2024-12-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
"Min demente pappa har beviset stående i bokhyllan. Bibeln." Skillnaden är faktiskt inte så stor.

Det är bevisat att han inte sa det under något som liknar dom omständigheter som det påståtts, men att låsa tråden är kontraproduktivt. Risken finns att allt arbete glöms bort och myten tar ny fart igen.

Jag menar att den ska fastnålas högst upp, och allt arbete ska framgå i start inlägget.
Citera
2024-12-03, 13:01
Medlem
Il.Malizias avatar
Varför vägrar den här tråden att dö?
Citera
2024-12-03, 13:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Varför vägrar den här tråden att dö?

Det intressanta är att folk verkligen förnekar Mandela Effekten som möjlig ens 0.0001%.

Dom är livrädda för att det ens skulle vara möjligt. Samtidigt pekar all information på att det är just så!

Nej det är rätt uppenbart att i många fall och antagligen detta har vi gjort ett dimensionsskifte om vi säger så.
Citera
2025-01-24, 22:10
Medlem
Den här tråden har alltså funnits i 10 år nu och ingen har hittat citatet. Det är bara att lägga ner, det är en skröna där en hjärntvättad befolkning fått för sig att de hört citatet när de egentligen bara har läst om det i efterhand.
Citera
2025-01-27, 01:08
Avstängd
Han har sagt det. Jag minns själv att jag hört det.Och Arne själv erkände ju att han sagt det. Förstår inte vrf vissa förnekar det?
Kameran sveper liksom över avbytarbänken och då yttrar Arne de berömda orden "ja, det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".
Citera
2025-01-27, 01:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Den här tråden har alltså funnits i 10 år nu och ingen har hittat citatet. Det är bara att lägga ner, det är en skröna där en hjärntvättad befolkning fått för sig att de hört citatet när de egentligen bara har läst om det i efterhand.

Det är väl inte så konstigt, det är svt vi pratar om här. De brukar vara bra på att censurera och städa bort material och kommentarer som de inte tkr är politiskt korrekta. Det finns flera exempel på det.
Citera
2025-01-27, 01:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IvanWho
Minns det exakt likadant och då sade kommentatorn: Det ser mörkt ut på avbytarbänken.

Minns även att jag hajade till eftersom det kunde tolkas som att spelarna var mörka.

Exakt, så minns jag det också. Kameran sveper med en sned vinkel längs bänken och spelarna sitter och hänger med huvudena.
Citera
2025-01-27, 01:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Då får man ju förklara varför allt annat på KB är oklippt. Även betydligt värre saker. Det finns ingen som upprörs av detta citat så det finns ingen anledning för någon att klippa bort det. Tvärtom hade det varit en guldgruva för det mediahus som hade fått tag på det.

Hur kan du veta att allt på KB är oklippt? Går inte att lita på. Kan pk-tomtarna censurera bort Tintin och Pippi från biblioteken och Kalle Anka på julafton så kan dom klippa bort annat också. Det råder en stor hets i Sverige just nu på att allt som inte är pk måste censureras bort.
Citera
2025-01-27, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det är väl inte så konstigt, det är svt vi pratar om här. De brukar vara bra på att censurera och städa bort material och kommentarer som de inte tkr är politiskt korrekta. Det finns flera exempel på det.

Du skriver att du har ett minne av du såg bänken i en sned vinkel med en svepande kamera, mitt minne är att man såg bänken rakt framifrån på avstånd med en kamera som är stilla. Känns som ett ganska starkt tecken på minnet har spelat oss ett spratt. Vi har hört ett citat och målat upp en egen bild i vårat eget huvud hur det såg ut.

Släpp det nu, det har aldrig hänt och är en skröna.
Senast redigerad av Kimma7 2025-01-27 kl. 01:43.
Citera
2025-01-27, 12:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Han har sagt det. Jag minns själv att jag hört det.Och Arne själv erkände ju att han sagt det. Förstår inte vrf vissa förnekar det?
Kameran sveper liksom över avbytarbänken och då yttrar Arne de berömda orden "ja, det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".
1. Nej, Arne har sagt att han förmodligen har sagt det. Han kommer alltså inte ihåg det själv.
2. Att en sådan bild över huvud taget inte existerar på någon sändning i samband med när det skulle ha sagts stör dig inte alls?

Citat:
Hur kan du veta att allt på KB är oklippt? Går inte att lita på. Kan pk-tomtarna censurera bort Tintin och Pippi från biblioteken och Kalle Anka på julafton så kan dom klippa bort annat också. Det råder en stor hets i Sverige just nu på att allt som inte är pk måste censureras bort.
3. Och dom sakerna finns kvar på KB. Dom klipper i det som sänds på TV, men det ligger kvar på KB.
Citera
2025-01-27, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du skriver att du har ett minne av du såg bänken i en sned vinkel med en svepande kamera, mitt minne är att man såg bänken rakt framifrån på avstånd med en kamera som är stilla. Känns som ett ganska starkt tecken på minnet har spelat oss ett spratt. Vi har hört ett citat och målat upp en egen bild i vårat eget huvud hur det såg ut.

Släpp det nu, det har aldrig hänt och är en skröna.

Arne har ju själv erkänt att han sagt det, inte bara i en intervju utan i två. Länkar har presenterats i tråden. Och både tittare och sportjournalister har sagt att de hört honom säga det. Så det är väl ganska uppenbart bevisat bortom rimligt tvivel att han faktiskt har sagt det.
Citera
2025-01-27, 12:26
Avstängd
Har läst igenom hela tråden och vissa påstår att matcher har gåtts igenom och "avförts". Några bevis för detta har dock inte presenterats. Om nu de som sitter och trycker på den svenska orginallivesändningen från England-Kamerun i vm 90 kunde ladda upp den i sin helhel så skulle ju den matchen kunna avföras iaf, men så har inte skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in