2018-12-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det gör även Kongo-Kinshasa.
Och apropå Kongo: Här kommer en lista på afrikanska länder som har högre BNP per capita än Ukraruina:

Seychellerna
Ekvatorialguinea
Mauritius
Botswana
Gabon
Sydafrika
Namibia
Libyen
Angola
Algeriet
Swaziland
Tunisien
Kap Verde

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...al)_per_capita

En fjärdedel av länderna i Afrika är alltså rikare än Ukrajina. Inte för att det är mycket till prestation, men: Grattis.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2018-12-11 kl. 18:49.
2018-12-11, 19:33
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu blev det väl ändå lite fel i tänket. Jämförelsen haltar ju så till den milda grad att det blir rent genant.

Ok, kanske den ryska propagandan i ett nötskal men ändå, lite koll på verkligheten och Europas historia borde man ju ha kan tyckas.

För vd som har lika mycket koll på demokratierna i väst som en alkis har koll på sitt drickande är "jämförelsen" säkert relevant.....

vd och co. lever i en fantasivärld där upp är ner och bak är fram.
2018-12-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Var BNP/capita-siffrorna som jag länkade till "fantasier"?
2018-12-11, 19:43
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
För vd som har lika mycket koll på demokratierna i väst som en alkis har koll på sitt drickande är "jämförelsen" säkert relevant.....

Vi har hittills aldrig sett ett inlägg där du inte klagar på och kritiserar andra, och detta utan att komma med vederhäftiga uppgifter och/eller fakta om ämnet i tråden.
Din trovärdighet blir därefter...
2018-12-11, 19:47
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Var BNP/capita-siffrorna som jag länkade till "fantasier"?

Dina BNP siffror är av 0 intresse, tror du inte folk vet att Ukraina är under stor press framförallt orsakat av deras onde granne i öst.
Det viktiga är att Ukraina valt väg, bort från den bedövande neandertalarregimen i öst, som efter snart 30 år av frihet från kommunismen inte ens orkat klättra över länder som Costa Rica och AFRIKANSKA EkvatorialGuinea i nominell BNP.....det imponerar inte mer än hundskit det.

Jag refererar till allt du skriver om som inte är infantila inklistringar från nätet/wiki.

Nyss sa du ex att Sverige minsann var allierade med Nazityskland under WW2.... du är ett skämt.
Senast redigerad av Draken55 2018-12-11 kl. 20:03.
2018-12-11, 19:49
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Vi har hittills aldrig sett ett inlägg där du inte klagar på och kritiserar andra, och detta utan att komma med vederhäftiga uppgifter och/eller fakta om ämnet i tråden.
Din trovärdighet blir därefter...

Hur ska man kunna komma med vederhäftig kritik mot såna som dig som lever på en annan planet...

Fakta sanning och redighet har du samma förhållande till som olja har till vatten,
eller Putin har till mänskliga rättigheter.

Vad du anser om min trovärdighet är av 0 värde.

Jag läser vad du själv anser, Sverige är USAs hora..... och du tror där finns en enda seriös debattör som ens funderar att ta dig på allvar??
Senast redigerad av Draken55 2018-12-11 kl. 19:55.
2018-12-11, 20:03
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Då jag är en av "VD & CO" är detta mycket givande.
Denna typ av ovederhäftig kritik gläder mig, då vet jag att jag har rätt.
Ett klart bevis på detta är Dr**ens desperata reaktion och brist på argument.
2018-12-11, 20:05
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Då jag är en av "VD & CO" är detta mycket givande.
Denna typ av ovederhäftig kritik gläder mig, då vet jag att jag har rätt.
Ett klart bevis på detta är Dr**ens desperata reaktion och brist på argument.

?

Så du "vet att du har rätt" när folk påpekar hur tokig du och dina "analyser" är?
Ska man argumentera mot dina påståenden som ex " Sverige är USAs hora..."

I rest my case.
2018-12-11, 20:21
Medlem
Citat:
Det viktiga är att Ukraina valt väg, bort från den bedövande neandertalarregimen i öst, som efter snart 30 år av frihet från kommunismen inte ens orkat klättra över länder som Costa Rica och AFRIKANSKA EkvatorialGuinea i nominell BNP.....det imponerar inte mer än hundskit det.
Costa Rica är ett ganska rikt land. Deras BNP per capita är högre än den i EU-länderna Rumänien och Bulgarien.

Vad gäller Ryssland, så är deras BNP per capita fyra gånger högre än Ukrainas. Det motsvarar skillnaden mellan Sverige och Libanon. Jag förstår att det gör dig så arg att du inte kan formulera ett logiskt argument.

Citat:
Jag refererar till allt du skriver om som inte är infantila inklistringar från nätet/wiki.
Mina "infantila" BNP-siffror kommer från IMF. Om du tycker de är "infantila" så förstår jag inte varför du gillar att de sponsrar Porkoshenko.
2018-12-13, 12:53
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Costa Rica är ett ganska rikt land. Deras BNP per capita är högre än den i EU-länderna Rumänien och Bulgarien.

Vad gäller Ryssland, så är deras BNP per capita fyra gånger högre än Ukrainas. Det motsvarar skillnaden mellan Sverige och Libanon. Jag förstår att det gör dig så arg att du inte kan formulera ett logiskt argument.

Mina "infantila" BNP-siffror kommer från IMF. Om du tycker de är "infantila" så förstår jag inte varför du gillar att de sponsrar Porkoshenko.

Jag kan inte begripa varför du hela tiden måste blanda in andra länder på andra sidan jordklotet, ingen annan begriper det heller, det är väl bara det att du är en värdelös "debattör"?
Jag är inte arg, du är ju ett skämt.

Poängen är, käre östare, att Ryssland ska lämna Ukraina ifred, då har de alla chanser att lyckas på sikt, på alla områden vad det gäller framgång, såväl ekonomiska som mänskliga.
Mänskliga, sug på det du.

På er sida, verkar det enda som gäller att smutskasta Ukraina för att på nåt sätt rättfärdiga neandertalarregimen i Kremls beteende, er agenda är ju klar för alla som lämnat forntiden bakom sig.
2018-12-13, 23:07
Medlem
Citat:
Jag kan inte begripa varför du hela tiden måste blanda in andra länder på andra sidan jordklotet
Okej, vi kan ta länder som ligger närmare Ukraina, t.ex. Iran och Irak. Både Iran och Irak har högre BNP/capita än Ukraina.

2018-12-14, 13:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Okej, vi kan ta länder som ligger närmare Ukraina, t.ex. Iran och Irak. Både Iran och Irak har högre BNP/capita än Ukraina.

Först gör Ryssland allt för att förstöra Ukrainas ekonomi. Det senaste är förstås det ryska strupgreppet på sjö handeln ifrån Mariopol. Och sedan klagar de som försvarar detta över Ukrainas låga BNP.

Ja, ondska existerar verkligen, i form av den ryska cancersvulsten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in