2019-08-10, 13:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Ja begriper du inte det så ser jag det som lönlöst att försöka förklara
Skribent nummer 7123 kommer med ett gammalt klipp och använder det som argument. Patetiskt.

Läs igenom sammanfattningar av tråden innan du yttrar dig nästa gång tack.
Citera
2019-08-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
https://youtu.be/mb1fYInj7vc

Saknar relevans för sanningshalten då Arne själv medgett att han inte minns.

http://youtube.com/watch?v=RV0FMy1X-...tu.be&t=17m05s

I intervjun hos Schulman svarar Arne "ingen aning" på frågan om han tänkte på att han sagt det. Utan att det var en uppmärksam tittare "som kom på det", "långt långt efteråt".

Här har du matchen förövrigt. Du kommer inte ens att hitta passande bänkbild.
https://footballia.net/matches/cameroon-england
Senast redigerad av avec 2019-08-10 kl. 15:12.
Citera
2019-08-10, 20:54
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Ni som påstår att det ”inte är så roligt” är bara pretentiösa. Bevisligen tycker svenska folket att det är roligt eftersom 99% känner till citatet. Ni försöker bara godhetssignalera. ”Nej jaaag är minsann för fin i kanten för att skratta åt det där”.

Sen är ni helt fel ute med att det bara blir roligt om negrerna är i bild. Uppenbarligen tyckte inte svenska folket att det var nödvändigt eftersom alla fattade det roliga ändå.
Citera
2019-08-10, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Ni som påstår att det ”inte är så roligt” är bara pretentiösa. Bevisligen tycker svenska folket att det är roligt eftersom 99% känner till citatet. Ni försöker bara godhetssignalera. ”Nej jaaag är minsann för fin i kanten för att skratta åt det där”.

Sen är ni helt fel ute med att det bara blir roligt om negrerna är i bild. Uppenbarligen tyckte inte svenska folket att det var nödvändigt eftersom alla fattade det roliga ändå.

Hej där man av folket! Det blir ändå bara hypotetiskt eftersom citatet aldrig sades.
Citera
2019-08-10, 21:31
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:

Det är roligt, annars hade det inte blivit så stort. Men det är inte så uppenbart roligt att alla som hörde det minns exakt var dom var och vad dom gjorde när dom hörde det. Jag minns var jag var när World Trade Center föll. Arnes påstådda citat är inte riktigt på den nivån.
Citera
2019-08-10, 21:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det är roligt, annars hade det inte blivit så stort. Men det är inte så uppenbart roligt att alla som hörde det minns exakt var dom var och vad dom gjorde när dom hörde det.

Precis, det är därför vi som hört citatet är lite oense om vilken match det var. Det är precis som Arne säger: ”jag kan inte minnas exakt vad jag sa i varje match”. På samma sätt kan inte vi minnas exakt i vilken match det var. Jag minns massa roliga saker som mina kompisar sagt, det betyder ju inte att jag kan fastställa skämt X till kl. 18:36 den 14 februari 2009.
Citera
2019-08-10, 21:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Precis, det är därför vi som hört citatet är lite oense om vilken match det var. Det är precis som Arne säger: ”jag kan inte minnas exakt vad jag sa i varje match”. På samma sätt kan inte vi minnas exakt i vilken match det var. Jag minns massa roliga saker som mina kompisar sagt, det betyder ju inte att jag kan fastställa skämt X till kl. 18:36 den 14 februari 2009.

Men du är säker på att det var Arne Hegerfors som sade det?
Citera
2019-08-10, 22:00
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men du är säker på att det var Arne Hegerfors som sade det?

Jag har nog sett hur du jobbar, du ställer någon oskyldig fråga som inte visar sig vara så oskyldig. Men mig lurar du inte.
Citera
2019-08-10, 23:16
Medlem
Citat:

Du tycker inte att det är märkligt att ingen av alla dessa människor har en aning om när det sades?

Finns mängder med citat som jag vet både match och år. Men detta berömda citat finns det tydligen ingen som vet när det sades. Jag köper inte det.

Och dessutom som sagt är det redan fastställt att Arne inte kan ha sagt det. Det finns bara en match där han refererade Kamerun live och den matchen är det inte.
Citera
2019-08-12, 09:15
Medlem
Demokraturdns avatar
Det är alltså Anrell som gjort en floskeltopp i Aftonbladet och kanske bygger citatet på att någon "tipsat" honom via mail och att han då inte kollat upp det?

"Kolla aldrig en bra story." (okänd)
Senast redigerad av Demokraturdn 2019-08-12 kl. 09:21.
Citera
2019-08-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Det är alltså Anrell som gjort en floskeltopp i Aftonbladet och kanske bygger citatet på att någon "tipsat" honom via mail och att han då inte kollat upp det?

"Kolla aldrig en bra story." (okänd)

Anrells Floskeltopp är full av mängder av påhittade citat. Såsom exempelvis att det påstods ha sagts under bronsmatchen i bulgarisk TV:

"Klassikern:

”Och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare.”

Bulgarisk tv när Dahlin ersattes av Limpar under bronsmatchen i VM 1994, avd Metro for beginners."
https://www.aftonbladet.se/sportblad...keltoppen-16-1

Som @BarryHero redan konstaterade i inlägg 30 i den här tråden är detta citat uppenbart falskt, då Martin Dahlin satt på bänken och aldrig ens kom in.

www.flashback.org/sp55566774

https://www.fifa.com/worldcup/matche...460/match=3103

Gäller inte detta citat i hörsägen Dahlin och Larsson förövrigt?

------

Å andra sidan var floskeltoppen ett skämtinslag så inte särskilt konstigt att Anrell inte kollade upp citaten egentligen. Däremot är det klart att det blir pinsamt för honom nu när det visar sig att hans mest berömda citat är fejk.

Det hade dessutom varit väldigt enkelt för Anrell att bevisa citatet om han nu hade rätt. Men nu går det inte eftersom han inte själv kan hitta citatet mer än i mailboxen från sin anonyma tipsare.
Senast redigerad av avec 2019-08-12 kl. 21:07.
Citera
2019-08-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Anrells Floskeltopp är full av mängder av påhittade citat. Såsom exempelvis att det påstods ha sagts under bronsmatchen i bulgarisk TV:

"Klassikern:

”Och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare.”

Bulgarisk tv när Dahlin ersattes av Limpar under bronsmatchen i VM 1994, avd Metro for beginners."
https://www.aftonbladet.se/sportblad...keltoppen-16-1

Som @BarryHero redan konstaterade i inlägg 30 i den här tråden är detta citat uppenbart falskt, då Martin Dahlin satt på bänken och aldrig ens kom in.

www.flashback.org/sp55566774

https://www.fifa.com/worldcup/matche...460/match=3103

Gäller inte detta citat i hörsägen Dahlin och Larsson förövrigt?

------

Å andra sidan var floskeltoppen ett skämtinslag så inte särskilt konstigt att Anrell inte kollade upp citaten egentligen. Däremot är det klart att det blir pinsamt för honom nu när det visar sig att hans mest berömda citat är fejk.

Det hade dessutom varit väldigt enkelt för Anrell att bevisa citatet om han nu hade rätt. Men nu går det inte eftersom han inte själv kan hitta citatet mer än i mailboxen från sin anonyma tipsare.

ha ha och det är en viktig aspekt, i en av de allra bästa trådarna.

Att visa på den genomusla svenska journalistiken som inte minst är uppenbar inom fotboll. Och herregud, den är om möjligt ännu sämre när det gäller de kvinnliga journalisterna. Bedragare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in