2025-07-31, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, för att inte en enda har kunnat presentera någon tillstymmelse till bevis. Den aktuella sekvensen har filmats av på KB utan att citatet kunnat återfinnas. Och att du sa att Sverige mötte Bulgarien i straffdramat 1994 gör att ditt minne inte är att lita på.

Han som skrev Bulgarien var packad. Jag var inte heller helt nykter när jag citerade honom. Plus att min hjärna inte funkar bra i värme.

Att du inte tror på något du inte själv kan se säger mer om dig själv än du ens förstår.
Citera
2025-07-31, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Sven Jerrings japaner, japaner från 1936, nästan 90 år sedan finns på youtube, men ändå lyckas ingen ta fram ett klipp på när Arne säger "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".

Och? Det är inget argument.
Citera
2025-07-31, 10:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Så om en stor mängd människor vittnar om att de såg när en viss person pryglades till döds i ett ktig, så misstror du dem för att det inte finns filmklipp? Tror du på allvar att det finns filmklipp bevarade på allt som sagts i varenda match någonsin? Sök hjälp!

? Pryglas till döds?

Alla i verkligheten sagda citat/grodor går ju att hitta, men inte själva flaggskeppet?

Ffa sägs ju aldrig yttrandet på de sparade kopiorna av matchen. Det är ju svårt för dig att komma runt
Citera
2025-07-31, 10:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Och? Det är inget argument.

Jo det är det ju visst det. Inget bevis, men ett starkt argument är det
Citera
2025-07-31, 11:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Han som skrev Bulgarien var packad. Jag var inte heller helt nykter när jag citerade honom. Plus att min hjärna inte funkar bra i värme.

Att du inte tror på något du inte själv kan se säger mer om dig själv än du ens förstår.

Jag tror på det som bevisen talar för. Och hittills talar bevisen mer för att det inte har sagts än att det har sagts. Det största beviset är att citatet inte sägs i den sekvensen av matchen som ni och Arne sa att det skulle ha sagts i den enda inspelade versionen med svenskt kommentatorspår. Ett annat tungt bevis är att man ser ingen dyster bänk med kamerunska spelare i andra versioner av matchen (och tv-bilderna var samma världen över). Till och med Aftonbladet och Expressen har accepterat att citatet med 100% sannolikhet är en myt. Jag var också helt säker på att jag hade hört det fram tills den här tråden kom, men har insett nu att det var min hjärna som spelade mig ett spratt.
Citera
2025-07-31, 12:49
Medlem
Citat:
Så om en stor mängd människor vittnar om att de såg när en viss person pryglades till döds i ett ktig, så misstror du dem för att det inte finns filmklipp? Tror du på allvar att det finns filmklipp bevarade på allt som sagts i varenda match någonsin? Sök hjälp!

Så är det England - Kamerun enligt dig? Är det ditt minne eller för att floskeltoppen skrev det?
Hur ser ditt minne ut? En avbytarbänk från höger sida med en vit snubbe närmast kameran?
Om inte… ojdå
Citera
2025-07-31, 14:59
Medlem
Citat:
Samma här. Så var det. (Även om jag själv inte skulle använda ordet på N)

Det är helt bananas att en massa människor som inte såg matchen försöker inbilla oss som såg den att vi inte har upplevt det vi har upplevt. Som att säga att vi inte såg matchen ö.h.t.

Man minns ju citatet eftersom det just kunde feltolkas. Det var lite snack och skämt om detta, efteråt men ingen stor grej som det skulle ha blivit nu. Allt (och alla) var lite mer sansat på den tiden...
Uppenbarligen tillräckligt stort för att tryckas i Aftonbladet?
Citera
2025-07-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-6-7
Uppenbarligen tillräckligt stort för att tryckas i Aftonbladet?

Nej, inte särskilt stort. De tog upp massor av sportcitat. Inte alla var eller har förblivit "stora".

Det var annorlunda på den tiden, då det bara fanns papperstidningar och dessa skulle fyllas. De fylldes på med lita av varje som kunde roa läsarna.
Senast redigerad av vinter-natt7 2025-07-31 kl. 20:05.
Citera
2025-07-31, 21:02
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Nej, inte särskilt stort. De tog upp massor av sportcitat. Inte alla var eller har förblivit "stora".

Det var annorlunda på den tiden, då det bara fanns papperstidningar och dessa skulle fyllas. De fylldes på med lita av varje som kunde roa läsarna.

Hur ser ditt personliga minne ut då? Vilken match var det? Såg du det själv? Vilka tittade du på tv tillsammans med? Vad hade hänt i matchen när uttalanden skedde? Vad visade kameran? Vad var sammanhanget? Pratade folk om det dagen efter?
Citera
2025-07-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Hur ser ditt personliga minne ut då? Vilken match var det? Såg du det själv? Vilka tittade du på tv tillsammans med? Vad hade hänt i matchen när uttalanden skedde? Vad visade kameran? Vad var sammanhanget? Pratade folk om det dagen efter?

Har du ett sådant här detaljminne från allting du upplevt för flera decennier sedan?
Det är det nog inte många som har, såvida inte det var en stor händelse, som när Palme mördades eller någon personlig tragedi.

Jag ser ingen anledning att svara på alla dina frågor, varken dem jag har ett svar på, eller de andra som jag inte minns svaret på.

Det är lönlöst att slåss mot folk som inte kan tro på någonting utan det de kallar "bevis". Även om femtioelva personer vittnar om det. För den sortens personer finns aldrig "bevis" nog. Skulle man presentera ett filmklipp skulle de säga att det är fake.
Citera
2025-07-31, 21:56
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Har du ett sådant här detaljminne från allting du upplevt för flera decennier sedan?

Nej, inte alls. Det är därför jag inte skulle lita på mitt minne om vad jag trodde hände en sommardag 1990(?) eller 1992(?) eller 1994(?). Men du litar ju på ditt minne så det är därför jag frågar. Du är alltså 100 % säker på att vad som sagts men du minns inte vilken match, vilket år, vilka som spelade, varför det sades, varför det var roligt, men vi ska lita på dig för du minns det till 100 %. Men du minns inget annat om det annat än det exakta citatet och att det hänt till 100 %?
Senast redigerad av impieteer 2025-07-31 kl. 22:39.
Citera
2025-07-31, 22:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är det nog inte många som har, såvida inte det var en stor händelse, som när Palme mördades eller någon personlig tragedi.

Jag ser ingen anledning att svara på alla dina frågor, varken dem jag har ett svar på, eller de andra som jag inte minns svaret på.

Det är lönlöst att slåss mot folk som inte kan tro på någonting utan det de kallar "bevis". Även om femtioelva personer vittnar om det. För den sortens personer finns aldrig "bevis" nog. Skulle man presentera ett filmklipp skulle de säga att det är fake.

Du hade ju kunnat göra det mer troligt att du faktiskt har egna minnen av matchen och ’citatet’.

Du har ju ändå engagerat dig i tråden…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in