2016-03-14, 18:09
Medlem
Om Frans skulle vart 30 år och bidragit denna låt så hade han inte kommit någonstans. Låten bryr sig ingen om, det är han alla bryr sig om. Bara för att han var den yngsta så ska alla leka gulligull med honom och ge honom chansen till att göra bort sig i ESC.
2016-03-14, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stureadde
Om Frans skulle vart 30 år och bidragit denna låt så hade han inte kommit någonstans. Låten bryr sig ingen om, det är han alla bryr sig om. Bara för att han var den yngsta så ska alla leka gulligull med honom och ge honom chansen till att göra bort sig i ESC.
Visst ingår en artists ålder i hela kitet/bidraget. Personligen tycker jag att låten är mkt bra, (dvs, Mello-bra och passande/fungerande för ändamålet) och charmig i sig själv. Och att hans person med allt vad det innebär, passar bra till den låten.

Därav fullträffen - därav vinsten i den svenska finalen. Återstår att se vad mottagandet blir i den stora finalen. Tror nog inte att han kommer att göra bort sig på något sätt, snarare tvärtom.
Senast redigerad av xxooww 2016-03-14 kl. 18:20.
2016-03-14, 18:13
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureadde

glöm inte att han är tjenis med Zlatan.

så himla pinsamt framröstat. skäms att vara svensk just nu. Och det baserar jag ENDAST på låten. Den är så dålig i jämförelse med flera andra som var med.

min favorit var ISA och den kom inte ens med i finalen. Vad säger det om mig? Ingenting! Det säger allt om folket som röstade!

Nej jag röstade inte denna gång.

Senast redigerad av danevito 2016-03-14 kl. 18:17.
2016-03-14, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
glöm inte att han är tjenis med Zlatan.

så himla pinsamt framröstat. skäms att vara svensk just nu.
Zlatan-kopplingen var iaf inget som jag personligen tänkte ens en sekund på, när jag direkt kände att detta bidraget på ett härligt avskalat sätt, stod ut från mängden av bidrag.

Edit: håller med om din edit, om att Isa borde ha varit med i finalen.
2016-03-14, 18:19
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Zlatan-kopplingen var iaf inget som jag personligen tänkte ens en sekund på, när jag direkt kände att detta bidraget på ett härligt avskalat sätt, stod ut från mängden av bidrag.

Edit: håller med om din edit, om att Isa borde ha varit med i finalen.

Du tänkte inte alls. Du hörde bara att han var favorit och i din rädsla att inte passa in och vara som alla andra panikröstade du på frans trams segelkrans.
2016-03-14, 18:23
Bannlyst
Citat:
Du tänkte inte alls. Du hörde bara att han var favorit och i din rädsla att inte passa in och vara som alla andra panikröstade du på frans trams segelkrans.
Danny De Vito, du är bara lack för att andra är längre än du

Haha, nej men jag är den siste att anklaga för att tycka något bara för att andra tycker på ett visst sätt. Det skulle du veta om du kände mig.

Har man musiköra, (vilket jag och många andra med mig, har) så är det mkt förvånande att det ens finns knappt någon som inte märker att det är ett mkt bra bidrag för att vara Mellon.

Ett bra bidrag = där många bitar passar ihop, och tillsammans utgör en bra helhet. Inte heller fel att det bidraget stack ut från mängden av forcerade/överjobbade bidrag/produktioner.
Senast redigerad av xxooww 2016-03-14 kl. 18:28.
2016-03-14, 18:51
Medlem
danevitos avatar
Du stör dig inte på "If I were Sorry" refrengen efter 22a gången?

22 ggr! sjunger han om att vara Sarry, sen slänger han micken på golvet och lämnar oss häpna tittande varandra om vi verkligen hörde samma sak i mellon?

https://youtu.be/iVYbMDrUAx4?t=6m44s
Senast redigerad av danevito 2016-03-14 kl. 19:00.
2016-03-14, 19:08
Bannlyst
Citat:

22 ggr! sjunger han om att vara Sarry, sen slänger han micken på golvet och lämnar oss häpna tittande varandra om vi verkligen hörde samma sak i mellon?

Många upprepningar på kort tid/ca 3 minuter, brukar inte sällan vara ett framgångsrecept för att lyckas i Mellon.
2016-03-14, 19:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Precis! Kizunguzungu upprepas ju bara 17 ggr i den låt som jag tycker borde ha vunnit.
2016-03-14, 20:03
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Enligt mig passar Gina Dirawi och Petra Mede inte i någon som helst roll, i tv-sammanhang. Alltså ska de väck från Melodifestivalen.

Jodå, Kronér och Luuk är mkt kompetenta och detta allround, och skulle göra jobbet 100 gånger bättre än de enormt kassa Gina Dirawi och Petra Mede.

Gina Dirawi är ett misstag och en parentes i melodifestivalsammanhang. Punkt. Jag tror de allra flesta håller med.

Petra Mede är dock en utmärkt komiker, alla som har sett henne i Morgonsoffan vet nog vad jag menar. Så hon bör finnas i tv. Att hon ska representera Sverige som ESC-programledare två gånger i rad är däremot underligt. Inte för att jag har något emot Petra i sig, men det ser inte bra ut att ha samma programledare igen. Christer Björkman m.fl. borde väl kunnat anstränga sig mer och hitta någon utanför sin umgängeskrets..?

Melodifestivalen börjar kännas som en enda stor hop av Christer Björkman-vänner --> är man bög är det ett stort plus, annars ska man förekomma i QX och uppträda i Pride. Jag spyr om jag får se Sarah Dawn Finer och Charlotte Perelli m.fl. igen. Tyvärr är oddsen väldigt låga så länge herr Björkman får bestämma.
2016-03-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
För min del är Ajax en söt unge. Har en dotter i den åldern så att ens fundera på något annat sätt skulle bara kännas konstigt och lite peddo. Men det är ju jag. Att andra i andra situationer associerar till sex är väl ok.

Dock kan det nog ändå slå lite slint ibland:

"Meningen med livet verkar vara att knulla"

Wtf, liksom? Lisa porrig?? Undrar vem som verkligen har sex på hjärnan?
Jag läste artikeln och håller med dig, skribenten överdriver helt klart. Han har sex på hjärnan och tolkar in mer än vad som finns och jag reagerade i alla fall inte på att Lisa Ajax låt skulle vara så sexinriktad som han utmålar den som.

Sen Samir och Viktor? Ja, dom sjunger om att bada nakna på Sergels torg men det är väl inte så farligt? Jag tror inte att dom som tittar på Melodifestivalen lägger så stor vikt vid att det skulle vara så utpräglade sex-teman över tävlingen.

Sen hade ju trots allt merparten av låtarna inget sex-tema och det har väl i alla tider alltid funnits anspelningar på sex i musik och uppträdanden av olika artister. Inget nytt med andra ord och journalister kan oja sig men det är verkligen att göra en höna av en fjäder.
2016-03-14, 22:35
Medlem
Delokrats avatar
Nu tyckte jag inte att Frans låt var bäst, men jag ogillade den inte heller. Har märkt hur otroligt radiovänlig den är. En låt som man lätt kan nynna till och den simpla texten (ja han säger samma sak om och om igen) gör att den går att sjunga med i. Får den här låten snurr blir dessa komponenter, plus ett enkelt framträdande i en final som kommer att överanvända specialeffekter, farliga i Eurovision.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in