2016-03-13, 03:01
Medlem
Så det var i alla fall en vit, heterosexuell man som vann? Det måste svida lite lite i anus på SVT och alla fån som sväljer deras propaganda med hull och hår.
2016-03-13, 03:19
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Så det var i alla fall en vit, heterosexuell man som vann? Det måste svida lite lite i anus på SVT och alla fån som sväljer deras propaganda med hull och hår.

Eller fått Christer Björkman något annat att tänka på.
Hans HBTQ-baby är sårad.
2016-03-13, 03:29
Bannlyst
Trots att det nu är sent, så orkade jag starta om datorn så nu funkar youtube igen. Jäkligt nyfiken var jag att få höra låten som flera pratat om. Och jag håller helt med Baronen och några till, om att soundet är likt. Man kan lugnt säga att Frasses team har hört den andra låten...

Men de kommer undan med att den ej är i närheten av att vara tillräckligt lik den andra låten, för att åka på en diskning.

Blir spännande att följa tråden under finalkvällen. Sponsrar inte SVT i första taget, och särskilt inte eftersom det tydligen? är Petra Mede som är programledare.

Lycka till, Frasse!!
Senast redigerad av xxooww 2016-03-13 kl. 03:35.
2016-03-13, 03:36
Medlem
jazznegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz

Vit? Han är i varje fall en 1/4 neger vad jag förstår. Sen tror jag inte att det svider i anus på SVT för att Oscar Zia inte vann. Varför skulle det göra det?

OnT: Finalen var mycket bättre gjord än alla deltävlingarna. Jag tror det var William Spetz som helt enkelt var en bättre programledare (betydligt bättre än Gina).

Men jag stör mig på att det är två norrlänningar som leder programmet. Norrlänningar representerar inte Sverige. Sen är det störigt att skåningar dominerar tävlingen. Det suger.
2016-03-13, 04:05
Medlem
jazznegers avatar
Jag undrar om inte Frans är den mest hatade vinnaren någonsin. Det enda jag hittar är negativa kommentarer om honom och hans låt. Det var ju dessutom bara en liten minoritet som röstade på honom (Måns vann väl med en hyfsat stor minoritet förra året? typ dubbelt så stor?). Den känns ju inte så schlager eller eurovision-aktig -- men det är bara bra för då vinner vi definitivt inte.
2016-03-13, 04:41
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Jag undrar om inte Frans är den mest hatade vinnaren någonsin. Det enda jag hittar är negativa kommentarer om honom och hans låt. Det var ju dessutom bara en liten minoritet som röstade på honom (Måns vann väl med en hyfsat stor minoritet förra året? typ dubbelt så stor?). Den känns ju inte så schlager eller eurovision-aktig -- men det är bara bra för då vinner vi definitivt inte.

Jag tror det där kan ha med appen att göra. Att döma av hur mina Facebook-vänner röstat devalveras varje röst en hel del när de röstar 3-4-5 gånger på i princip hela startfältet. Resultatet är att varje röst blir mindre betydelsefull och vi får en mycket jämnare fördelning av röster totalt sett.

Också bara sett negativa röster om låten från utländska kommenterare, men vet inte riktigt vad det beror på, när juryn röstade var han ju mest omtyckt tillsammans med Zia?
2016-03-13, 07:34
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Jag tror det där kan ha med appen att göra. Att döma av hur mina Facebook-vänner röstat devalveras varje röst en hel del när de röstar 3-4-5 gånger på i princip hela startfältet. Resultatet är att varje röst blir mindre betydelsefull och vi får en mycket jämnare fördelning av röster totalt sett.

Hoppas att de skrotar appen till nästa år.

Appen likriktar helt klart tävlingen. Det är ingen slump att genonsnittsåldern på deltagarna i finalen är lägst genom tiderna. Nu ska det väl i ärlighetens namn sägas att bidragen från de "äldre" artisterna inte var mycket att hänga i granen. Men jag tror inte ens att Hasse Kvinnaböske skulle tagit sig till finalen i år.
2016-03-13, 07:52
Medlem
dwgs avatar
Två negrer som programledare grattis Sverige. Så kunde ej hålla löftet om att se ett avsnitt av årets upplaga till frun
Så gick ner till källaren och kollade bättre skit
2016-03-13, 08:39
Medlem
Lite intressant att Ace Wilder hade så stor skillnad i poäng från jurygrupperna och svenska folket samtidigt som svenskarna röstade fram Wiktoria som 2:a. Samma sak som 2014: Europa röstade henne som etta men svenska folket föredrog en svensk, blond tjej.
2016-03-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger

Tyvärr är det ett faktum att det är småtjejerna som styr melodifestivalen nu för tiden... och med tanke på att det enda SVT är intresserade av är att folk röstar så mycket som möjligt, något man inte hymlade med om man tänker på öppningen av mellon, så är jag inte speciellt förvånad.

Om de ändrar röstningsförfarandet till en röst/telefon (något de aldrig kommer att göra för det skulle begränsa deras intäkter) så skulle nog resultatet se något annorlunda ut.

Fast även om jag tycker att "If we were sorry" är extremt tråkig, såpass tråkig att jag byter kanal om den spelas, så ser det ändå ut som en liten majoritet faktiskt verkar ha gillat den... men konstigt nog verkade det även som att jurygrupperna gillade den tillräckligt för att placera den på en andra plats. DET hade jag inte förväntat mig.
2016-03-13, 09:14
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
så du menar att Oscar Zia inte fick röster från unga tjejer?

Han har ju gått ut som gay och det borde dämpa intresset bland fjortisarna lite, sen är han ju inte lika hundvalps-fager som Frans heller.
2016-03-13, 09:15
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Håller väl inte riktigt med om det. Däremot kan jag säga att Lisa Ajax utan tvekan är den snyggaste tjejen i årets schlager. Väldigt söt och fin tjej med en härlig kropp också. Vill gärna se mer av henne framöver som artist!

Ja du vill se mer av henne så du kan ha henne som runkobjekt. Musiken spelar liksom ingen roll. Finns väl tyvärr fler "män" som du som röstar med kuken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in