom inte ens med i finalen. Vad sger det om mig? Ingenting! Det sger allt om folket som rstade!

Nej jag rstade inte denna gng.

Senast redigerad av danevito 2016-03-14 kl. 18:17.
2016-03-14, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
glm inte att han r tjenis med Zlatan.

s himla pinsamt framrstat. skms att vara svensk just nu.
Zlatan-kopplingen var iaf inget som jag personligen tnkte ens en sekund p, nr jag direkt knde att detta bidraget p ett hrligt avskalat stt, stod ut frn mngden av bidrag.

Edit: hller med om din edit, om att Isa borde ha varit med i finalen.
2016-03-14, 18:19
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Zlatan-kopplingen var iaf inget som jag personligen tnkte ens en sekund p, nr jag direkt knde att detta bidraget p ett hrligt avskalat stt, stod ut frn mngden av bidrag.

Edit: hller med om din edit, om att Isa borde ha varit med i finalen.

Du tnkte inte alls. Du hrde bara att han var favorit och i din rdsla att inte passa in och vara som alla andra panikrstade du p frans trams segelkrans.
2016-03-14, 18:23
Bannlyst
Citat:
Du tnkte inte alls. Du hrde bara att han var favorit och i din rdsla att inte passa in och vara som alla andra panikrstade du p frans trams segelkrans.
Danny De Vito, du r bara lack fr att andra r lngre n du

Haha, nej men jag r den siste att anklaga fr att tycka ngot bara fr att andra tycker p ett visst stt. Det skulle du veta om du knde mig.

Har man musikra, (vilket jag och mnga andra med mig, har) s r det mkt frvnande att det ens finns knappt ngon som inte mrker att det r ett mkt bra bidrag fr att vara Mellon.

Ett bra bidrag = dr mnga bitar passar ihop, och tillsammans utgr en bra helhet. Inte heller fel att det bidraget stack ut frn mngden av forcerade/verjobbade bidrag/produktioner.
Senast redigerad av xxooww 2016-03-14 kl. 18:28.
2016-03-14, 18:51
Medlem
danevitos avatar
Du str dig inte p "If I were Sorry" refrengen efter 22a gngen?

22 ggr! sjunger han om att vara Sarry, sen slnger han micken p golvet och lmnar oss hpna tittande varandra om vi verkligen hrde samma sak i mellon?

https://youtu.be/iVYbMDrUAx4?t=6m44s
Senast redigerad av danevito 2016-03-14 kl. 19:00.
2016-03-14, 19:08
Bannlyst
Citat:

22 ggr! sjunger han om att vara Sarry, sen slnger han micken p golvet och lmnar oss hpna tittande varandra om vi verkligen hrde samma sak i mellon?

Mnga upprepningar p kort tid/ca 3 minuter, brukar inte sllan vara ett framgngsrecept fr att lyckas i Mellon.
2016-03-14, 19:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Precis! Kizunguzungu upprepas ju bara 17 ggr i den lt som jag tycker borde ha vunnit.
2016-03-14, 20:03
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Enligt mig passar Gina Dirawi och Petra Mede inte i ngon som helst roll, i tv-sammanhang. Allts ska de vck frn Melodifestivalen.

Jod, Kronr och Luuk r mkt kompetenta och detta allround, och skulle gra jobbet 100 gnger bttre n de enormt kassa Gina Dirawi och Petra Mede.

Gina Dirawi r ett misstag och en parentes i melodifestivalsammanhang. Punkt. Jag tror de allra flesta hller med.

Petra Mede r dock en utmrkt komiker, alla som har sett henne i Morgonsoffan vet nog vad jag menar. S hon br finnas i tv. Att hon ska representera Sverige som ESC-programledare tv gnger i rad r dremot underligt. Inte fr att jag har ngot emot Petra i sig, men det ser inte bra ut att ha samma programledare igen. Christer Bjrkman m.fl. borde vl kunnat anstrnga sig mer och hitta ngon utanfr sin umgngeskrets..?

Melodifestivalen brjar knnas som en enda stor hop av Christer Bjrkman-vnner --> r man bg r det ett stort plus, annars ska man frekomma i QX och upptrda i Pride. Jag spyr om jag fr se Sarah Dawn Finer och Charlotte Perelli m.fl. igen. Tyvrr r oddsen vldigt lga s lnge herr Bjrkman fr bestmma.
2016-03-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fr min del r Ajax en st unge. Har en dotter i den ldern s att ens fundera p ngot annat stt skulle bara knnas konstigt och lite peddo. Men det r ju jag. Att andra i andra situationer associerar till sex r vl ok.

Dock kan det nog nd sl lite slint ibland:

"Meningen med livet verkar vara att knulla"

Wtf, liksom? Lisa porrig?? Undrar vem som verkligen har sex p hjrnan?
Jag lste artikeln och hller med dig, skribenten verdriver helt klart. Han har sex p hjrnan och tolkar in mer n vad som finns och jag reagerade i alla fall inte p att Lisa Ajax lt skulle vara s sexinriktad som han utmlar den som.

Sen Samir och Viktor? Ja, dom sjunger om att bada nakna p Sergels torg men det r vl inte s farligt? Jag tror inte att dom som tittar p Melodifestivalen lgger s stor vikt vid att det skulle vara s utprglade sex-teman ver tvlingen.

Sen hade ju trots allt merparten av ltarna inget sex-tema och det har vl i alla tider alltid funnits anspelningar p sex i musik och upptrdanden av olika artister. Inget nytt med andra ord och journalister kan oja sig men det r verkligen att gra en hna av en fjder.
2016-03-14, 22:35
Medlem
Delokrats avatar
Nu tyckte jag inte att Frans lt var bst, men jag ogillade den inte heller. Har mrkt hur otroligt radiovnlig den r. En lt som man ltt kan nynna till och den simpla texten (ja han sger samma sak om och om igen) gr att den gr att sjunga med i. Fr den hr lten snurr blir dessa komponenter, plus ett enkelt framtrdande i en final som kommer att veranvnda specialeffekter, farliga i Eurovision.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in